حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت جدید سامسونگ به استفاده از لرزشگیر سنسور شیفت در لنز زوم پریسکوپی حکایت دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

در هفته‌های گذشته پیرامون سیستم دوربین گلکسی اس 23 اولترا صحبت کرده و اشاره کردیم که اگرچه این گوشی از سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی دوربین برخوردار است، اما سنسور تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی خود را حفظ خواهد کرد. بااین‌حال، سامسونگ ممکن است حسگرهای باقیمانده را به روش‌های متفاوتی به‌غیر از افزایش تعداد پیکسل ارتقا دهد. اکنون، پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد که Galaxy S23 Ultra ممکن است اولین گوشی این شرکت باشد که از لنز زوم پریسکوپی مجهز به لرزشگیر سنسور شیفت بهره می‌برد.

لرزشگیر سنسور شیفت در لنز زوم پریسکوپی سامسونگ

سامسونگ حداقل از سال 2021 فناوری لرزشگیر سنسور شیفت را آزمایش کرده است، اما جزئیات آن تاکنون منتشر نشده بود. اکنون، به‌گزارش GalaxyClub، سامسونگ برای ثبت اختراع در WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) در مورد یک دوربین تله‌فوتو جدید با فناوری سنسور شیفت درخواست داده است که احتمال استفاده از آن در گلکسی اس 23 اولترا را افزایش می‌دهد. اما به‌خاطر داشته باشید که این یک درخواست ثبت اختراع است و به‌عنوان یک قاعده کلی، نمی‌توانیم در استفاده از آن اطمینان کامل حاصل کنیم.

سامسونگ در مورد لرزشگیر سنسور شیفت کمی عقب‌تر از رقبا است، زیرا سایر شرکت‌هایی مانند اپل قبلاً از این فناوری در برخی از جدیدترین گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند. بااین‌حال، سامسونگ یکی از معدود تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است که دوربین تله‌فوتو به سبک پریسکوپی را با زوم اپتیکال بر روی گوشی‌های پریمیوم خود ارائه می‌دهد. بنابراین، به‌نظر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد در این بخش پیشرفت کرده و از نقاط قوت خود استفاده کند.

لرزشگیر سنسور شیفت در لنز زوم پریسکوپی سامسونگ

لرزشگیر سنسور شیفت در لنز زوم پریسکوپی سامسونگ

با فرض اینکه Galaxy S23 Ultra دارای فناوری لرزشگیر سنسور شیفت برای لنز تله‌فوتو خود باشد، کاملاً مشخص نیست که آیا سامسونگ بخواهد از این فناوری برای دوربین‌های دیگر مانند سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی نیز استفاده کند یا خیر. صرف‌نظر از این، واحد تله‌فوتو می‌تواند به زوم اپتیکال 10 برابری (یا زوم دیجیتال 100 برابری) دست یابد و لرزشگیر سنسور شیفت در این سطوح زوم احتمالاً تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد. این فناوری باید به عکس‌های بزرگ‌نمایی شده با Galaxy S23 Ultra اجازه دهد تا در شرایط نوری مختلف کیفیت بالاتر و تصویر واضح‌تری را ثبت کند.

اینکه آیا سامسونگ این فناوری را به گلکسی اس 23 اولترا اضافه خواهد کرد یا خیر، هنوز مشخص نیست. این شرکت ممکن است سری بعدی پرچمداران خود را در ماه ژانویه رونمایی کند و اگر گلکسی اس 23 اولترا این فناوری را از دست بدهد، احتمالاً آن را در سایر مدل‌های آینده گلکسی خواهیم دید.

نظر شما درباره پتنت سامسونگ پیرامون فناوری لرزشگیر سنسور شیفت در لنز زوم پریسکوپی دوربین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی