حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه قابلیت تشخیص تصادف اپل برای آیفون ها، مشابه ویژگی Pixel های گوگل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

در دنیای تکنولوژی گاهی هم خلاقیت کنار رفته و شرکت‌ها با نقلید از یکدیگر محصولاتی را می‌سازند. خصوصا اگر یک قابلیت واقعا کاربردی باشد، خیلی زود بین همه سازندگان گوشی‌های هوشمند همه گیر خواهد شد. اخیرا اخباری به گوش می‌رسد که گویا قابلیت تشخیص تصادف در سری پیکسل گوگل به آیفون‌های اپل افزوده خواهد افزود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اپل در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن قابلیت تشخیص تصادف در سری پیکسل گوگل به آیفون‌های خود است

گوگل در برخی از گوشی‌های پیکسل خود قابلیتی به نام تشخیص تصادف دارد و برای کاربران سری پیکسل 3 نیز از طریق پیکسل 6 در دسترس است. وقتی تلفن شما تشخیص دهد که در وضعیتی مانند یک تصادف رانندگی قرار گرفته‌اید، تلفن می‌لرزد و با صدای بلند، روی صفحه از شما می‌پرسد که آیا به کمک نیاز دارید؟ در این حالت شما 60 ثانیه فرصت دارید تا پاسخ دهید. برای تماس با خدمات اضطراری، کافی است بگویید «اورژانس» یا دکمه حالت اضطراری را دو بار فشار دهید. بدین ترتیب بلندگو به صورت خودکار روشن می‌شود. یا این که می‌توانید با گفتن «لغو» یا با فشار دادن گزینه «من سالم هستم» تماس را لغو کنید. در صورت انتخاب این گزینه تماسی برقرار نخواهد شد.

قابلیت تشخیص تصادف در سری پیکسل گوگل

اپل می‌تواند قابلیتی را به آیفون اضافه کند که از قبل در مدل‌های پیکسل موجود است

همانطور که گفته شد، در این قابلیت اگر تا 60 ثانیه پاسخ ندهید، بلندگو به طور خودکار روشن می‌شود و تلفن سعی می‌کند با خدمات اضطراری تماس بگیرد. همچنین می‌تواند اشاره کند که یک تصادف خودرو رخ داده است و محل تقریبی شما را اعلام کند. در حالی که این پیام تکرار می‌شود، می‌توانید روی آن صحبت کنید. برای متوقف کردن پیام اما ماندن در حالت تماس، روی گزینه «لغو» ضربه بزنید.

امروز، وال استریت ژورنال گزارش داد که اپل می‌خواهد ویژگی مشابهی را به آیفون اضافه کند. طبق اسنادی که توسط این مجله مشاهده شده است، ویژگی “تشخیص تصادف” می‌تواند سال آینده به آیفون و اپل واچ اضافه شود. این ویژگی از فناوری حسگر حرکتی مشابه آن چه در اپل واچ استفاده می‌شود، استفاده می‌کند تا زمانی که ساعت کاربر به زمین افتاده است را تشخیص دهد.

ویژگی «تشخیص سقوط» در اپل واچ، زمانی را تشخیص می‌دهد که کاربر دچار سقوط شدید شده باشد. اگر مصدوم به اعلان‌های اولیه پاسخ ندهد، ساعت می‌تواند با اورژانس و مخاطبین اضطراری کاربر تماس بگیرد و موقعیت مکانی صاحب ساعت را گزارش دهد. اپل همچنین قابلیتی را به iOS 15 اضافه کرده است که میزان ثابت قدم زدن یک دارنده آیفون را اندازه گیری می‌کند. همچنین این را موضوع را که آیا این شخص ممکن است در طول سال آینده سقوط کند یا خیر را نیز می‌تواند گزارش دهد.

علاوه بر حسگرهایی که در دستگاه‌های اپل تعبیه شده‌اند، تشخیص تصادف به شتاب‌سنج آیفون متکی است. مورد دوم می‌تواند تعیین کند که آیا گوشی در جهت عمودی یا افقی نگه داشته می‌شود. همچنین در صورت نیاز صفحه نمایش را تنظیم می‌کند. برای تشخیص تصادف اتومبیل، حسگرها به دنبال یک جهش ناگهانی در گرانش (یا نیروهای G) هستند. کسانی که با روند توسعه قابلیت‌های اپل آشنا هستند می‌گویند که این شرکت ممکن است تصمیم بگیرد زمان انتشار این ویژگی را تغییر دهد یا در نهایت آن را به هیچ وجه منتشر نکند.

گزارش امروز می‌گوید که اپل این ویژگی را با تجزیه و تحلیل داده‌های ارسال شده توسط کاربران آیفون و اپل واچ که به صورت ناشناس به آن ارسال شده، آزمایش کرده است. بیش از 10 میلیون ضربه مشکوک به وسیله نقلیه توسط دستگاه‌های اپل شناسایی شده است که بیش از 50.000 مورد از آن‌ها منجر به تماس با اورژانس پزشکی شده است. این داده‌ها توسط اپل برای بهبود الگوریتمی که برای تشخیص تصادف به کار گرفته می‌شود، استفاده شده است. هنوز مشخص نیست که کاربران ناشناس آیفون و اپل واچ چگونه اطلاعات خود را به شرکت ارسال می‌کنند. اسناد خوانده شده توسط وال استریت ژورنال نیز به این سوال پاسخ نمی‌دهد.

نظر شما درباره این ویژگی برای یک موبایل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان