حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تولید آیفون 14 در هند را به‌سرعت افزایش می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

به گزارش بلومبرگ، اپل شریک مونتاژ دیگری را به فهرست تولیدکنندگان آیفون 14 خود در هند اضافه کرده است چراکه این شرکت به‌دنبال گسترش پایگاه تولیدی خود در خارج از چین می‌باشد.

افزایش تولید آیفون 14 در هند

پگاترون (Pegatron)، سازنده قراردادی تایوانی، قرار است پس از فاکسکان که تولید آن در هند در ماه سپتامبر آغاز شد، به دومین تأمین‌کننده اپل تبدیل شود که مدل‌های آیفون 14 را در این کشور تولید می‌کند.

شرکای مونتاژ تایوانی اپل، فاکسکان، ویسترون و پگاترون، همگی کارخانه‌های تولید آیفون در هند دارند، جایی که آیفون 11، آیفون 12، آیفون 13 و اخیراً آیفون 14 درحال تولید هستند و آخرین مدل با کاهش قیمت کاهش یافته است.

عرضه آیفون اپل از هند طی پنج ماه از آوریل به 1 میلیارد دلار رسیده است. درحالی‌که این مقدار با توجه به استانداردهای چین، هنوز هم کوچک به‌نظر می‌رسد، اما خروجی فزاینده آیفون هند نشان‌دهنده تمایل اپل برای سرمایه‌گذاری در این کشور به‌عنوان جایگزینی برای سلطه مونتاژ الکترونیک چین است که اخیراً از سیاست این کشور در برابر کووید صفر آسیب دیده است.

افزایش تولید آیفون 14 در هند

افزایش تولید آیفون 14 در هند

کارخانه اصلی ژنگژو فاکسکان که حدود 200 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند، پس از شیوع بیماری در کارخانه که منجر به قرنطینه شدن شهر حدود 10 میلیون نفری آن شد، تحت تأثیر محدودیت‌های سختگیرانه قرار گرفت. براساس یک گزارش، به‌دلیل تشدید محدودیت‌های COVID-19 در چین، تولید آیفون ممکن است در ماه آینده تا 30 درصد کاهش یابد.

علی‌رغم تلاقی رویدادها، برنامه‌های توسعه تولید اپل در هند مدتی است که اجرا می‌شود بنابراین به مشکلات قرنطینه چین مرتبط نیست، هرچند که این موضوع کماکان وابستگی عمیق اپل به یک کشور را برجسته می‌کند.

اپل در تنوع بخشیدن به خطوط تولید خود در خارج از چین، بازی طولانی‌ای را انجام می‌دهد که برای سال‌های طولانی تأثیر عمده‌ای بر زنجیره تأمین خود نخواهد داشت. بلومبرگ اخیراً گزارش داده است که انتقال تنها 10 درصد از ظرفیت تولید اپل به خارج از چین، جایی که حدود 98 درصد آیفون‌ها هنوز در آنجا تولید می‌شوند، حدود هشت سال طول خواهد کشید.

نظر شما درباره افزایش تولید iPhone 14‌ در هند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی