حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دکمه های فیزیکی آیفون ۱۵ پرو اپل تغییر خواهد داشت؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

حوالی اواسط سال ۱۴۰۲ باید منتظر رونمایی از iPhone 15 اپل باشیم. هنوز فاصله زیادی باقی مانده اما تجربه نشان داده که پیش از آغاز سال شمسی جدید، اگر تغییرات عمده‌ای در طراحی ظاهری وجود داشته باشد به احتمال زیاد لو می‌رود. در همین راستا گزارشی منتشر شده و می‌گوید که دکمه های فیزیکی آیفون ۱۵ پرو اپل تغییر خواهد داشت.

مکانیسم دکمه های فیزیکی آیفون ۱۵ پرو اپل شبیه به تاچ‌آی‌دی آیفون ۷ خواهد شد؟

شایعه شده که سری آیفون 15 پرو تغییرات عمده‌ای در طراحی ایجاد می‌کند و اولین تغییر اساسی طی سالیان اخیر خواهد بود. مشابه نحوه حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون توسط این برند در گذشته، به نظر می‌رسد که حرکت بعدی یک تصمیم برجسته و مهم است.

احتمالا تصمیم جدید اپل بر حذف دکمه‌های فیزیکی روی آیفون ۱۵ است. مینگ چی کو، تحلیلگر معروف پیش از این ادعا کرده بود که مدل های آیفون 15 دکمه های فیزیکی را به صورت چیزی که الان می بینیم، حذف می کند. این یعنی چه؟

یعنی راه حل جدید اساساً حس یک دکمه واقعی را بدون داشتن قطعات متحرک به کاربر القا می کند. به تازگی این ادعا تکرار شده است. ظاهراً این شرکت قصد دارد این دکمه‌های فیزیکی مانند دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را در مدل‌های iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max از شکل سنتی تغییر دهد.

مینگ  چی کو در یک توییت جدید اعلام کرد که این دکمه‌های جدید به موتورهای Taptic مجهز خواهند شد که به آنها امکان می‌دهد مانند یک دکمه فیزیکی بازخورد ضربه را ارائه دهند. تقریبا چیزی شبیه به تاچ‌آی‌دی در آیفون ۷، آیفون ۸ و غیره.

با این طرح جدید، احساس می شود یک دکمه واقعی فشار داده می شود اما ظاهر آن با طراحی فعلی فرق دارد. علاوه بر این، او همچنین فاش کرد که Cirrus Logic تامین کننده اصلی این فناوری جدید است و در حال ساخت IC کنترلر Taptic Engine برای دکمه های جدید است. اگر این تغییرات طراحی به خوبی مورد استقبال کاربران قرار گیرد، Kuo معتقد است که اپل ممکن است آن را در آینده به سایر محصولات رده بالا گسترش دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تصمیم خوبی خواهد بود یا یک دکمه ساده کلیکی خوش‌بازخورد را دوست دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)