حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Kirin هواوی با طراحی جدید چیپ انباشته بازمی‌گردد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

شایعه جدیدی از Weibo ادعا می‌کند که هواوی قصد دارد تراشه های Kirin آینده را براساس فرایند 7 نانومتری SMIC یا با طراحی جدید شامل قرار دادن دو تراشه 14 نانومتری را روی هم برای گوشی‌های هوشمند خود احیا کند.

تراشه Kirin هواوی با طراحی جدید چیپ انباشته

بخش تولید تراشه هواوی، HiSilicon، به‌دلیل موج تحریم‌های دولت آمریکا علیه این شرکت به‌شدت تحت فشار قرار گرفته است. به همین دلیل است که از زمان عرضه Kirin 9000 در اواخر سال 2020، تراشه Kirin جدیدی را ندیده‌ایم. با افزایش بیشتر ظرفیت پایین‌تر از 5 نانومتری TSMC، وضعیت برای هواوی بدتر نیز شد. بااین‌حال، زمزمه‌های اخیر نشان می‌دهد که تراشه‌های Kirin به‌زودی با طراحی جدید باز خواهند گشت.

کاربر Fixed Focus Digital چیزی شبیه به دو پیکربندی برای تراشه Kirin آینده را به‌اشتراک گذاشته است. اولی دارای دو هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A715 و چهار هسته Cortex-A510 و یک پردازنده گرافیکی Arm Immortalis-G715 MC16 است. یک طراحی جایگزین دارای سخت‌افزار قدیمی‌تر، یعنی دو هسته Cortex-X1، سه هسته Cortex-A78 و سه هسته Cortex-A55 و یک پردازنده گرافیکی Arm Mali G710 MC10/6 است.

طراحی جدید تراشه Kirin هواوی

طراحی جدید تراشه Kirin هواوی

این همچنین می‌تواند به SKUهای جداگانه اشاره داشته باشد. یکی دیگر از پست‌های Weibo ادعا می‌کند که درمجموع سه SKU جدید به نام‌های Kirin  Kirin 720 ،Kirin 830 و Kirin 9100 وجود دارد. گفته می‌شود دو مورد اول اواخر امسال معرفی می‌شوند درحالی‌که Kirin 9100 قرار است سال آینده عرضه شود و احتمالاً در سری P70 استفاده خواهد شد.

درحالی‌که هیچ تأییدیه رسمی پیرامون این موضوع وجود ندارد، افشاگر توییتری tech_reve شنیده است که چیپ مرموز Kirin ظاهراً بر روی فرایند پیشرفته N+2 (7 نانومتری) SMIC ساخته خواهد شد. از سوی دیگر، گزارش MyDrivers نظریه کاملاً متفاوتی را پیشنهاد می‌کند. هوآوی ظاهراً متوجه شده است که چگونه دو تراشه 14 نانومتری را روی هم قرار دهد تا عملکردی شبیه به 7 نانومتر با مصرف انرژی 7 وات داشته باشد که به اندازه کافی برای استفاده از یک گوشی هوشمند مدرن امروزی کافی است.

نظر شما درباره طراحی جدید تراشه Kirin هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی