حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وضعیت بحران هواوی پایان یافته و تحریم های آمریکا با موفقیت مهار شده است: ادعای هواوی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، هواوی

چند سال پیش بود که در کمال ناباوری، آمریکا اقدام به تحریم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان، یعنی هواوی گرفت. این شرکت که چند سالی بود در بازار گوشی‌های هوشمند غوغا به پا کرده بود، بخاطر موضوعی که امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌انداخت تحریم شد. اما گویا به گفته مدیران این شرکت، حالا وضعیت بحران هواوی پایان یافته و تحریم های آمریکا با موفقیت مهار شده است. با ترنجی همراه باشید.

وضعیت بحران هواوی پایان یافته و تحریم های آمریکا با موفقیت مهار شده است

قبل از شروع تحریم ایالات متحده، هواوی قرار بود به بزرگ‌ترین برند تلفن همراه در جهان تبدیل شود. در واقع، حتی پس از اعمال تحریم علیه این شرکت، هواوی همچنان برای مدت کوتاهی برند پر فروشی بود. در حال حاضر، گزارش‌هایی وجود دارد که هواوی از این مشکلات عبور کرده است. این شرکت روز گذشته آخرین برآوردهای فروش خود را در چند ماه گذشته اعلام کرد. طبق اظهارات مدیران، این شرکت فرض می‌کند که فروش در سطح سال قبل خواهد بود.

وضعیت بحران هواوی

رئیس این گروه در عین حال گفت کاهش درآمدی که از زمان اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا ادامه داشته، با موفقیت متوقف شده است. تحریم ایالات متحده اکنون برای هواوی به وضعیتی عادی تبدیل شده است، بنابراین ما در فعالیت روزمره خود با آن برخوردی همیشگی داریم و مثل همیشه برای آن چاره جویی کرده‌ایم. اریک ژو، مدیر عامل این شرکت، در نامه‌ای به کارمندان که در اختیار رسانه‌ها نیز قرار گرفته است به این موضوع پرداخته بود.

آیا فعالیت هواوی در بازار موبایل برای این شرکت سودی دارد؟
با این حال، به گفته GizChina، وی چیزی در مورد میزان سود بازار هواوی نگفته است. بنابراین، مشخص نیست که آیا این شرکت سود خواهد کرد یا ضرر. احتمالا تا چند ماه دیگر این مسئله مشخص خواهد شد، زیرا هواوی آمارهای تجاری خود را برای کل سال ۲۰۲۲ تا بهار ۲۰۲۳ منتشر نخواهد کرد.

بازگشت هواوی به رقابت بازار موبایل نگرانی اپل و سامسونگ را به همراه دارد

هواوی از زمان اعمال تحریم‌های ایالات متحده شاهد کاهش شدید فروش خود بوده است. این تحریم‌ها، شرکت‌های آمریکایی را از عرضه محصولاتی که با استفاده از فناوری ایالات متحده توسعه یا تولید شده‌اند، به این شرکت چینی منع می‌کند. البته قاعدتا فروش این شرکت دیگر در حد قبل از شروع تحریم آمریکا نیست. اما در این بین، هواوی بارها حوزه تجاری خود را تغییر داده است. این شرکت اکنون شرکای جدیدی دارد و از جمله، به طور فزاینده‌ای در حال کسب درآمد از مجموعه پتنت‌های خود است.

درآمد هواوی از صدور مجوز حق اختراعات خود بیش از هزینه‌های این برند در همین زمینه است

نمونه‌ای از آن این است که هواوی دیگر نمی‌تواند گوشی‌های همراه مجهز به فناوری شبکه 5G را با نام تجاری خود بفروشد. اما این شرکت اکنون به عنوان یک مجوز برای طراحی‌های سخت افزاری عمل می‌کند، همانطور که اخیرا همکاری آن با برند فرانسوی سابق ویکو رویت شد. Wiko 5G، یک تلفن همراه هواوی Nova 9 SE با نام تجاری جدید است از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و در چین در دسترس خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان