حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش‌بینی کاهش سود شدید سامسونگ برای چارک سوم سال ۲۰۲۲

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ الکترونیکس امروز پیش‌نویس گزارش درآمد خود در سه ماهه سوم 2022 را ارائه کرد. این شرکت کره‌ای انتظار دارد درآمد تلفیقی آن حدود 76 تریلیون وون (حدود ۵۴ میلیارد دلار) و سود عملیاتی آن تقریباً 10.8 تریلیون وون (حدود ۷.۶۵ میلیارد دلار) باشد. اگرچه درآمد آن ها حدود 2.73 درصد افزایش یافته، سود عملیاتی آن نسبت به سال گذشته به شکل قابل توجهی و معادل 31.7 درصد کاهش یافته است. این کاهش سود شدید سامسونگ برای چارک سوم سال ۲۰۲۲ اولین افت در سه سال اخیر است.

کاهش سود شدید سامسونگ برای چارک سوم سال ۲۰۲۲

به گفته تحلیلگران، کاهش سود سامسونگ به دلیل کاهش تقاضا برای تراشه های حافظه است. به دلیل رکود اقتصادی فعلی، مشتریان سرورها، هزینه های خود را به صورت محافظه کارانه تنظیم کردند. علاوه بر این، قیمت‌های تراشه‌های DRAM و NAND از ابتدای سال جاری به‌دلیل کاهش مشکل کمبود تراشه، به‌طور پیوسته کاهش یافته است.

در حقیقت فروش و قیمت پایین تراشه های حافظه بیشترین تأثیر را بر سامسونگ در سه ماهه سوم 2022 داشته است.

حافظه GDDR6

حافظه GDDR6

در طول همه‌گیری کووید-19، مصرف‌کنندگان هزینه زیادی برای تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های شخصی، کنسول‌های بازی و لوازم خانگی خرج کردند. طبیعتا با باز شدن مشاغل و مدارس، این هزینه ها کاهش یافت.

اکنون تقاضا برای تلویزیون و سایر لوازم خانگی کاهش یافته که بر سامسونگ DX تاثیر گذاشته است. تورم بالا، نرخ بهره بالا و تنش های ژئوپلیتیکی نیز به کاهش فروش افزوده است.

بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت یعنی Samsung MX با گوشی‌های هوشمند تاشو جدید خود به خوبی عمل کرد و شاهد رشد نسبی سه‌ماهانه است.

گقته می شود فروش گلکسی زد فلیپ 3، گلکسی زد فلیپ 4، گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 4 بسیار خوب بوده است، به گفته تحلیلگران مختلف، این شرکت هدف فروش 15 میلیونی را برای گوشی های تاشو خود تعیین کرده اما ممکن است به این هدف دست پیدا نکند.

بازوی تولید صفحه نمایش سامسونگ یعنی Samsung Display نیز به لطف فروش چشمگیر پنل های OLED برای سری آیفون 14 اپل، شاهد رشد بود. کسب و کار تولید تراشه شرکت کره جنوبی یا ریخته‌گری سامسونگ نیز شاهد رشد در تجارت خود بود. System LSI، بازوی طراحی و توسعه تراشه سامسونگ با تقاضای کمتری روبرو شد زیرا Exynos 2200 اقبال زیادی نداشت و استفاده از تراشه نسل بعدی آن هنوز برای گلکسی اس ۲۳ تایید نشده است.

این شرکت تا پایان این ماه اعداد نهایی خود را برای سه ماهه سوم 2022 منتشر خواهد کرد و در آن زمان است که اطلاعات رسمی در مورد چشم انداز این شرکت برای سه ماهه آینده و سال آینده به دست خواهیم آورد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید عملکرد مجموعه عظیم سامسونگ چطور بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)