حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیش از ۷۰ درصد خانواده آیفون ۱۴ از نمایشگر OLED سامسونگ استفاده می کنند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

تقریبا برکسی پوشیده نیست که سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) بازیگر اصلی در بازار OLED است. این موضوع یکی از دلایل اصلی تصمیم اپل برای استفاده از پنل های این برند کره‌ای برای آیفون های خود است. جالب است بدانید که بیش از ۷۰ درصد خانواده آیفون ۱۴ از نمایشگر OLED سامسونگ استفاده می کنند.

نمایشگر OLED آیفون ۱۴

طبق یک گزارش جدید، قرار است سامسونگ بیش از 70 درصد از پنل های OLED سری آیفون 14 را تامین کند. منظور از سری آیفون تمام چهار عضو این خانواده است، یعنی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با پنل های معمولی و آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس با LTPO می شود.

خبرگزاری کره‌ای TheElec فاش کرد که اپل قصد دارد 120 میلیون دستگاه از جدیدترین آیفون‌های خود را تولید کند. حداقل ۸۰ میلیون از آنها دارای پنل سامسونگ هستند، بیش از ۲۰ میلیون دستگاه از صفحه نمایش LG Display استفاده می کنند و حدود ۶ میلیون دستگاه سهم BOE چین است. تامین کننده ۱۴ میلیون دستگاه باقی مانده هنوز مشخص نشده است.

این گزارش همچنین نشان داد که سامسونگ و ال‌جی دیسپلی پنل‌هایی را برای هر چهار نسخه آیفون 14 ارائه می‌کنند، در حالی که BOE تنها OLEDهای LTPS در اندازه 6.1 اینچی را برای آیفون 14 ساده تولید می‌کند.

از 80 میلیون دستگاه، سامسونگ دیسپلی انتظار دارد بیش از 60 میلیون از آن‌ها برای مدل‌های Pro باشد، زیرا اینها نسخه‌هایی هستند که فروش بالاترازحد انتظاری دارند. ظاهراً LG Display با مشکلاتی در خط تولید مواجه است که به رقیب هم‌وطن آبی‌پوشش اجازه می دهد تا سهم بیشتری را به دست آورد.

با نگاهی به BOE باید گفت که فروش بی‌نظیر آیفون 14 ممکن است دردسرساز باشد، اما مسئله بزرگ‌تر این است که اپل پس از تغییر طراحی مدار توسط این برند چینی و بدون صحبت با کوپرتینویی، در قرارداد خود تجدید نظر می‌کند.

کنترل کیفیت همه این تولیدات می‌تواند کار سختی باشد. نظر شما چیست؟ ترجیح می دهید کدام تولیدکننده، پنل آیفون شما را تامین کرده باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)