حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم استفاده از سنسور 1 اینچی در دوربین گلکسی اس 23 اولترا به نگرانی‌های پیرامون طراحی مربوط می‌شود

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | دوربین، سامسونگ

همان‌طور که تقریباً مطمئین هستیم، پرچمدار رده‌بالای آینده سامسونگ، Galaxy S23 Ultra، قرار است به حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی جدید این شرکت مجهز شود. این سنسور که ISOCELL HP2 نام دارد، دارای ابعاد فیزیکی 1/1.3 اینچی بوده که درنتیجه از حسگر تصویر 1 اینچی IMX989 استفاده‌شده در گوشی‌هایی مانند Vivo X90 Pro و Xiaomi 13 Pro کوچکتر است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که عدم استفاده از سنسور 1 اینچی در دوربین گلکسی اس 23 اولترا بیشتر به‌دلیل نگرانی‌های پیرامون طراحی و نبود فضای کافی برای تعبیه این حسگر با توجه به طراحی فعلی پرچمدار سامسونگ است.

عدم استفاده از سنسور 1 اینچی در گلکسی اس 23 اولترا

سامسونگ چند روز پیش رسماً از جدیدترین سنسور CMOS پریمیوم خود رونمایی کرد. ISOCELL HP2 یک حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی است که در گلکسی اس 23 اولترا استفاده خواهد شد. اگرچه این سنسور با رزولوشن فوق‌العاده بالای خود قابل‌توجه است، اما HP2 تنها دارای اندازه فیزیکی 1/1.3 اینچ می‌باشد که آن را کوچکتر از سنسوری مانند IMX989 می‌کند؛ اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ دلیلی برای انتخاب این ابعاد داشته است.

با توجه به گفته‌های Ice Universe، تصمیم سامسونگ برای تجهیز Galaxy S23 Ultra به یک سنسور 1/1.3 اینچی مانند HP2 به محدودیت‌های طراحی خلاصه می‌شود. اگرچه وضوح این حسگر تصویر 200 مگاپیکسل بوده، اما HP2 تنها کمی بزرگتر از سنسور فعلی 108 مگاپیکسلی HM3 در گلکسی اس 22 اولترا است.

عدم استفاده از سنسور 1 اینچی در گلکسی اس 23 اولترا

عدم استفاده از سنسور 1 اینچی در گلکسی اس 23 اولترا

با توجه به پست آیس یونیورس، انتخاب یک سنسور نوع بزرگتر 1 اینچی ضخامت گلکسی S23 Ultra را به مقداری که سامسونگ آن را تحمل نمی‌کند، افزایش می‌دهد و درعین‌حال بر طراحی ساختار داخلی نیز تأثیر می‌گذارد. درعوض، گفته می‌شود که سامسونگ تمایل بیشتری به استفاده از اندازه 1/1.3 اینچی دارد، درحالی‌که عملکرد سنسور خود را از راه‌های دیگر مانند تجهیز آن به فناوری‌های جدید بهبود می‌بخشد.

اگرچه برخی ممکن است این موضوع را بهانه شرکت کره‌ای برای عدم افزایش هزینه‌های تولید پرچمداران این شرکت ربط دهند، اما موارد گفته‌شده نیز کاملاً بی‌اساس نیست. به‌عنوان‌مثال، گوشی Xiaomi 12S Ultra با ضخامت 9.1 میلی‌متر و Vivo X90 Pro Plus با ضخامت 9.7 میلی‌متر به‌اندازه کافی ضخیم هستند. در مقایسه، انتظار می‌رود گلکسی اس 23 اولترا تنها 8.9 میلی‌متر ضخامت داشته باشد. به‌نظر می‌رسد تلفن‌های دارای سنسور 1 اینچی به‌طور طبیعی دستگاه‌های ضخیمی هستند.

نظر شما درباره عدم استفاده از سنسور 1 اینچی در Galaxy S23 Ultra چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MR.CAMPER

مشکل طراحی سامسونگه وگرن اکسپریا پرو ای ضخامتش 8.9 میلیمتره سنسورش هم 1 اینچیه

https://www.gsmarena.com/sony_xperia_pro_i-11174.php

meiyou

سامسونگ تو پرچمدارش هیچ وقت سود رو به کیفیت ترجیح نمیده.
نه تنها سامسونگ، هیچ شرکت شناخته شده ای همچین کاری نمیکنه
هیچ شرکتی راضی نمیشه بخاطر چند میلیون دلار سود، خودش رو از گردونه رقابت خارج کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی