حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طعنه گوگل به اپل برای عقب بودن در ارائه نوآوری‌ها

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، گوگل

هر برندی در برخی زمینه‌ها قوی و برخی زمینه‌ها ضعیف است. رقبا هم معمولا دست روی نقطه ضعف حریف خود می‌گذارند. در همین راستا طعنه گوگل به اپل برای عقب بودن در ارائه نوآوری‌ها را داریم.

طعنه گوگل به اپل

گوگل به تازگی یک کنفرانس مطبوعاتی برای معرفی نسل جدید گوشی های پرچمدار سری پیکسل 7 برگزار کرد. این شرکت همچنین اولین ساعت هوشمند خود را با نام Pixel Watch عرضه کرد.

در این کنفرانس مطبوعاتی گوگل بارها از اپل، آیفون 14 و iOS 16 نام برد. علاوه بر این گوگل به پشتیبانی از پیام RCS اشاره می کند که اپل تمایلی به پذیرش آن ندارد. علاوه بر این، گوگل حتی نتوانست از نگرش اپل در زمینه نوآوری انتقاد نکند.

برایان راکوفسکی معاون مدیریت محصول گوگل، گفت:

پیکسل همیشه در نوآوری گوشی های هوشمند پیشرو بوده است. وقتی که دیگران در صنعت از ما الگوبرداری می کنند، مانند «AOD» و «At a Glance» برای قرار دادن اطلاعات مفید روی صفحه قفل، ما آن را به عنوان یک تحسین می بینیم.

مشخص است که او به ویژگی های جدید نمایشگر همیشه روشن (AOD) در iOS 16 و iPhone 14 Pro اشاره می کرد.

راکوفسکی در مراسم رونمایی گفت:

“سه سال پیش، ما همه چیز را از سیستم تشخیص تصادف خودرو گرفته تا سایر ویژگی‌ها مانند بررسی‌های ایمنی و اشتراک‌گذاری اضطراری عرضه کردیم. ماه گذشته اپل سیستم تشخیص تصادف خودرو را معرفی کرد. آیفون 14 پرو و ​​آخرین اپل واچ می توانند ویژگی های امنیتی بیشتری را برای کاربران به ارمغان بیاورند.”

او در پایان گفت: “این یک رکورد پیشگام بودن برای اولین عرضه پیکسل است.”

یکی از بزرگترین تضادها بین اپل و گوگل در حال حاضر، امتناع اپل از پذیرش پشتیبانی پیام رسانی RCS است. علیرغم درخواست عمومی گوگل از اپل برای پذیرش RCS، اپل همچنان خود را به استاندارد SMS و iMessage محدود می کند، درست مانندUSB C که اپل سال ها بر روی عدم به کارگیری آن در موبایل‌های خود اصرار دارد.

تیم کوک قبلا در این رابطه پاسخ داده بود:

این چیزی نیست که کاربران اپل از این شرکت می خواهند.

در رویداد اخیر گوگل، این شرکت دوباره اپل را برای تغییر مسیر تحت فشار قرار داد.

گوگل می گوید:

“RCS استاندارد صنعتی مدرن برای پیام رسانی است و توسط اکثر صنایع پذیرفته شده است. ما می خواهیم که هر سازنده دستگاه این را درک کند و استاندارد RCS را برای بهتر کردن پیامک برای هر کاربر تلفن هوشمند اتخاذ کند.”

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اپل واقعا در رقابت نسبت به گوگل عقب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)