حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به‌زودی تولید آیپد در هند را آغاز خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت، شایعات

به‌گزارش CNBC، اپل درحال بررسی تولید برخی از مدل‌های آیپد در هند است و تلاش دارد وابستگی خود به چین را کاهش دهد. این شرکت همچنین درباره انتقال برخی از تولیدات آیپد به هند با مقامات این کشور مذاکره کرده است، اما موانعی وجود دارد که باید بر آن‌ها غلبه کرد، ازجمله تخصص در ساخت.

تولید آیپد اپل در هند

هنوز هیچ “برنامه مشخصی” ایجاد نشده است، اما مذاکرات ادامه دارد و اپل انگیزه دارد تا تولید خود را در کشورهای خارج از چین گسترش دهد. منابعی که با CNBC مصاحبه کرده‌اند، هشدار دادند که هند فاقد «استعداد بسیار ماهر و افراد متخصص در ساخت دستگاه‌های بسیار پیچیده» است که این موضوع می‌تواند تلاش‌های اپل را کند کند.

انتقال بخشی از تولید به هند برنامه اپل از سال 2017 بوده است. این شرکت با تولید برخی از مدل‌های قدیمی آیفون مانند iPhone SE در این کشور شروع کرد و به‌آرامی تولید آیفون را افزایش داد. با عرضه مدل‌های آیفون 14، اولین بار بود که اپل از هند برای تولید آیفون‌های پرچمدارش استفاده کرد و اکنون برخی از مدل‌های آیفون 14 در هند مونتاژ می‌شوند.

تأمین‌کننده اپل، فاکسکان، نیز در هند سرمایه‌گذاری کرده است و گفته می‌شود اپل قصد دارد تا سال 2025 حدود 25 درصد از آیفون‌ها را در هند تولید کند. دیگر تأمین‌کنندگان اپل مانند Wistron و Pegatron نیز در هند سرمایه‌گذاری کرده تا به اپل کمک کنند تا تولید خود را در خارج از چین گسترش دهد.

تولید آیپد اپل در هند

تولید آیپد اپل در هند

اپل به‌دلیل اتکای خود به چین موردانتقاد قرار گرفته است که در سال 2022 و با افزایش تنش‌ها بین ایالات‌متحده و چین و قرنطینه‌های مداوم COVID-19 در این کشور به یک موضوع اصلی تبدیل شده است. درحال‌حاضر، مدل‌های آیفون 14 پرو اپل به‌دلیل محدودیت‌های موجود در کارخانه‌های تولید فاکسکان که منجر به شورش و اعتراض کارگران شد، کمبود دارند.

در ماه نوامبر، اپل تأیید کرد که به‌دلیل مشکلات موجود در تأسیسات فاکسکان، عرضه آیفون 14 پرو و پرو مکس کمتر از حد انتظار خواهد بود. Foxconn مسئول تولید تقریباً 70 درصد از مدل‌های iPhone 14 Pro است. درنتیجه اپل ممکن است ضربه قابل‌توجهی به درآمد فصل تعطیلات خود وارد کند و انتظار نمی‌رود که عرضه این دستگاه‌ها تا اواخر دسامبر به حالت عادی بازگردند.

درحالی‌که اپل سال‌هاست برای کاهش حضور خود در چین تلاش می‌کند، وال استریت ژورنال اخیرا اعلام کرد که برنامه‌های اپل برای انتقال تولید به کشورهای دیگر مانند هند و ویتنام سرعت گرفته است. اپل به تأمین‌کنندگان خود می‌گوید که برای مونتاژ آیفون‌ها در کشورهای دیگر «به‌طور فعال‌تری برنامه‌ریزی کنند».

دیدگاه شما درباره تولید آیپد اپل در هند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی