حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

متا توسعه ساعت هوشمند خود برای رقابت با اپل واچ را لغو کرده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ساعت هوشمند، شایعات

سال گذشته، شایعه‌ای منتشر شد مبنی‌بر اینکه متا، به‌عنوان شرکت مادر فیس‌بوک، درحال کار بر روی ساعت هوشمندی است که از طراحی ماژولار اسپرت و ویژگی‌های سلامتی بهره می‌برد. به‌طورخلاصه، در نگاه اول به نظر می‌رسید که این دستگاه قصد دارد به‌عنوان رقیب اپل واچ به بازار عرضه شود. بااین‌حال و طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، متا برنامه توسعه ساعت هوشمند خود را لغو کرده است.

لغو توسعه ساعت هوشمند متا

طبق گزارش‌ها، روز جمعه به کارمندان متا گفته شد که کار بر روی پروژه ساعت هوشمند به‌عنوان بخشی از تلاش این شرکت برای کاهش هزینه‌ها که شامل تغییرات ساختاری می‌شود، متوقف خواهد شد.

به‌گفته‌ی Andrew Bosworth، مدیر ارشد فناوری، که بخش آزمایشگاه‌های متا را اداره می‌کند، تیم توسعه ساعت هوشمند متا اکنون به ساخت عینک‌های واقعیت افزوده روی خواهد آورد.

شایعات در مورد برنامه‌های متا برای عرضه یک ساعت هوشمند به بازار اولین بار در فوریه 2021 ظاهر شد و گزارش‌ها حاکی از آن بود که این دستگاه دارای یک صفحه‌نمایش جداشدنی با دو دوربین داخلی برای گرفتن عکس و فیلم به‌منظور اشتراک‌گذاری در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس اپ است.

گزارش‌های اولیه همچنین حاکی از آن بود که Meta این ساعت را طوری طراحی کرده تا با استفاده از اتصال سلولار بدون نیاز به تلفن هوشمند، نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید گوگل را اجرا کند. متا همچنین قصد داشت با شرکت‌های دیگر برای ایجاد لوازم جانبی همکاری کند که به نمایشگر جداشدنی این ساعت اجازه می‌داد روی کوله‌پشتی و موارد مشابه متصل شود.

لغو توسعه ساعت هوشمند متا

لغو توسعه ساعت هوشمند متا

به‌گزارش رویترز، علاوه‌بر کنسل شدن پروژه ساعت هوشمند، سازماندهی مجدد داخلی متا به توسعه پورتال نیز پایان خواهد داد. پورتال برای اولین بار در سال 2018 راه‌اندازی شد و درحقیقت یک برند نمایشگر هوشمند بود که دارای قابلیت تماس تصویری با استفاده از خدمات منحصراً متعلق به متا مانند WhatsApp و Facebook به‌شمار می‌رفت.

با وجود انتشار چندین نسخه، پورتال هرگز واقعاً به‌عنوان یک دستگاه مصرف‌کننده ارائه نشد، درحالی‌که تلاش‌های متا برای تبلیغ آن در بازار سازمانی نیز شکست خورد. این شرکت قصد دارد تا پایان سال به فروش نمایشگرهای هوشمند تحت برند پورتال ادامه دهد.

تغییرات ساختاری متا مدت کوتاهی پس از اخراج 11000 نفر یا حدود 13 درصد از نیروی کار جهانی متا انجام شد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت، در یادداشتی اعلام کرد که اخراج نیروها نتیجه ترکیبی از تصمیم‌های ضعیف خود، رکود اقتصاد کلان، افزایش رقابت و از دست دادن سیگنال‌های تبلیغاتی می‌باشد که همگی منجر به درآمد کمتر از حد انتظار شده است.

درنهایت دیدگاه شما درباره لغو توسعه ساعت هوشمند Meta چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی