حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحریم جدید هواوی و ZTE در امریکا: ممنوعیت فروش تجهیزات نظارتی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ZTE، هواوی

تحریم شرکت‌های موفق و بزرگ چینی در امریکا موضوع تازه‌ای نیست. هوآوی در چند قدمی تصاحب رتبه اول پرفروش‌ترین برند بازار موبایل آن هم در حالتی که از فروش در بازار امریکا محروم بود قرار داشت اما تحریم‌های ریشه‌ای سبب شد که از عرش به فرش سقوط کند. به تازگی شاهد تحریم جدید هواوی و ZTE در امریکا هستیم که ممنوعیت فروش تجهیزات نظارتی این شرکت در امریکا اشاره دارد.

تحریم جدید هواوی و ZTE در امریکا

دولت ترامپ اولین دولتی بود که مسئولیت اقدام‌های بزرگ علیه شرکت‌های چینی را بر عهده گرفت. سال گذشته هم دولت بایدن “تجهیزات امن” را به قانون تبدیل کرد. این قانون به دولت ایالات متحده اجازه می دهد تا مجوز شبکه را از چند شرکت چینی دریغ کند. در حقیقت یعنی اگر متوجه شوند که سخت افزار آن شرکت ها یک تهدید امنیت ملی تلقی می شود، مجوز استفاده نخواهند داشت.

امروز FCC یا کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا بیانیه ای صادر کرد و گفت که این قانون از امروز اجرایی می شود. این بدان معناست که Huawei، ZTE، Hytera، Hikvision و Dahua قادر به فروش برخی از محصولات آتی خودر در ایالات متحده نخواهند بود.

تجهیزات نظارتی

تجهیزات نظارتی

هواوی و ZTE دوباره در لیست تحریم قرار دارند

کمیسیون ارتباطات فدرال گفت که قانون و اجرای آن به آنها اجازه می دهد از کاربران خود محافظت کنند. این همچنین به این معنی است که FCC تمام محصولات این شرکت های چینی را تحریم نمی کند. با این حال برخی از آنها در رابطه با فروش محصولات خود در آمریکا با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

به عنوان مثال، هایترا، هایک ویژن و داهوا بر تجهیزات مرتبط با «هدف امنیت عمومی، امنیت تأسیسات دولتی، نظارت فیزیکی زیرساخت‌های حیاتی و سایر اهداف امنیت ملی» تمرکز می‌کنند. آنها باید به FCC ثابت کنند که هدف محصولات آنها کاربران است، نه نهادهای دولتی. اگر اینطور باشد آنها اجازه خواهند داشت محصولات خود را بفروشند.

در نگاه اول، دولت ایالات متحده فقط می‌خواهد شرکت‌هایی را که فناوری «ایجاد می‌کنند» را مسدود کند. بسیاری فکر می کنند این دلیل اصلی ممنوعیت هواوی و زد تی ای چند سال پیش بود. اما دولت ایالات متحده می گوید که آنها با دولت چین مرتبط هستند و آنها داده ها را از کاربران این کشور جمع آوری می کنند.

کمیسیون ارتباطات فدرال همچنین خواستار 5 میلیارد دلار است. این باید به اپراتورهای آمریکایی کمک کند که تجهیزات هواوی و ZTE را جایگزین کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این تحریم‌ها منطقی هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)