حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اپل برای نسل سوم Apple Pencil رویت شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تبلت، حق اختراع

قلم‌های هوشمند در تبلت‌ها و حتی گوشی‌ها، گجت‌هایی جذاب و دوست داشتنی هستند. اگرچه اپل در ابتدا به آن‌ها اعتقادی نداشت، اما بعدها متوجه کاربرد فوق‌العاده آن شد و هر چند سال نسل جدیدی از آن‌ها را معرفی می‌کند. اکنون نیز حق اختراع اپل برای نسل سوم Apple Pencil رویت شده است. با ترنجی همراه باشید.

حق اختراع اپل برای نسل سوم Apple Pencil و قابلیت‌های جدید آن

استیو جابز فقید در ژانویه سال ۲۰۰۷ آیفون اپل را با صفحه نمایش لمسی معرفی کرد و گفت: چه کسی قلم می‌خواهد؟ باید آن‌ها را کنار بگذارید زیرا گم می‌شوند. بنابراین هیچ کس قلم نمی‌خواهد. اما در سال ۲۰۱۵، اپل پنسل برای آیپد پرو رونمایی شد. البته اپل پنسل بسیار پیشرفته‌تر از قلم ساده‌ای است که جابز در گذشته با آن آشنا بود. سه سال بعد نیز نسل دوم Apple Pencil معرفی شد. اکنون به نظر می‌رسد که اپل آماده است تا ابزار نوشتن دیجیتال خود را به سطح بالاتری برساند.

حق اختراع اپل برای نسل سوم Apple Pencil

به گفته Patently Apple، این شرکت اخیرا درخواست ثبت اختراعی را برای یک سنسور نوری که قرار است در نسل بعدی Apple Pencil استفاده شود، با شماره US 20220413636 A1 در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده، ثبت کرده است. حسگر جدید به این قلم اجازه می‌دهد تا بافت و رنگ موجود در یک سطح را کپی کند. همچنین می‌تواند این داده‌ها را به صورت بی‌سیم به لپ‌تاپ ارسال کند تا بتوان از آن در یک برنامه طراحی استفاده کرد.

پتنت جدید اپل یک Apple Pencil را توصیف می‌کند که می‌تواند بافت‌ها و رنگ‌های سایر موارد را نمونه‌برداری کند. با توجه به این درخواست ثبت اختراع، قلم جدید دارای یک حسگر نور و یک ساطع کننده نور است که به دستگاه کمک می‌کند رنگ و بافت را از یک سطح خاص نمونه برداری کند. Yanko Design رندرهایی را طراحی کرده است که نشان می‌دهد اپل پنسل با حسگرهای نوری موجود در این قلم دیجیتال جدید چگونه خواهد بود.

حق اختراع اپل برای نسل سوم Apple Pencil

اپل برای سایر ایده‌ها و نوآوری‌های مرتبط با Apple Pencil درخواست ثبت داده و یا پتنت دریافت کرده است. در سال ۲۰۲۱، حق ثبت اختراع یک اپل پنسل با نوک‌های قابل تعویض (نوک نوشتاری در انتها قرار می‌گیرد) را دریافت کرد. می‌توان نوک آن را برای جایگزین کردن یک نوک قدیمی که فرسوده شده است، تغییر داد، یا می‌توان آن را برای تغییر قابلیت‌های نوک بر اساس رنگ، شکل، ضخامت، اندازه، روشنایی یا تیرگی نیز عوض کرد. در حالی که در حال حاضر می‌توانید نوک‌های فرسوده را جایگزین کنید، اما هیچ ویژگی جدیدی به لوازم جانبی اضافه نمی‌کند.

تقریبا سه سال پیش، اپل یک درخواست ثبت اختراع برای Apple Pencil با ویژگی امنیتی بیومتریک ثبت کرد که روشی برای استفاده از تعداد دفعاتی است که مداد بر روی صفحه نمایش ضربه می‌زند و به عنوان ثبت ورودی خواهد بود که می‌توان از آن برای شروع یک عملیات کپی یا پیست نیز استفاده کرد. دیگر افزودنی‌های احتمالی به Apple Pencil که در یک درخواست ثبت اختراع دیده‌ایم، عبارتند از یک بلندگو، یک دستگاه ورودی چرخشی، یک میکروفون، یک دکمه روشن و خاموش، یک دکمه حالت بی‌صدا، یک حسگر بیومتریک، یک دوربین، یک پد لمسی حساس به فشار و یا لمس و غیره.

حق اختراع اپل برای نسل سوم Apple Pencil

به گفته PhoneArena، اینطور که پیداست، Apple Pencil جدید ممکن است در سال ۲۰۲۴ در کنار آیپد پرو AMOLED وارد بازار شود. حتی اگر اپل پنسل جدیدی ببینیم، ممکن است تا زمان معرفی آیپد پرو ۲۰۲۴ که اولین آیپد با صفحه‌ نمایش OLED است، عرضه نشود. وقتی در مورد آن فکر می‌کنید، ممکن است زمان مناسبی برای ارائه یک قلم دیجیتال جدید با قابلیت نمونه برداری از رنگ‌ها و بافت‌ها توسط مداد و شامل ویژگی‌هایی مانند میکروفون و دوربین باشد. این موضوع که قابلیت‌هایی در این قلم رویت شود به این معنی نیست که باید انتظار دیدن آن در یک محصول واقعی را داشته باشیم.

در واقع، از تعداد زیادی پتنت که اپل هر سال ثبت می‌کند، بسیاری از آن‌ها هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. بنابراین نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم که این فناوری جدید که درخواست ثبت اختراع رویت شده است، توسط این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این حال، منطقی است که اپل بخواهد به بهبود قابلیت‌های Apple Pencil ادامه دهد. در سال ۲۰۲۱، یک افشاگر، ویدیویی از آنچه که ادعا می‌کرد نسل سوم مداد اپل است را به اشتراک گذاشت که بدنه‌ای براق با لبه صاف مغناطیسی برای شارژ را نشان می‌داد. انتظار می‌رود که اپل پنسل جدید عمر باتری طولانی‌تر، کاهش تاخیر و دقت بالاتر را ارائه دهد. نظر شما در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان