حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2024 اعلام شد: افزایش سود 10 برابری نسبت‌به سال قبل

نوشته

2 هفته قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ امروز گزارش مالی خود برای فصل اول 2024 را منتشر کرد که عملکرد مثبت این شرکت را نشان می‌دهد. این غول کره‌ای درآمد 71.92 تریلیون KRW (52.08 میلیارد دلاری) و سود عملیاتی 6.61 تریلیون KRW (4.85 میلیارد دلاری) گزارش کرده است که نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ده برابر افزایش یافته است.

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2024

سامسونگ در آخرین گزارش مالی خود اعلام کرده است که درآمدی معادل 71.92 تریلیون وون کره جنوبی یا 52.08 میلیارد دلاری داشته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش داشته است. درحالی‌که این این میزان مربوط به درآمد است، شگفت‌انگیزترین رقم، رشد 933 درصدی سود عملیاتی است که بخش‌های مختلف تجاری در این افزایش سهم نقش داشته‌اند. با ورود به بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ، این بازو درآمدی معادل 33.53 تریلیون وون کره جنوبی یا 24.27 میلیارد دلار با سود عملیاتی 2.54 میلیارد دلار به‌دست آورده است.

سامسونگ با گوشی‌های میان‌رده خود شانس چندانی نداشت، اما سری گلکسی اس 24 ثابت کرد که نیروی محرکه این درآمدها است. این شرکت بیان می‌کند که سودآوری دو رقمی خود را به‌دلیل بهینه‌سازی منابع حفظ کرده است. به‌عبارت‌دیگر، سامسونگ هزینه‌های چیپست خود را با انتخاب جدیدترین پرچمدار خود در نسخه‌های Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3 کاهش داده است.

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2024

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2024

با توجه به اینکه انتظار می‌رود اسنپدراگون 8 نسل 4 گران‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 3 باشد، سامسونگ احتمالاً قصد دارد با معرفی Exynos 2500 در سال آینده برای خانواده گلکسی اس 25، هزینه چیپست خود را بار دیگر کاهش دهد. برای سه‌ماهه دوم، سامسونگ معتقد است که درآمدهایش به‌دلیل عوامل متعددی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و قصد دارد تمرکز خود را به‌سمت رقابت در هزینه‌ها تغییر دهد. در گزارش مالی سامسونگ آمده است:

«انتظار می‌رود سودآوری سامسونگ در سه‌ماهه دوم نسبت به سه‌ماهه اول و سوم، یعنی زمانی که محصولات پرچمدار جدید امسال را عرضه کردیم، اندکی کاهش یابد. در پاسخ، ما بر رقابت در هزینه در سراسر فرآیندهای تحقیق‌وتوسعه و تولید و فروش تمرکز کرده‌ایم تا به سودآوری کامل برسیم.»

غول فناوری کره‌ای همچنین شاهد رشد در تجارت تراشه خود بوده است، با درآمد قابل‌توجه 23.14 تریلیون وون کره جنوبی یا 16.75 میلیارد دلار و سود عملیاتی 1.91 تریلیون وون کره جنوبی یا 1.38 میلیارد دلاری. با رونق مداوم هوش مصنوعی، تقاضا برای حافظه DDR5، حافظه HBM ،SSDهای سرور و تراشه‌های ذخیره‌سازی UFS 4.0 به‌میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

نظر شما درباره گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2024 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

این کره‌ای‌ها بلدن کارشون رو – چند ساله برندهای مختلف میان و میرن اما اینا جاشون رو حفظ کردن تا حدودی 😎

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی