حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام درحال کار بر روی اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 با سه هسته متفاوت است

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

یک شایعه جدید ادعا می‌کند که کوالکام درحال آزمایش یک تراشه جدید با شماره مدل SM7475 به‌همراه سه پیکربندی مختلف CPU است. با توجه به اینکه SM8475 درنهایت Snapdragon 8 Plus Gen 1 نامیده شد، شماره نامگذاری جدید نشان می‌دهد که تراشه آینده می‌تواند اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 باشد.

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 کوالکام

توییتی که Roland Quandt به اشتراک گذاشته، در مورد تراشه احتمالی آینده کوالکام با شماره مدل SM7475 یا اسم Snapdragon 7 Plus Gen 1 است. او ادعا می‌کند که هسته اصلی و هسته‌های طلایی با فرکانس 2.40 گیگاهرتز کار می‌کنند، درحالی‌که هسته‌های نقره‌ای با فرکانس 1.80 گیگاهرتز کار خواهند کرد. کسانی که تراشه‌های کوالکام را دنبال می‌کنند، متوجه خواهند شد که مشخصات موردبحث در توییت زیر با زمانی که این شرکت از Snapdragon 7 Gen 1 رونمایی کرد، تفاوت چندانی ندارد.

یک هسته اصلی ARM Cortex-A710 با فرکانس 2.40 گیگاهرتز

سه هسته عملکرد ARM Cortex-A710 با فرکانس 2.36 گیگاهرتز

چهار هسته بازده ARM Cortex-A510 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1

اینکه Snapdragon 7 Plus Gen 1 چگونه می‌تواند در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت کند، این تراشه احتمالا دارای فرایند 4 نانومتری TSMC خواهد بود که احتمالاً برای تولید اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز از آن استفاده می‌شود. تاکنون ثابت شده است که فرآیند 4 نانومتری TSMC نسبت به 4 نانومتری سامسونگ برتری دارد، که درنهایت به پردازنده جدید اجازه می‌دهد تا با سرعت فرکانس بالاتری کار کند و درنتیجه عملکرد بهتری داشته باشد و درعین‌حال گرمای کمتری تولید کند.

همچنین، این پیکربندی CPU سه‌ خوشه‌ای می‌تواند در مقایسه با آنچه در اسنپدراگون 7 نسل 1 اجرا می‌شود کاملاً متفاوت باشد. برای مثال، هسته اصلی می‌تواند Cortex-X3 باشد که معماری کاملاً متفاوتی در مقایسه با Cortex-A710 دارد. علاوه‌بر این، به‌جای Cortex-A710 به‌عنوان هسته‌های طلایی، می‌توانیم هسته‌های Cortex-A715 را در اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 ببینیم، بنابراین چندین ویژگی متمایز بین این دو تراشه وجود دارد.

تصور ما این است که کوالکام Snapdragon 7 Plus Gen 1 را در طی اجلاس سالانه اسنپدراگون رونمایی خواهد کرد، جایی که احتمالا شاهد معرفی اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز خواهیم بود. ازنظر عملکرد، ما احساس می‌کنیم که این تراشه می‌تواند اسنپدراگون 8 نسل 1 را شکست دهد و ارزش بیشتری را برای گوشی‌های هوشمند غیر پرچمدار که در سال 2023 عرضه می‌شوند، به ارمغان بیاورد.

نظر شما درباره احتمال معرفی تراشه Snapdragon 7 Plus Gen 1 کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

هیچ وقت سری ۷ رو دوست نداشتم، از همون اول جالب نبود

BeFair

قشنگ گفتی

متاسفانه به این جزئیات خیلی اهمیتی نمیده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی