حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عرضه زودهنگام ویندوز ۱۲ به عنوان آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ بسیار محتمل است

ویندوز ۱۱، گل سرسبد محصولات مایکروسافت است. این سیستم عامل را باید به نوعی انتخاب پیشفرض همه شرکت‌ها و کاربران دانست. زیرا عمومیت بیشتری دارد و مایکروسافت نیز تلاش زیادی برای کاربردی‌تر کردن آن انجام داده است. بنابر اخبار و شایعاتی که اخیرا مطرح شده است، به نظر می‌رسد که عرضه زودهنگام ویندوز ۱۲ به عنوان آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ بسیار محتمل است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

عرضه زودهنگام ویندوز ۱۲؛ شایعه‌ای که می‌تواند به حقیقت تبدیل شود

هفته گذشته شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال کار بر روی ویندوز ۱۲، به عنوان نسخه اصلی بعدی ویندوز است. در حالی که پشتیبانی از ویندوز ۱۰ احتمالا در سال ۲۰۲۵ پایان خواهد یافت و ویندوز ۱۱ نیز هم‌اکنون در انتظار دریافت اولین آپدیت بزرگ بزرگ خود تحت عنوان Sun Valley 2 در اواخر سال جاری است، ممکن است هنوز خیلی زود باشد که به ویندوز بعدی مایکروسافت فکر کنیم.

مایکروسافت ممکن است توسعه ویندوز 12 را از اوایل بهار 1401 آغاز کند

اما اعداد در نام محصولات مهم هستند و با نادیده گرفتن شماره نسخه مرورگرهای وب، حالا گوگل کروم به نسخه ۱۰۰ خود نزدیک می‌شوذ. از این رو شاید مایکروسافت احساس کند که در مقایسه با تلاش‌های اپل و سامسونگ برای نام‌گذاری در سال‌های اخیر، کمی ضعیف عمل کرده است. مسلما، این شایع‌ترین شایعه etch-a-sketch در روزهای اخیر است. اما وقتی به سایر سیستم‌ عامل‌هایی که شما و دیگران هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید، نگاه کنیم، این عدد چندان هم زیاد نیست.

چرا می‌خواهیم ویندوز ۱۲ را زودتر از همیشه ببینیم؟

عرضه زودهنگام ویندوز ۱۲

هر بار که شایعاتی در مورد نسخه‌های بعدی آفیس یا سیستم عامل iOS و macOS می‌شنویم، معمولا یک عدد ضمیمه آن شده است. روش مایکروسافت برای ارائه آپدیت‌های ویندوز (به خصوص برای کسانی که عمدتا از مک استفاده می‌کنند) هیچ وجه تمایزی ندارند و این مسئله به موضوعی بسیار گیج‌ کننده تبدیل شده است، به خصوص اگر یک اینسایدر ویندوز نباشید، این موضوع بیشتر از قبل گمراه کننده خواهد شد.

دیدن یک نسخه جدید ویندوز با شماره نسخه‌های ۱۲، ۱۳، یا ۱۴ در طول یک دهه، ما را بیشتر از قبل در مورد آنچه که مایکروسافت می‌تواند برای سیستم عامل خود مهیا کند، هیجان زده خواهد کرد. در حالی که مشخص است که چه نسخه‌هایی برای آینده در راه است.

نگاه کردن به یک آپدیت به نام “آپدیت فوریه ۲۰۲۲ برای ویندوز ۱۱”، که معمولا دارای تعدادی اعداد بعد از حرف K است، کسی را چندان هیجان‌زده نمی‌کند. این موضوع باعث می‌شود فکر کنیم که بعد از آن چه می‌شود و به نظر چنین روندی بسیار کسل‌ کننده و حوصله سربر است. از این رو شاید آپدیت بزرگ بعدی ویندوز با عدد ۱۲ همراه شود و همانند سیستم عامل مک، هیجان بیشتری در خود داشته باشد.

مایکروسافت دنباله‌ رو رویه اپل و سامسونگ؟

عرضه زودهنگام ویندوز ۱۲

طی سالیان زیادی، اپل شماره‌گذاری نسخه‌های macOS را در نام قدیمی‌اش به صورت – Mac OS X گنجانده بود و هر نسخه نیز به نام یک گربه وحشی نامگذاری شده بود. پس از آن به نشانه‌های کالیفرنیا، یک .1 اضافه می‌شد. این موضوع بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ رواج داشت. اکنون نیز شاهد جهش از macOS 11 به macOS 12 با نام مونتری در سال گذشته بوده‌ایم و شایعه شده است که macOS 13 نیز نسخه بعدی این سیستم عامل خواهد بود.

همین امر در مورد تلفن‌های هوشمند گلکسی سامسونگ نیز صدق می‌کند، جایی که مدل‌ها از گلکسی S10 در سال ۲۰۱۹ به S20 در سال ۲۰۲۰ رسیدند، در حالی که S22 به تازگی عرضه شده است. برخی می‌گویند که این اقدام برای جهش از نامگذاری آیفون‌های آینده بود و برای مشتری که به دنبال ارتقای تلفن بعدی خود است، می‌تواند تصمیم آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

اما بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، تنها نسخه ویندوز، ویندوز ۱۰ بود، بنابراین برای مایکروسافت این روند که با یک شماره جدید، جانشین ویندوز ۱۱ را در معرفی کند، چندان طولانی نیست. هر چقدر هم که ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اعداد بالاتر در نسخه جدید نرم‌افزار می‌تواند برای برخی افراد تفاوت بزرگی ایجاد کند. چنین روندی این روزها تقریبا به یک نیاز تبدیل شده است، به طوری که عدد بالاتر به این معنی است که جدیدترین و بهترین نسخه در دسترس است.

ویندوز ۱۰ ایکس (Windows 10X) سیستم عاملی برای دستگاه های تاشو

اما به اعتقاد TechRadar، ویندوز ۱۲ برای سیستم‌عامل‌ها، یک مفهوم “نسل بعدی” به نظر می‌رسد، مخصوصا وقتی در نظر بگیرید که به چهلمین سالگرد ویندوز در نوامبر ۲۰۲۵ نزدیک می‌شویم. انتظار اینکه نسخه بعدی ویندوز تا آن زمان شماره جدیدی داشته باشد طولانی نیست و اگر راه دیگری برای همگام شدن با اپل، گوگل و سایرین باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که مایکروسافت به زودی با اعداد بالاتر از آن ویندوز خود را عرضه کند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در نهایت نامگذاری آپدیت‌های ویندوز همانند سیستم عامل مک، با نسخه عددی آن همراه خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

ویندوز 11 که واقعا افتضاحی بیش نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان