حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازگشت تراشه‌های Kirin هواوی به رقابت، کوالکام در صدر درآمد

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

مدتی هست که تراشه‌های کایرین هواوی بار دیگر در محصولات این برند چینی استفاده می‌شوند. با افزایش تعداد تراشه‌های این برند در محصولات فروخته شده در بازار، آمارها به ما می‌گویند که بازگشت تراشه‌های Kirin هواوی به رقابت رقم خورده است. با این حال کوالکام در صدر کسب درآمد از این بازار قرار دارد.

تراشه‌های Kirin هواوی

تراشه‌های Huawei Kirin توانسته‌اند در بین ۵ رتبه درآمد فروش تراشه‌های موبایلی و در چارک سوم سال ۲۰۲۳ رتبه پنجم را از نظر کسب درآمد به دست آورند.

گزارش Counterpoint Research برای بازار جهانی تراشه‌های موبایل در سه ماهه سوم سال 2023 منتشر شده است. لیست بالاترین درآمد از بازار تراشه‌های موبایلی به ترتیب شامل کوالکام، اپل، مدیاتک و غیره می‌شود. در این میان Huawei Kirin با سهم ۳ درصدی در جایگاه پنجم بازار جهانی قرار گرفته است.

باید توجه داشته باشید که نمودار بالا به تعداد فروش و سهم بازار اشاره ندارد. این نمودار گویای میزان درآمد شرکت‌های مختلف از تراشه‌هایشان است. در نتیجه برندی مانند اپل رتبه دوم و مدیاتک رتبه سوم را دارند. این در حالی است که مدیاتک به مراتب تعداد تراشه بیشتری فروخته و سهم بازار بیشتری دارد. با این حال چون تراشه‌های اپل در رده پرچمدار قرار داشته و حاشیه سود بالایی دارند، سهم درآمد بیشتری کسب کرده‌اند.

هواوی نیز به لطف استفاده از تراشه‌های پرچمدار کایرین در سری Mate 60 و فروش خوب این محصولات، توانسته رتبه پنجم را با ۳ درصد سهم از درآمد کلی این بازار را کسب کند.

کوالکام با ۴۰ درصد سهم از درآمد این بازار در چارک سوم سال ۲۰۲۳ رتبه اول را دارد. این تراشه‌ساز امریکایی به لطف عملکرد درخشان تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به این رتبه می‌رسد.

طبیعتا اپل با تراشه‌های همیشه پرچمدار خود و حاشیه سود بالا توانسته با وجود تعداد کمتر تراشه‌های فروخته شده اما ۳۱ درصد سهم از درآمد این بازار را داشته باشد.

رتبه سوم و با ۱۵ درصد به مدیاتک تعلق می‌گیرد، برندی که از نظر تعداد فروش اول است اما تراشه‌های آن عموما در بخش اقتصادی هستند و علاوه بر آن، حاشیه سود بالایی هم ندارد.

سامسونگ با تراشه‌های اگزینوس خود توانسته ۷ درصد سهم درآمد را کسب کند که با توجه به غیبت این محصولات در بازار پرچمدار امسال، طبیعی است.

نظر شما چیست؟ آیا هواوی می‌تواند با تراشه‌های کایرین دوباره به بازار بازگردد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)