حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Live Lyrics در Casting UI یوتیوب‌ موزیک عرضه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

یوتیوب موزیک (YouTube Music) سرویس پخش موسیقی یوتیوب گوگل است که از زمان عرضه آن توانسته است موفقیت‌های بزرگی برای این شرکت کسب کند. این سرویس هر سال روی سیستم های بیشتری ارائه می‌شود و قابلیت‌های جدیدتری نیز دریافت می‌کند. اکنون بر اساس اخبار دریافتی گویا به نظر می‌رسد که قابلیت Live Lyrics در Casting UI یوتیوب‌ موزیک عرضه خواهد شد. با ترنجی همراه شوید.

قابلیت Live Lyrics در Casting UI یوتیوب‌ موزیک عرضه خواهد شد

یوتیوب مدت‌ها پیش به طراحی مجدد رابط کاربری YouTube Cast اشاره کرده بود. در زمان نوشتن این مطلب، حتی برخی از کاربران از مدت‌ها قبل شروع به دیدن یک رابط کاربری جدید پس از عرضه در Chromecast Ultra کرده‌اند. یکی از کاربران در Reddit نیز تایید کرده است که هنگام استریم کردن YouTube Music از یک دستگاه گوشی اندرویدی به Chromecast Ultra، یک رابط کاربری جدید مشاهده کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد که Casting UI یوتیوب‌ موزیک دستخوش تغییرات و بازطراحی شده است.

قابلیت Live Lyrics در Casting UI یوتیوب‌ موزیک

در رابط کاربری قدیمی می‌توانید آثار هنری آلبوم، نام آهنگ و نام هنرمند را در مرکز صفحه نمایش ببینید. طراحی مجدد این رابط کاربری با محوریت نمایش متن موزیک به صورت پیمایشی از آهنگ فعلی در حال پخش می‌باشد. شما همچنین یک تصویر تار از اثر هنری به عنوان پس‌زمینه متن ترانه دارید. آثار هنری آلبوم، عنوان آهنگ و نام هنرمند اکنون به سمت راست صفحه منتقل شده‌اند. در شرایطی که متن آهنگ در دسترس نباشد، رابط قدیمی و شناخته شده قبلی را می‌بینید. در پایان هر آهنگ، لیستی از ترانه سرایان معتبر نیز نمایش داده می‌شود.

حالا به نظر می‌رسد که YouTube Music Cast اکنون در حال عرضه است. به عنوان یک ویژگی جدید در YouTube Music، متن موسیقی به طور گسترده در هنگام پخش موسیقی در YouTube Music در دسترس نیست. پس از مشارکت آن‌ها با MusixMatch، حالا YouTube Music به کاربران گفته است که انتظار ارائه متن آهنگ برای موزیک‌ها بیشتری داشته باشند.

قابلیت Live Lyrics در Casting UI یوتیوب‌ موزیک

بر اساس گزارش GizChina، به گفته گوگل، از زمان معرفی و عرضه این ویژگی، تاثیر مثبتی بر میزان استفاده کاربران از برنامه و تماشای متن ترانه‌ها رویت شده است. تا آنجا که به اکوسیستم گوگل مربوط می‌شود، این یک ویژگی بسیار مفید در Google Nest Hub و سایر نمایشگرهای هوشمند خواهد بود. به همان اندازه که چنین قابلیتی در Spotify مفید است، حالا YouTube Music از همان ویژگی نمایش متن اشعار نیز استفاده می‌کند، ویژگی که این شرکت امسال شروع به استفاده از آن کرده بود.

این ویژگی در موسیقی Spotify و Apple بهتر از آنچه در YouTube Music ارائه شده است، کار می‌کند. با Spotify و اپل موزیک، هنگام پخش آهنگ، متن‌های برجسته شده هر کلمه را مشاهده می‌کنید. اما نسخه موجود در YouTube Music، متن اشعار را برجسته نمی‌کند و شما فقط شعر را می‌بینید که در سراسر صفحه نمایش قابل رویت است. تا کنون هنوز هیچ اشاره‌ای به ارائه این ویژگی در برنامه موبایل YouTube Music وجود ندارد. امیدواریم که YouTube به زودی این موضوع را در نظر بگیرد و همچنین قابلیت نمایش متن آهنگ را با بهبودهای بیشتری ارائه کند. درست مانند آنچه در اپل موزیک و اسپاتیفای دیده‌ایم. نظر شما کاربران ترنجی در مورد عرضه قابلیت Live Lyrics در Casting UI یوتیوب‌ موزیک چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان