حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل واچ رسما معرفی شد: اولین ساعت هوشمند گوگل

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | ساعت هوشمند، گوگل

ساعت هوشمند Google پیش از این به صورت رسمی نمایش داده شده بود اما این معرفی رسمی و کامل آن است. پیکسل واچ به عنوان اولین ساعت هوشمند گوگل رسما معرفی شده و می خواهیم با آن آشنا شویم.

پیکسل واچ

در کنار رونمایی از خانواده ۲ نفره پیکسل ۷ و تراشه جدید آن ها یعنی Tensor G2 حالا نوبت به آشنایی با ساعت هوشمند این شرکت می رسد.

درباره پیکسل واچ شگفتی زیادی وجود ندارد اما این واقعیت که گوگل در واقع ساعت هوشمند خود را بالاخره عرضه می‌کند، فصل جدیدی را برای پوشیدنی‌های اندرویدی نشان می‌دهد. در حالی که این غول فناوری زمانی یک تماشاگر بی تفاوت در بازار گجت‌های هوشمند بود، اکنون به یک بازیکن فعال تبدیل شده است.

با قیمت پیکسل واچ شروع کنیم که برابر 349.99 دلاری و 399.99 دلار برای مدل سلولار است. در مقایسه با رقبا قیمتی قابل پیش بینی و در محدوده به شمار می رود. البته مشخص است که این برند به دنبال ارایه یک نمونه اقتصادی هم نیست.

پیکسل واچ

پیکسل واچ

طراحی Pixel Watch چیزی نیست که قبلاً در Google I/O یا در رندرهای فاش شده ندیده باشیم. به نظر برخی این یک اپل واچ با صفحه نمایش دایره ای است. هر چند من این نظر را کمی تندرو می دانم و طراحی پیکسل واچ گوگل کاملا منحصر به این برند است.

ابعاد پیکسل واچ گوگل برابر 41 میلی متری بوده که جمع و جور محسوب می شود و با ضخامت ۱۲.۳ میلی متری نسبتاً نازک است. بدنه این ساعت از استیل ضد زنگ بوده و در وزن 32 گرم (بدون بند) وزن مناسبی هم دارد.

باتری ساعت هوشمند گوگل چطور است؟

اندازه جمع‌وجور خبر خوبی برای کسانی است که مچ‌های کوچکی دارند، اما به این معنی است که ساعت پیکسل چشمگیرترین عمر باتری را نخواهد داشت. این ساعت یک باتری 294 میلی آمپر ساعتی دارد و با یک بار شارژ حدود 24 ساعت همراه شما خواهد بود. خب مشخصا این عمر باتری از دو روز عمر باتری که در گلکسی واچ 5 پرو و اپل واچ ​​اولترا خواهید داشت، کمتر است.

همچنین اگر می خواهید از AOD (نمایشگر همیشه روشن) استفاده کنید، باید انتظارات را کاهش دهید.

گوگل شارژ سریع را از طریق کابل USB-C به ساعت اضافه کرده است. شما می توانید تا 50 درصد را در نیم ساعت شارژ کنید، در حالی که شارژ کامل حدود 80 دقیقه طول می کشد.

پیکسل واچ

پیکسل واچ گوگل دارای مقاومت در برابر آب تا فشار 5ATM (تقریبا معادل عمق ۵۰ متری) بوده و بدنه آن از جنس استیل ضدزنگ انتخاب است. پوشش شیشه‌ای گنبدی شکل Pixel Watch از جنس گوریلا گلس ۵ انتخاب شده و امیدواریم که در برابر ضربات احتمال مقاومت خوبی داشته باشد.

در مورد قدرت پردازش، شایعات درست بود. گوگل تایید کرد که این ساعت بر روی تراشه اگزینوس 9110سامسونگ کار می‌کند، تراشه‌ای که آخرین بار در سامسونگ Galaxy Watch 3 استفاده شده است.

با این حال، ساعت پیکسل دارای یک پردازنده کمکی Cortex M33 برای بهینه‌سازی عمر باتری است. این همان روشی است که کوالکام با تراشه‌های مخصوص گجت‌های پوشیدنی و با درجات مختلف موفقیت اتخاذ کرده است. همچنین حافظه رم تا 2 گیگابایت ارائه شده است که من هنوز مانند آن را در ساعت هوشمند اندرویدی ندیده ام. وقتی در نظر بگیرید که قدرت پردازش ناکافی مدتهاست که Wear OS را عقب نگاه داشته است، این انتخاب گوگل جذاب به نظر می رسد.

اتصالات Pixel Watch گوگل

گوگل Pixel Watch دارای بلوتوث 5.0، LTE، Wi-Fi و NFC برای پرداخت های بدون تماس است. دارای قطب نما، GPS داخلی، ارتفاع سنج، سنسور SpO2، سنسور ضربان قلب، سنسور الکتریکی “چند منظوره” و حسگرهای حرکتی مانند شتاب سنج و ژیروسکوپ نیز هست.

همچنین دارای میکروفون و بلندگوی داخلی برای دستیار گوگل و تماس‌ها است. مانند سامسونگ و اپل، گوگل نیز تعدادی از ویژگی‌های ایمنی مانند SOS اضطراری، تماس‌های اضطراری بین‌المللی و در اواخر زمستان امسال، تشخیص سقوط را اضافه می‌کند. اتصال مخابراتی در مدل مخصوص ارایه می شود.

ساعت پیکسل بر روی سیستم‌عامل Wear OS 3.5 اجرا می‌شود و رابط کاربری کاملاً متفاوتی با آنچه سامسونگ در ساعت‌های Wear OS خود دارد، ارائه می کند. برای مشاهده کاشی‌ها، می‌توانید انگشت خود را در هر جهت بکشید.

برای دسترسی به اعلان‌ها انگشت خود را به سمت بالا بکشید و برای تنظیمات سریع تنظیمات به پایین بکشید. نسخه Google Wear OS 3 همچنین شامل طراحی‌های دیجیتالی ساعت مخصوص پیکسل واچ و همچنین پیچیدگی‌های سفارشی می‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که پیکسل واچ گوگ جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خوشگله طراحیش

امیدوارم مقاوم هم باشه 😊

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)