حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کنترلر جدید پلی استیشن ۵ برای توانیابان: پروژه لئوناردو سونی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی

در نظر گرفتن افراد دارای ناتوانی معمولا موضوعی است که به آن توجه نمی‌شود. این موضوع در زمینه بازی و سرگرمی شاید حتی بیشتر مورد توجه باشد، جایی که کنترلر یا دسته‌های کنسول‌های بازی برای عموم کاربران طراحی شده و کاربران توانیاب را در نظر ندارند. خبر خوش نمایشگاه CES 2023 این است که کنترلر جدید پلی استیشن ۵ برای توانیابان با پروژه لئوناردو سونی محقق خواهد شد.

کنترلر جدید پلی استیشن ۵ برای افراد توانیاب

در جریان رویداد CES 2023 سونی، این شرکت عنوان کرد که در حال کار بر روی یک کیت جدید کنترلر محتص توانیابان است و با اسم رمز «پروژه لئوناردو» در دست توسعه است.

این کنترلر جدید با اسم رمز لئوناردو یک محصول بسیار قابل تنظیم است که با طیف وسیعی از نیازهای توانیابان سازگار باشد.

Project Leonardo

Project Leonardo

سونی در یک پست رسمی عنوان کرد که با حامیان توانیابان برای بازی های ویدیویی مانند AbleGamers و SpecialEffect در تلاش برای ساخت کنترلری است که “بسیار قابل تنظیم است” و “همراه با بسیاری از لوازم جانبی توانیابی شخص ثالث کار می کند”.

کیت لئوناردو دارای دکمه‌های رو‌به‌بالا و شاسی‌های پلی‌استیشن 5 است که می‌توان آن‌ها را در اطراف یک گیم‌پد دایره‌ای پهن قرار داد. همچنین جوی استیکی وجود دارد که می‌توان نسبت به گیم‌پد تغییر مکان دهد. این کنترلر جدید همراه با لوازم جانبی مختلفی در اشکال و اندازه‌های متفاوت برای «یافتن چینش مناسب در جهت کسب توان، دامنه حرکت و نیازهای فیزیکی خاص هر کاربر» ارائه می‌شود.

 

 

کنترلر پروژه لئوناردو دارای چهار جک 3.5 میلی‌متری aux برای وصل کردن لوازم توانیابی شخص ثالث است. لوازم جانبی‌ای مشابه کنترلر تطبیقی مایکروسافت.

لئوناردو می‌تواند به‌عنوان یک کنترل‌کننده مستقل، به‌عنوان مکمل یا در هماهنگی با کنترلر بی‌سیم DualSense PS5 استفاده شود و آن را برای طیف وسیعی از نیازهای توانیابان سازگار می‌سازد. قابلیت های شخصی سازی فیزیکی لئوناردو با تنظیمات نرم افزاری آن مطابقت دارد. لئوناردو به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا عملکردها را برای دکمه‌های مختلف مشخص کنند و سه تنظیم کلی مختلف را به‌عنوان پروفایل ذخیره کنند تا استفاده آسان شود.

در حال حاضر بازی‌های سونی در ارائه مجموعه‌ای قوی از گزینه‌های مناسب برای توانیابان بسیار خوب عمل کرده‌اند. برای مثال بازی های The Last of Us و God of War Ragnarök برنده جوایز بازی برای توانیابان شده‌اند، اما اکوسیستم پلی استیشن از نظر سخت‌افزاری  عقب بود.

مایکروسافت Adaptive Controller خود را در سال 2018 منتشر کرد و در سال 2021 برنامه‌ای را آغاز کرد که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌های خود را به مایکروسافت ارسال کنند تا آنها را از نظر مناسب بودن ارزیابی کرده و توسط گیمرهای دارای معلولیت آزمایش شوند.

پروژه لئوناردو هنوز در حال توسعه است و هنوز خبری در مورد تاریخ انتشار آن نیست.

نظر شما چیست؟ به نظر ما باید تلاش شود تا حداکثر کاربران بتوانند از زیرساخت‌ها استفاده کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)