حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اطلاعات جدیدی از نسل دوم اپل واچ اولترا و AirPods Lite اپل منتشر شد

اپل در حوزه محصولات پوشیدنی، برتری بسیار زیادی نسبت به رقبای خود دارد. این شرکت هر سال چندین گجت پوشیدنی معرفی می‌کند و اکنون نیز گویا برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌های جذابی دارد. به تازگی اطلاعات جدیدی از نسل دوم اپل واچ اولترا و AirPods Lite اپل منتشر شده است. با ترنجی همراه باشید.

اطلاعات جدیدی از نسل دوم اپل واچ اولترا و AirPods Lite اپل منتشر شد

ما قبلا در مورد وجود نسل دوم اپل واچ اولترا اخبار زیادی شنیده بودیم. این اخبار به عرضه این دستگاه در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ اشاره داشت، اما حالا در اولین روزهای سال جدید میلادی، اطلاعات مهمی در مورد نسل دوم اپل واچ اولترا منتشر شده است. به گفته تحلیلگران، نسل دوم اپل واچ اولترا ممکن است اولین ساعت هوشمند با نمایشگر میکرو LED باشد که تفاوت فاحشی در مقایسه با نمایشگر LTPO OLED موجود در Apple Watch Ultra فعلی دارد. تفاوت اصلی بین نمایشگرهای OLED و میکرو LED در ماهیت خود دیودهای ساطع کننده نور است.

OLED از دیودهای آلی استفاده می‌کند، در حالی که میکرو LED از دیودهای معدنی استفاده خواهد کرد. به لطف این تفاوت، نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی به طور بالقوهای می‌تواند کنتراست و بازنمایی رنگ بسیار بالاتری ارائه دهند و همچنین نسبت به نمایشگرهای OLED بادوام‌تر و کارآمدتر هستند. این ارتقا، بهبود بسیار بهتری در دستگاهی با نمایشگر بزرگتر مانند آیفون یا آیپد خواهد بود، اما بهره‌وری و دوام بالقوه آن را نباید کم اهمیت جلوه داد، به خصوص هنگامی که نسل دوم اپل واچ اولترا را به عنوان گران‌ترین ساعت هوشمند اپل در نظر می‌گیریم.

اطلاعات جدیدی از نسل دوم اپل واچ اولترا

فازغ از این موضوع، شایعات همچنین به یک صفحه نمایش بزرگتر اشاره دارند. گویا اپل واچ اولترا بعدی قرار است با یک صفحه نمایش ۲.۱ اینچی عرضه شود که در مقایسه با صفحه نمایش ۱.۹ اینچی نسل اول فعلی، ۰.۲ اینچ افزایش یافته است. ما واقعا نمی‌دانیم که اپل چگونه یک صفحه نمایش بزرگ‌تر را در قاب ۴۹ میلی‌متری اپل واچ اولترا جا می‌دهد. به بیان دیگر، این موضوع جای سوال دارد که این ساعت هوشمند با جثه بزرگ، چگونه می‌تواند نمایشگر بزرگ‌تری را در خود جا دهد، زیرا ابعاد آن به نست بندهای فعلی بزرگ‌تر خواهد بود.

به گفته PhoneArena، در حال حاضر، آخرین اخبار و شایعات، تاریخ انتشار احتمالی اپل واچ اولترا نسل دوم را در سال ۲۰۲۳ و در کنار سری آیفون ۱۶ اعلام کرده‌اند که منطقی به نظر می‌رسد. اپل واچ اولترا هنوز هم یک محصول جدید و ممتاز در میان سری ساعت‌های هوشمند اپل است و می‌تواند به راحتی از عرضه نسل جدید خود در سال ۲۰۲۳ چشم پوشی کند تا طراحی و ارتقای سخت‌افزاری بزرگی را در اواخر سال ۲۰۲۴ ارائه دهد. فرآیند تولید کارآمدتر برای تراشه‌های موبایل اپل، احتمالا فرآیند ۳ نانومتری TSMC است که به طور بالقوه باعث افزایش بازده و عمر باتری طولانی‌تر این دستگاه‌ها می‌شود. گویا تمام اپل واچ‌های فعلی، از جمله اپل واچ Ultra، با تغییراتی از چیپست S6 ارائه می‌شوند.

اپل احتمالا در حال کار بر روی یک ایرپادز مقرون به صرفه جدید به نام AirPods Lite است

ایرپادهای اپل بدون شک عالی هستند، اما قیمت نسبتا بالایی دارند. به عنوان مثال، قیمت AirPods 3 که اپل آن را در سال ۲۰۲۱ عرضه کرد، از ۱۶۹ دلار شروع می‌شود. این یک برچسب قیمتی بسیار زیاد است و ممکن است بسیاری از مردم آن را خیلی گران بدانند. اما طبق یک شایعه جدید، اپل ممکن است در حال کار بر روی یک ایرپادز جدید باشد که به طور خاص برای کسانی طراحی شده است که نمی‌خواهند برای هدفون‌های جدید هزینه زیادی بپردازند.

در یادداشتی که توسط وب سایت خبری 9to5Mac مشاهده شده است، جف پو، تحلیلگر موسسه Haitong Intl Tech Research ادعا می‌کند که اپل در حال کار بر روی هدفون‌های جدیدی به نام AirPods Lite است. به گفته این تحلیلگر، این ایرپادهای جدید یک محصول با قیمت پایین‌تر خواهند بود که برای رقابت با هدفون های مقرون به صرفه سایر رقبا طراحی شده‌اند.

ایرپادز لایت اپل

متاسفانه وی اطلاعات دیگری در مورد این هدفون جدید اپل ارائه نکرده است. بنابراین، نمی‌توانیم به شما بگوییم که AirPods Lite چه ویژگی‌هایی ممکن است داشته باشد یا قیمت آن‌ها چقدر خواهد بود. با این حال، از آنجایی که اپل در حال حاضر AirPods 2 خود را با قیمت ۱۲۹ دلار عرضه می‌کند، قیمت AirPods Lite ممکن است کمتر از این باشد.

به گفته PhoneArena، جف پو در یادداشت خود همچنین کاهش تقاضای ایرپاد را تا سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرده است. بر اساس گزارش منابع صنعتی، جف پو گفته است که انتظار می‌رود تولید ایرپاد از ۷۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ به ۶۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد. به گفته وی، برخی از دلایل این کاهش تولید، انتظار کاهش تقاضا برای AirPods 3 و همچنین این واقعیت است که شاید امسال شاهد معرفی ایرپادهای جدیدی نباشیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان