حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 15 پرو ممکن است به دکمه پاور و تنظیم صدا دیجیتالی به‌جای فیزیکی مجهز شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به‌گفته‌ی مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، مدل‌های آیفون 15 پرو سال آینده ممکن است دارای دکمه‌های صدا و پاور دیجیتالی مشابه دکمه هوم آیفون 7 به بعد باشند.

دکمه آیفون 15 پرو

کو در توییتی توضیح داد که دکمه‌های صدا و پاور در دو مدل رده‌بالای آیفون سال آینده ممکن است از طراحی حالت جامد (solid-state) مشابه دکمه هوم آیفون 7 استفاده کنند و جایگزین طراحی دکمه‌های مکانیکی شوند که از حالت فیزیکی بهره می‌برند. اپل از روش مشابهی برای ترک‌پدهای مک خود استفاده می‌کند که حرکت فیزیکی ندارند و به‌سادگی احساس فشار را با لرزش‌های کوچک تقلید می‌کنند.

دکمه‌های حالت جامد با ارائه بازخورد لمسی برای تأیید فشار، به کاربران این احساس را القا می‌کنند که دکمه‌های فیزیکی را فشار می‌دهند. درواقع، دکمه‌ها به‌طور فیزیکی فرو نمی‌روند. انتظار می‌رود این تغییر طراحی تنها منحصر به آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس باشد.

ظاهراً آیفون‌های سال آینده دارای موتورهای Taptic اضافی در سمت چپ و راست خود هستند تا بازخوردی را به کاربران ارائه دهند و به‌نظر برسد که دکمه‌های فیزیکی را فشار می‌دهند. این تغییر به این معنی است که تعداد موتورهای Taptic در مدل‌های پرو آیفون 15 از یک به سه افزایش خواهد یافت.

دکمه آیفون 15 پرو

دکمه آیفون 15 پرو

چندین سال پیش نیز شایعه شده بود که اپل قصد دارد اپل واچ را به دکمه‌های حالت جامد مجهز کند، اما این تغییر هرگز انجام نشد. در آن زمان گفته می‌شد که دکمه‌های حالت جامد مقاومت در برابر آب را بهبود می‌بخشد و فضای داخلی کمتری را اشغال می‌کند، اما مشخص نیست که آیا این موضوع برای آیفون نیز صادق است، زیرا فضای کافی برای دو موتور Taptic دیگر موردنیاز خواهد بود.

در یک موضوع اضافی، کو گفت که “طراحی بدون دکمه فیزیکی و تغییر پورت به USB-C دو مورد از به‌روزرسانی‌های اصلی برای آیفون 15 هستند.”

نظر شما درباره استفاده از دکمه دیجیتالی در آیفون 15 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی