حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G9 و Odyssey OLED G9 را رسما معرفی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، مانیتور

سامسونگ همواره در نمایشگاه Consumer Electronics یا همان CES لاس‌وگاس با دست پر به میدان می‌آمد و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. سامسونگ به‌تازگی مانیتور های گیمینگ Odyssey Neo G9 و Odyssey OLED G9 را معرفی کرده است که از فناوری‌های Mini-LED و QD-OLED بهره می‌برند.

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G9 سامسونگ

مجموعه مانیتورهای Samsung Odyssey 2023 بدون به‌خطر انداختن لذت بصری، گزینه‌های متنوعی را برای مشتریان در طیف قیمتی متفاوت ارائه می‌دهند.

Odyssey Neo G9 جدیدترین محصول اضافه‌شده به مجموعه مانیتورهای گیمینگ سامسونگ است. Odyssey Neo G9 دارای نمایشگر 57 اینچی منحنی فوق‌عریض با رزولوشن 7680×2160 (یا همان 8K) و نسبت‌تصویر 32:9 و رفرش‌ریت 240 هرتز است.

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G9 سامسونگ

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G9 سامسونگ

نمایشگر خمیده 1000R به فناوری Mini-LED مجهز شده است و دارای مشخصات VESA Display HDR 1000 است. به‌عبارت‌ساده، این بدان معناست که این مانیتور قادر است در هر محیط بازی، گرافیک را با جزئیات باورنکردنی نمایش دهد.

همچنین این اولین نمایشگر جهان است که از DisplayPort 2.1 پشتیبانی می‌کند. این فناوری اطلاعات را با سرعتی تقریباً دو برابر سرعت DisplayPort 1.4، استانداردی که قبلاً استفاده می‌شد، منتقل می‌کند. استاندارد جدید همچنین از فشرده‌سازی جریان استاندارد صنعتی بدون تلفات برای محدود کردن اعوجاج پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ هنوز بسیاری از مشخصات این مانیتور را افشا نکرده است. همچنین درحال‌حاضر قیمت نهایی این دستگاه تأیید نشده است. بااین‌حال، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در ماه‌های آینده بیشتر در مورد آن بشنویم.

مانیتور Odyssey OLED G9

درکنار مدل Odyssey Neo G9 با نمایشگر Mini-LED، سامسونگ اخیرا Odyssey OLED G9 جدید با نمایشگر 49 اینچی دوگانه Quad-HD 1800R خمیده با نسبت‌تصویر 32:9 را نیز معرفی کرده است. این مانیتور به فناوری OLED نقطه کوانتومی سامسونگ متکی است تا نسبت کنتراست رنگ «تقریباً بی‌نهایت» را ایجاد کند.

مانیتور Odyssey OLED G9

مانیتور Odyssey OLED G9

با استفاده از این فناوری، هر پیکسل به‌طور جداگانه بر روی صفحه‌نمایش OLED بدون نیاز به نور پس‌زمینه روشن می‌شود. این نسبت کنتراست پویا 1,000,000:1 را ارائه می‌کند درحالی‌که RGB واقعی و مشکی واقعی را بدون نیاز به فیلترهای رنگی حفظ می‌کند. همچنین در این مانیتور زمان پاسخگویی 0.1 میلی‌ثانیه و رفرش‌ریت 240 هرتز نیز درنظر گرفته شده است.

این مانیتور به پلتفرم Smart Hub سامسونگ مجهز شده است که کاربران را قادر می‌سازد به برنامه‌ها و خدماتی مانند YouTube ،Netflix و Amazon Prime Video دسترسی داشته باشند. Samsung Gaming Hub، سرویسی که به کاربران امکان می‌دهد بازی‌هایی مانند Xbox و NVIDIA GeForce Now را استریم کنند، نیز در این سیستم وجود دارد.

سامسونگ مانند مدل قبلی، قیمت Odyssey OLED G9 را نیز تأیید نکرده است. این شرکت تنها اعلام کرده است که در نمایشگاه CES 2023 این مانیتور را به‌نمایش خواهد گذاشت.

نظر شما درباره مانیتورهای گیمینگ Odyssey OLED G9 و Odyssey Neo G9 سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی