حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا Moto G73 با دوربین ۵۰ مگاپیسکلی معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | موتورولا

پس از مدتی شایعات حالا موبایل‌های میان‌رده جدید سامسونگ معرفی شدند. این دستگاه ها شامل موتو جی ۵۳ و موتو جی ۷۳ می‌شوند. در این مطلب با دستگاه رده بالاتر آشنا خواهیم شد. موتورولا Moto G73 با دوربین ۵۰ مگاپیسکلی معرفی شده و یک تراشه مدیاتک قابل توجه هم دارد.

موتورولا Moto G73

مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰

مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰

موتورولا Moto G73 با تراشه Dimensity 930 مدیاتک عرضه می‌شود. این چیپست با کلاک CPU پایین‌تری نسبت به Dimensity 920 عرضه می‌شود و در بخش GPU نیز متفاوت است. در این تراشه و بخش پردازش گرافیکی از طراحی Imagination به جای Mali استفاده شد.

با این حال، این تراشه یک مودم 5G زیر 6 گیگاهرتز را به همراه دارد و این یک ارتقای بزرگ نسبت به Moto G72 اسن که با چیپست Helio G99 ارائه می شد.

این گوشی اندروید 13 را با تغییرات ملایم My UX ارائه می کند. در حال حاضر تنها یک مدل وجود دارد که دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که قابل ارتقا خواهد بود.

موتو G73

موتو G73

موتورولا صفحه نمایش P-OLED مدل سال گذشته را با یک صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت 120 هرتز و با همان رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل (نسبت تصویر 20:9) تعویض ‌می‌کند. مانند قبل، یک سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی درون آن قرار دارد.

اوضاع در پشت دستگاه نیز کمی متفاوت است. دوربین 108 مگاپیکسلی کنار گذاشته شده و به جای آن یک سنسور 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های نسبتاً بزرگ 1.0 میکرومتری (2.0 میکرومتر با ادغام 4 در 1 پیکسل) وجود دارد. پیکسل‌های سنسور قدیمی تا حد امکان کوچک بودند و در اندازه 0.64 میکرومتر ارائه می‌شدند که با ادغام ۴ در ۱ به 1.28 میکرومتر می‌رسیدند.

مطمئناً این یک ارتقا است، اگرچه ما دوست داشتیم دوربین دستگاه از فیلمبرداری 4K پشتیبانی کند. به هر حال، دوربین دیگر در پشت یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 118 درجه و فوکوس خودکار است که به آن امکان می‌دهد عکس‌های ماکرو را نیز ثبت کند. این قابل توجه خواهد بود.

Moto G73 به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژر 30 واتی موتورولا (که در جعبه موجود است) مجهز شده است. شارژ از طریق درگاه USB-C 2.0 انجام می‌شود و جک هدفون 3.5 میلی‌متری در کنار آن وجود دارد. همچنین بلندگوهای استریو با Dolby Atmos روی آن تعبیه شده است.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، G73 از ارتباط 5G زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. این یک گوشی دو سیم کارته با اسلات هیبریدی است. به این معنی که یا ۲ سیم‌کارت و یا ۱ سیم‌کارت و ۱ مموری‌کارت در آن حضور دارد. علاوه بر آن Wi-Fi 5 (ac)، بلوتوث 5.3، NFC و سیستم های موقعیت یابی معمولی وجود دارد.

بدنه این گوشی از پلاستیک ساخته شده و دارای طراحی ضد آب با گواهی نامشخص است. ضخامت آن 8.3 میلی متر و وزن آن 181 گرم خواهد بود.

قیمت موتورولا موتو G73 چقدر است؟

تنها مدل موتو جی ۷۳ موتورولا که دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است با قیمت ۳۰۰ یورو در اروپا عرضه خواهد شد. از نظر رنگ‌بندی ۲ رنگ آبی و سفید (متمایل به نقره‌ای) عرضه می‌شوند.

نظر شما درباره این گوشی جدید موتورولا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

گرونه و اصلا ارزش خرید ندازه
شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس بگیری خیلی بهتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)