حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیشترین آمار ثبت پتنت مربوط به کدام کشورها است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع

طبق آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) پیرامون ثبت بیشترین پتنت توسط کشورهای مختلف جهان، چین رتبه اول را در نرخ رشد درخواست‌های ثبت اختراع در سال 2021 به خود اختصاص داده است. پتنت‌های شرکت بزرگ فناوری این کشور، هواوی، دلیل عمده برای رشد پیشرفت چین در آمار ثبت اختراع به‌صورت جهانی است. در ادامه، به‌ترتیب نام کشورهای ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی به چشم می‌خورد که از رشد سریع کشورهای آسیایی در سال‌های اخیر حکایت دارد.

بیشترین ثبت پتنت در کشورها

اخیراً سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) گزارشی در مورد رشد درخواست‌های ثبت اختراع فکری در جهان در سال 2021 منتشر کرده است.

درنهایت، این گزارش امتیازات خوبی از پتنت‌های جهانی را برجسته می‌کند. به‌طورکلی، تاکنون 3.4 میلیون پتنت در سراسر جهان ثبت شده است. همچنین در مقایسه با سال 2020، نرخ رشد ثبت اختراع جهانی 3.6 درصد افزایش یافته است.

اما بخش جالب، رتبه چین در این لیست است. این اطلاعات نشان می‌دهد که چین 1.59 میلیون درخواست ثبت اختراع دارد که بالاترین تعداد در لیست ثبت اختراعات جهانی به‌شمار می‌رود. علاوه‌بر این، این منطقه در تمام دسته‌بندی‌های مالکیت معنوی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است. به‌عنوان‌مثال، ثبت اختراع، علائم تجاری و طرح‌های صنعتی. این گزارش همچنین به ثبت اختراعات معتبر در سراسر جهان می‌پردازد. در اینجا نیز، چین با نتیجه درخشان ظاهر می‌شود و 3.6 میلیون مالکیت معنوی ثبت‌شده در اختیار دارد.

این میزان، بسیار بیشتر از ایالات‌متحده است که درمجموع 590 هزار پتنت دارد. درمجموع، آمار بیشترین پتنت ثبت‌شده توسط کشورهای مختلف جهان در پایان سال 2021 در زیر آمده است:

چین – 1.59 میلیون پتنت

ایالات‌متحده – 591,473 پتنت

ژاپن – 289,200 پتنت

جمهوری کره – 237,998 پتنت

اداره ثبت اختراع اروپا – 188,778 پتنت

اگرچه این فهرست شامل 10 کشور است، اما پنج کشور برتر زیرساخت‌های آسیا را به شیوه‌ای بسیار بهتر پشتیبانی کرده و ساخته‌اند. درنهایت، مناطق مذکور تحولی در مفاهیم چیدمان تجاری و صنعتی به‌همراه داشته‌اند.

بیشترین پتنت ثبت‌شده در سال 2021

بیشترین پتنت ثبت‌شده در سال 2021

هواوی، دلیل اصلی موفقیت چین!

درحالی‌که چین نام خود را به‌عنوان اولین رتبه ثبت کرده، شرکت هواوی در 5 سال اخیر در صدر تعداد درخواست‌های ثبت اختراع PCT (معاهده همکاری پتنت) قرار گرفته است. این شرکت دارای بیش از 110 هزار پتنت مجاز و بیش از 60 هزار پتنت PCT می‌باشد.

حتی پس از همه‌گیری کووید-19 و محدودیت‌های ایالات‌متحده، هواوی به‌طور مداوم درحال رسیدن به دستاوردهای جدید بوده است. این هواوی و برنامه‌های پتنت آن است که باعث شد چین در گزارش رشد ثبت اختراع 2021 در سراسر جهان از منطقه ایالات‌متحده پیشی بگیرد.

علاوه‌بر این، پتنت‌های هواوی در بخش تلفن همراه نیز بیش از سایر بخش‌ها بوده است. از مکانیسم‌های نوآورانه گرفته تا عملکردهای جدید، این شرکت پتنت‌های مختلفی را صادر کرده و آن‌ها را بر روی دستگاه‌های خود اعمال کرده است.

درحال‌حاضر، حدود 2 میلیارد گوشی از پتنت‌های 4G و 5G هواوی استفاده می‌کنند. علاوه‌بر این، سالانه 8 میلیون وسیله نقلیه هوشمند با پتنت‌ها و سیستم‌عامل‌های هواوی عرضه می‌شود. مدیر ارشد حقوقی هواوی، سونگ لیوپینگ، بیان می‌کند: «در سه سال گذشته، هواوی با تهدیدات خارجی شدیدی مواجه بوده است و هر چه این دوره سخت‌تر باشد، عزم هواوی برای سرمایه‌گذاری در آینده بیشتر می‌شود.»

رشد اختراعات ادامه خواهد داشت

مدیرکل WIPO، دارن تانگ، نیز ابراز داشت که ثبت اختراعات در آینده نیز به رشد خود ادامه خواهد داد. آخرین نتایج نشان داده است که کاربران و تولیدکنندگان در سراسر جهان علی‌رغم سناریوهای همه‌گیری کرونا، به نوآوری و ایجاد محصولات جدید ادامه خواهند داد.

نظر شما درباره آمار ثبت بیشترین پتنت توسط کشورهای مختلف جهان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی