حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت نمایش وضعیت VPN احتمالا به ویندوز ۱۱ افزوده خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، Windows 11، اخبار، مایکروسافت

به طور کلی VPN ها ابزارهای مفیدی برای استفاده‌های مختلف محسوب می‌شوند. تا پیش از این مرسوم بود که این ابزارها را بیشتر در مرورگرها (چه به صورت قابلیت‌های داخلی و چه به صورت افزونه‌های شخص ثالث) ببینیم. اکنون گویا قابلیت نمایش وضعیت VPN احتمالا به ویندوز ۱۱ افزوده خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

قابلیت نمایش وضعیت VPN احتمالا به ویندوز ۱۱ افزوده خواهد شد

به‌روز رسانی جدیدی برای Windows 11 Insiders منتشر شده است که شامل تعدادی بهبود مختلف است. یکی از آن‌ها قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد به سرعت تشخیص دهید که آیا VPN شما کار می‌کند یا خیر. این مورد یک افزودنی بسیار مفید است. با به‌روز رسانی‌های اخیر، ویندوز ۱۱ به تدریج اما به طور پیوسته به توسعه خود ادامه داده است. مایکروسافت اکنون می‌تواند روی جزئیات تمرکز کند تا تجربه‌ای یکنواخت را برای همه کاربران فراهم کند زیرا آپدیت بزرگ بعدی تا پاییز تکمیل خواهد شد.

بیلد ۲۵۲۴۷، جدیدترین نسخه برای اینسایدرها است و چندین تغییر جذاب را ارائه می‌کند. یکی از آن‌ها مربوط به VPN است. هنگامی که این سرویس در تنظیمات ویندوز روشن شود، آیکون جدیدی بر روی آیکون اتصال اینترنت قرار می‌گیرد و در نوار وظیفه ظاهر می‌شود. اگر یک قفل کوچک وجود داشته باشد، می‌توان گفت که VPN شما فعال است.

قابلیت نمایش وضعیت VPN

بدین ترتیب ویندوز ۱۱ می‌تواند به سرعت مشخص کند که آیا VPN فعال است یا خیر. لطفا توجه داشته باشید که این نشانگر در حال حاضر محدوده محدودی دارد. اول از همه، یک کابل اترنت باید به کامپیوتر شما متصل شود تا کار کند. علاوه بر این، ویندوز ۱۱ نرم‌افزارهای  VPN شخص ثالث را در نظر نمی‌گیرد. اگر الزامات را برآورده نکنید، فعلا چیزی تغییر نخواهد کرد. شاید این موارد در آپدیت‌های بعدی افزوده شود.

به گفته خبرگزاری GizChina، همچنین باید به یاد داشته باشید که نشانگر وضعیت VPN به شما امکان می‌دهد وضعیت اتصال خود را تغییر دهید و عملا به کشوری متفاوت از جایی که هستید نقل مکان کنید. این امر، در کنار سایر موارد، مثلا برای استفاده از کاتالوگ پلتفرم استریم جامع‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا امکان تماشای مسابقات جام جهانی در شبکه‌های بین المللی را فراهم خواهد کرد.

قابلیت نمایش وضعیت VPN

این ویژگی جدید که در واقع فقط یک جزئیات ساده از آن در دسترس است، در حال حاضر فقط برای شرکت کنندگان برنامه Insider قابل دسترسی است. این آپدیت از طریق یک به‌روز رسانی در یک نقطه برای همه در دسترس خواهد بود. تغییرات کوچک دیگری نیز در این بیلد موجود است. به عنوان مثال، بسیاری از پنجره‌های تنظیمات برای تلفیق با سایر سیستم‌عامل‌ها مجددا طراحی شده‌اند. این وضعیت با قابلیت تغییر نام رایانه یا بازگشت به نسخه قبلی ویندوز است. این موارد نشان دهنده تمایل مایکروسافت به توجه ریز‌تر به جزئیات کوچک در ظاهر سیستم عامل خود است. نظر شما کاربران ترنجی درباره این قابلیت چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان