حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی شایعه استفاده از تراشه Kirin در گوشی‌های آینده خود را تکذیب کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

سری پردازنده‌های Kirin هواوی زمانی رقیب اصلی تراشه‌های موبایل اسنپدراگون کوالکام و اگزینوس سامسونگ شناخته می‌شد؛ به‌خصوص در رده‌های بالاتر. بااین‌حال، این کسب‌وکار چند سال پیش توسط دولت ایالات‌متحده تحریم شد. اخیرا اما، شایعاتی مبنی‌بر بازگشت این تراشه‌ها در سال 2023 به‌گوش می‌رسد که هواوی به‌تازگی خبر استفاده از تراشه Kirin در گوشی‌های سال آینده خود را تکذیب کرده است.

تکذیب شایعه استفاده از تراشه Kirin توسط هواوی

کسب‌وکار دستگاه‌های تلفن همراه هواوی با قرار گرفتن در لیست سیاه دولت ایالات‌متحده و به‌ویژه به‌دلیل ناتوانی در تجهیز گوشی‌های هوشمند خود به تراشه‌های رده‌بالا از Kirin با پشتیبانی از شبکه 5G و فرایند تولید پیشرفته، ضربه مهلکی خورد. این تراشه‌ها ممکن است در داخل هواوی ساخته شده باشند، اما همچنان به فناوری شرکت‌های آمریکایی و بین‌المللی وابسته‌اند که از تحریم‌های منع همکاری با این شرکت پیروی می‌کنند.

این شرایط اما، مانع از افشای شایعاتی مبنی‌بر استفاده از پردازنده‌های Kirin جدید که قرار است در سال 2023 عرضه شود، نشد. بااین‌حال، حساب کاربری All Weather Technology News اکنون ادعا می‌کند که هواوی به سؤالات خود در مورد این شایعات پاسخ داده است و آن‌ها را “خبر نادرست” خوانده و تولید تراشه‌های Kirin جدید را تکذیب کرده است.

تکذیب شایعه استفاده از تراشه Kirin توسط هواوی

تکذیب شایعه استفاده از تراشه Kirin توسط هواوی

گوشی‌های هوشمند رده‌بالای فعلی این شرکت شامل سری P50 و Mate 50، هم‌اکنون از تراشه‌های پرچمدار کوالکام بدون پشتیبانی از شبکه 5G بهره می‌برند. لازم‌به‌ذکر است که درحال‌حاضر به‌غیر از تعداد محدودی از تلفن‌های میان‌رده با تراشه Kirin 710A، خط تولید این چیپست تا حد زیادی بلااستفاده مانده است.

درحال‌حاضر یک مانع بزرگ برای هواوی وجود دارد زیرا این شرکت نمی‌تواند هیچ سازنده تراشه‌ای را پیدا کند که از فناوری متعلق‌به ایالات‌متحده در کارخانه‌های خود استفاده نکند و به‌نظر می‌رسد که این شرکت ممکن است درحال تلاش به‌منظور یافتن یک راه‌حل، به‌کلی از این موضوع منصرف شده باشد.

نظر شما درباره تکذیب شایعه استفاده از تراشه Kirin توسط هواوی در سال‌های آینده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی