حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت Task Manager ویندوز ۱۱ امکان کنترل بهتری بر برنامه‌های در حال اجرا می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، Windows 11، اخبار، مایکروسافت

اگر از کاربران حرفه‌ای ویندوز باشید و روزانه چندین و چند ساعت از آن استفاده کنید، قطعا کاربردی بودن قابلیتی همچون Task Manager را درک خواهید کرد. این قابلیت به شما امکان مدیریت و نظارت بر برنامه‌های اجرا شده را می‌دهد. اکنون گویا آپدیت Task Manager ویندوز ۱۱ امکان کنترل بهتری بر برنامه‌های در حال اجرا می‌دهد. با ترنجی همراه باشید.

آپدیت Task Manager ویندوز ۱۱ امکان کنترل بهتری بر برنامه‌های در حال اجرا می‌دهد

بخش Task Manager ویندوز ۱۱ اکنون ویژگی‌های جدیدی را دریافت خواهد کرد. ردموندی‌ها قصد دارند یک ویژگی جستجو را در نظر بگیرد تا به شما امکان دهد فرآیندهای فعال را مرتب کنید. تسک منیجر در ویندوز ۱۱ هنوز در حال توسعه است و مایکروسافت تعدادی قابلیت جدید را به جدیدترین نسخه این سیستم عامل (که از طریق کانال بتا در دسترس قرار گرفته است)، در تلاش برای بهبود این ابزار اضافه کرده است.

آپدیت Task Manager ویندوز ۱۱

اولین مورد چیزی بیش از یک گزینه فیلتر برای لیست فعلی فرآیندها نیست. حالا شما می‌توانید به سادگی نام یک فرآیند را وارد کنید تا سریع‌تر آن را پیدا کنید. این انتخاب به عنوان یک فیلد جستجو در بالای پنجره Task Manager ظاهر می‌شود. فقط با وارد کردن نام یک برنامه یا فرآیند، می‌توانید به سرعت در میان فرآیندهای متعددی که در رایانه شما فعال هستند، جستجو کنید.

آپدیت Task Manager ویندوز ۱۱

متدولوژی این فیلد جستجو امکان ارائه تمام موارد مربوط به آن اصطلاح را فراهم می‌کند. اگر بتوان از برگه فرآیندها استفاده کرد، سایر صفحات (یا سایر برگه‌ها) تسک منیجر نیز تنظیمات فیلتر را در نظر خواهند گرفت و شما قادر خواهید بود یک فرآیند خاص را راحت‌تر نظارت کنید و تاثیر آن را به تنهایی بر عملکرد رایانه شخصی خود تعیین کنید.

مدیریت بهتر تم دستگاه و استفاده از حالت کارایی ساده‌تر

مایکروسافت چند ماه پیش گزینه فعال سازی تم تاریک را برای بخش تسک منیجر خود معرفی کرد. اما از آنجایی که این موضوع فقط برای پنجره اصلی این بخش برنامه اعمال می‌شود و کادرهای محاوره‌ای را حذف می‌کند، مدیریت نمایش این تم تا این لحظه به بهترین شکل ممکن مدیریت نشده است. این مشکل گویا اکنون برطرف شده و رویه آن تغییر کرده است.

آپدیت Task Manager ویندوز ۱۱

به گفته خبرگزاری GizChina، ابتدا، مایکروسافت تنظیمات جدیدی را به تنظیمات Task Manager اضافه می‌کند که به شما امکان می‌دهد هر تمی را که می‌خواهید، جدا از تم پیش فرض ویندوز انتخاب کنید. به جز دو مورد استثنا، همه گفتگوهای ایجاد شده اکنون از ظاهر تاریک Task Manager نیز پشتیبانی می‌کنند و در گفتگوهای Create a new task و Properties در دسترس نخواهد بود.

در نهایت، مایکروسافت مدیریت حالت کارایی را بهبود می‌بخشد. با اضافه شدن گزینه «Do not ask me again»، به زودی قادر خواهید بود آن را بدون باز کردن کادر گفتگوی تایید، فعال یا غیرفعال کنید. نظر شما کاربران ترنجی درباره این قابلیت‌های جدید چیست؟ آیا به نظر شما چنین ویژگی‌هایی مفید و کاربری هستند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان