حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی تشخیص تصادف اپل با گزارش‌های اشتباه کاربران به دردسر انداخته است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

ویژگی تشخیص تصادف یکی از قابلیت‌های بسیار جذابی است که در چند سال اخیر آن را روی گوشی‌های اپل و گوگل دیده‌ایم. این قابلیت برای زمانی که تصادف کرده باشید و قادر به تماس با مراکز اورژانسی نباشید، بسیار کارآمد است. با این حال گویا اخیرا ویژگی تشخیص تصادف اپل با گزارش‌های اشتباه کاربران به دردسر انداخته است. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی تشخیص تصادف اپل با گزارش‌های اشتباه کاربران به دردسر انداخته است

قابلیت جدید تشخیص تصادف اتومبیل در آیفون‌های و اپل واچ، در صورت وجود خطر تصادف به طور خودکار از اورژانس کمک می‌گیرد. در حالی که این ویژگی در برخی موارد کمک بسیار زیادی  کرده است، اما در برخی از بررسی‌های، موارد منفی نیز وجود دارد. ویژگی تشخیص تصادف اتومبیل اپل مواردی از گزارش‌های اشتباه را به همراه داشته است. این گزارش‌های اشتباه وظیفه امدادگران را افزایش می‌دهد.

دوایت یوچیم، مدیر ارشد انجمن جستجو و نجات کلمبیا در کانادا، گفت که اخیرا آن‌ها حداقل سه هشدار نادرست دریافت کرده‌اند. پس از رسیدن امدادگران به محل، متوجه شدند که به هیچ‌ کس آسیبی نرسیده است، بنابراین این سازمان با اپل تماس گرفته و مشکل را به این شرکت گزارش کرده است . این شرکت اکنون تایید کرده است که قابلیت تشخیص تصادف خودرو به‌روز شده است. با این حال، در حال حاضر، هیچ آزمایش واقعی از به روز رسانی وجود ندارد تا ببینیم آیا این مشکل را حل می‌کند یا خیر.

ویژگی تشخیص تصادف اپل

یوچیم گفته است که بارها، وقتی درخواست امداد اضطراری دریافت می‌شود، امدادگران فورا اقدام می‌کنند و ازآن جایی که نمی‌دانستند آیا واقعا کسی دچار مشکل شده است یا خیر، شک و شبهه برای آن‌ها وجود داشت. با این حال همه آن‌ها کار خود را انجام داده و حتی اقدام به فرستادن هلیکوپتر نیز کرده‌اند، اما در نهایت معلوم شد که کسی آسیب ندیده است. این کار منابع انسانی زیادی را برای نجات جان حادثه دیدگان می گیرد. یوچیم امیدوار است پس از آپدیت این قابلیت، نسخه جدید این گونه موارد و گزارش‌های اشتباه را تا حد زیادی کاهش دهد.

برخی از کاربران همچنین گزارش داده‌اند که ویژگی تشخیص تصادف اپل اغلب هشدارهای اشتباهی ارسال می‌کند. گزارش‌هایی وجود دارد که در حین فعالیت‌های پرسرعت مانند دویدن در پارک یا سایر ورزش‌های پرسرعت، کاربران سری آیفون ۱۴ اغلب هشدار تصادف اتومبیل را دریافت می‌کنند. در همین راستا، اپل یک آپدیت نرم افزاری را برای بهینه سازی این مشکل تشخیص تصادفات رانندگی عرضه کرده است. اما از نقطه نظر فعلی، این بهینه سازی مشکل را به طور کامل حل نمی‌کند.

مشکل ویژگی تشخیص تصادف خودرو اپل چیست؟!
اپل می‌گوید ویژگی‌های تشخیص تصادف این شرکت به الگوریتم‌های حرکتی پیشرفته طراحی‌ شده توسط اپل، آموزش‌دیده بر روی بیش از یک میلیون ساعت رانندگی در دنیای واقعی و داده‌های ضبط شده تصادف متکی است. ویژگی تشخیص تصادف خودرو از حسگرهایی مانند شتاب سنج و ژیروسکوپ در آیفون یا اپل واچ پشتیبانی کننده این حسگرها استفاده می‌کند.

ویژگی تشخیص تصادف اپل

سنسور حرکت: همه دستگاه‌ها دارای یک ژیروسکوپ سه محوره و شتاب سنج با جاذبه بالا هستند که می‌تواند بیش از ۳۰۰ بار در ثانیه حرکت را نمونه برداری کند. این بدان معنی است که دستگاه شما می‌تواند لحظه دقیق ضربه و همچنین هرگونه تغییر در حرکت یا مسیر خودرو را تشخیص دهد.
میکروفون: میکروفون برای تشخیص سطوح صدای بلندی که می‌تواند خبر از تصادف بدهد استفاده می‌شود. اپل می‌گوید که میکروفون تنها زمانی روشن می‌شود که وضعیت رانندگی تشخیص داده شود و صدای واقعی کاربران ضبط نخواهد شد.
فشارسنج: اگر کیسه هوا با پنجره‌های بسته باز شود، فشارسنج می‌تواند تغییرات فشار هوا را تشخیص دهد.
GPS: خوانش‌ها می‌توانند سرعت را قبل از تصادف و هرگونه عدم حرکت ناگهانی تشخیص دهند.
CarPlay و بلوتوث: وقتی این دو فعال هستند، سیگنال دیگری به الگوریتم می‌دهند که گوشی در ماشین است و شروع به توجه وضعیت به تصادفات احتمالی می‌کند.

به گفته GizChina، اگر در تصادف اتومبیل هستید و پاسخگو نیستید، این ویژگی به طور خودکار با خدمات اورژانس تماس می‌‌گیرد. ویژگی تشخیص تصادف خودرو ۲۰ ثانیه طول می‌کشد تا با خدمات اورژانس تماس بگیرید هنگامی که تصادف شدید خودرو تشخیص داده می‌شود، این ویژگی با اپل واچ شما در تعامل خواهد بود (البته فقط در صورتی که از آن استفاده کنید). اگر اپل واچ ندارید اما صاحب هر یک از آیفون‌های سازگار با این قابلیت هستید، الگوریتم آن با آیفون شما تعامل خواهد داشت. هنگام وقوع تصادف یک هشدار به مدت ده ثانیه بر روی صفحه نمایش دستگاه شما ظاهر می‌شود. اگر بعد از تصادف همچنان پاسخگو باشید، با یک ضربه سریع می‌توانید با اورژانس تماس بگیرید.

با این حال، اگر نیازی به تماس با خدمات اضطراری اورژانس  ندارید، می‌توانید با یک اسلاید، هشدار را رد کنید. با این وجود، اگر بعد از ۱۰ ثانیه پاسخگو نباشید و هیچ انتخابی نکرده باشید، دستگاه شمارش معکوس ۱۰ ثانیه‌ای را آغاز می‌کند. پس از پایان شمارش معکوس، به طور خودکار با خدمات اورژانس تماس گرفته می‌شود. این بدان معنی است که پس از شناسایی تصادف، تماس اضطراری خودکار پس از ۲۰ ثانیه ارسال می‌شود.

ویژگی تشخیص تصادف اپل

پس از ارسال تماس، یک پیام صوتی تکراری با پنج ثانیه سکوت پخش می‌شود. در این پیام صوتی آمده است که صاحب این آیفون دچار تصادف شده و به درخواست برنامه  پاسخ نمی‌دهد. همچنین موقعیت تخمینی شما را با طول و عرض جغرافیایی و همچنین با شعاع جستجو ارسال می‌کند. این اطلاعات به اورژانس ارسال خواهد شد و همچنین اطلاعات از طریق بلندگوی دستگاه نیز پخش خواهد شد. پس از پخش اولین پیام، پیام‌های بعدی حجم کمتری خواهند داشت. این به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز با خدمات اورژانس صحبت کنید. این پیام تا زمانی که روی صفحه ضربه بزنید یا تماس به پایان برسد به تکرار ادامه خواهد داد.

اپل همچنین می‌گوید که قابلیت ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای آیفون ۱۴ در سال آینده در کشورها و مناطق بیشتری عرضه خواهد شد. در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در اوایل این هفته، اپل اعلام کرد که قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای در مدل‌های آیفون 14 در سال آینده برای کشورها و مناطق بیشتری عرضه می‌شوند. موضوع مبهم این است که اپل در بیانیه مطبوعاتی برنامه توسعه خود را برای سال آینده روشن نکرده است.

ویژگی ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای برای اولین بار در نوامبر سال جاری در ایالات متحده و کانادا راه اندازی شد. برای بهره‌مندی از این قابلیت به آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو یا آیفون ۱۴ پرو مکس با iOS 16.1 یا بالاتر نیاز دارد. این سرویس در اوایل این هفته در اختیار دارندگان آیفون ۱۴ در فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا قرار گرفت. برخی از شماره‌های خدمات اضطراری محلی به iOS 16.2 نیاز دارند. این سرویس به مدت دو سال رایگان خواهد بود.

ویژگی تشخیص تصادف اپل

یک گزارش رسمی از اپل شماره های تماس برای این ویژگی را می دهد که در ایالات متحده و کانادا باید با شماره ۹۱۱ تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید. در فرانسه نیز باید با شماره‌های ۱۱۲، ۱۵، ۱۷، ۱۸، ۱۱۴، ۱۱۹، ۱۹۱و ۱۹۶تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید. در آلمان نیز می‌توانید با شماره‌های ۱۱۲ و ۱۱۰ پیامک ارسال کنید. در ایرلند و بریتانیا، می‌توانید  با شماره‌های ۹۹۹ یا ۱۱۲ تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید. همچنین، توجه داشته باشید که کاربران هنگام تماس یا ارسال پیامک به شماره‌های ۱۵، ۱۷، ۱۸، ۱۱۴، ۱۱۹، ۱۹۱و ۱۹۶ در فرانسه، ۱۱۰ در آلمان و ۹۹۹ در ایرلند به iOS 16.2 نیاز خواهند داشت. اگر امتحان کنید و سرویس در دسترس نباشد، مشکل از اپراتور است نه اپل.

این ویژگی به مدل‌های آیفون ۱۴ اجازه می‌دهد تا به ماهواره‌های گلوبال استار متصل شوند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های متنی را به بخش خدمات اضطراری خارج از پوشش تلفن همراه و وای فای ارسال کنند. اپل می‌گوید ارسال یک پیام متنی از طریق ماهواره می‌تواند تا ۱۵ ثانیه طول بکشد. اپل همچنین گفته است که شبکه‌های ماهواره‌ای ممکن است در مکان‌هایی بالاتر از عرض جغرافیایی ۶۲ درجه نیز کار نکنند. نمونه‌ای از این مکان‌ها آلاسکا و نواحی شمالی کانادا است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان