حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایرپادز پرو اپل می‌تواند به‌عنوان یک سمعک مقرون‌به‌صرفه و مشابه موارد گران‌قیمت‌تر عمل کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، گجت‌های پوشیدنی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ایرپادز پرو می‌تواند به‌عنوان یک سمعک مقرون‌به‌صرفه عمل کند؛ به‌طوری‌که عملکرد آن مانند سمعک‌های تخصصی با قیمتی چندین برابر بیشتر از ایرپادز اپل است.

عملکرد مناسب ایرپادز پرو به‌عنوان سمعک

اعتقاد بر این است که اپل عملکرد سمعک را به‌عنوان یک هدف میان‌مدت برای AirPods به‌عنوان بخشی از تعهد خود به ویژگی Accessibility آن درنظر گرفته و پیش‌تر نیز اقداماتی را در این راستا انجام داده است.

سمعک‌های مدرن دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند که توانایی انجام کارهایی مانند فیلتر کردن محدوده فرکانس ناخواسته و تمرکز در جهات خاص را دارند. اما این پیچیدگی هزینه دارد. یک سمعک معمولی میان‌رده چندین هزار دلار قیمت دارد و بهترین آن‌ها حدود 10 هزار دلار هستند که باعث ایجاد شکاف در بازار سمعک‌های پیشرفته و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه می‌شود.

این واقعیت بدان معناست که بسیاری از کسانی که می‌توانند از سمعک بهره‌مند شوند، نمی‌توانند آن را بخرند. آمارها حاکی از آن است که در میان افراد زیر 70 سال، تنها یک نفر از هر شش نفر از کسانی که به آن‌ها نیاز دارند، واقعاً یکی از این دستگاه‌ها را دراختیار دارد.

بااین‌حال، اپل مدت‌هاست که به عملکرد سمعک علاقه‌مند بوده است. در سال 2013، برنامه MFi این شرکت گسترش یافت تا آیفون قابلیت‌هایی را به سمعک‌های بلوتوث اضافه کند. در سال 2018، iOS 12 یک ویژگی Live Listen را اضافه کرد و اپل سال گذشته نیز قابلیت Conversation Boost را برای AirPods Pro معرفی کرد که میکروفون را مستقیماً تقویت کرده تا صدای کسی که با شما صحبت می‌کند را بهتر بشنوید.

عملکرد مناسب ایرپادز پرو به‌عنوان سمعک

عملکرد مناسب ایرپادز پرو به‌عنوان سمعک

گزارش بعدی نشان داد که این تنها شروع جاه‌طلبی‌های اپل در این زمینه است.

بااین‌حال، درحالی‌که ممکن است چیزهای بیشتری از اپل حاصل شود، WSJ به مطالعه‌ای اشاره می‌کند که نشان می‌دهد ایرپادز پرو فعلی اپل درحال‌حاضر به‌خوبی با دستگاه‌های اختصاصی بسیار گران‌تر مقایسه می‌شود.

«مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه در مجله iScience منتشر شد نشان داد که یک ویژگی تقویت صدا در AirPods Pro اپل به بزرگسالان مبتلا به کم‌شنوایی خفیف تا متوسط ​​کمک می‌کند تقریباً گفتار را به‌خوبی بشنوند. این مطالعه دو نوع هدفون اپل را با دو سمعک از شرکت‌های دیگر مقایسه کرد.

    در مطالعه جدید، AirPods Pro استانداردهای سازمان غذا و دارو برای سمعک‌ها را برآورده نمی‌کرد. اما به گفته محققان، آن‌ها صدا و همچنین برخی دستگاه‌های کمتر پیشرفته را تقویت کردند که به افراد کمک می‌کند تا بهتر بشنوند.»

این مطالعه در مقیاس بسیار کوچک بود، اما آزمایش عینی همچنین نشان داد که AirPods Pro چهار استاندارد از پنج استاندارد سمعک را برآورده می‌کند.

«در یک تست صدا و وضوح مورداستفاده برای ارزیابی عملکرد برخی از دستیارهای شنوایی، AirPods Pro استانداردهای تعیین‌شده را در چهار دسته از پنج دسته رعایت کرد، درحالی‌که AirPods 2 استانداردهای دو دسته را داشت.

    Ying-Hui Lai، یکی از نویسندگان این مطالعه، استادیار مهندسی زیست پزشکی در تایوان ملی یانگ مینگ چیائو تونگ، بیان داشت: AirPods Pro از آستانه ایده‌آل برای سطوح نویز داخلی فراتر رفته که می‌تواند تشخیص صداها و گفتار ملایم‌تر را برای کاربران دشوارتر کند.»

یکی از کارشناسان می‌گوید بزرگ‌ترین محدودیت این دستگاه، عمر باتری آن است، زیرا AirPods از میکروفون‌های آیفون استفاده می‌کند و بنابراین نیاز به اتصال دائمی بلوتوث دارد.

میشل دی استفانو، مدیر مرکز شنوایی شناسی شلی و استیون اینهورن در مرکز شنوایی و ارتباطات در نیو، ابراز داشت:

«سمعک‌ها و سایر دستیارهای شنوایی از میکروفون‌های داخلی برای دریافت صداهای محیطی استفاده می‌کنند، برخلاف AirPods که برای انجام این کار به تلفن یا دستگاه دیگری نیاز دارند.»

نظر شما درباره عملکرد نسبتا مناسب ایرپادز پرو اپل به‌عنوان یک سمعک مقرون‌به‌صرفه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی