حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد فروش سری آیفون ۱۴ در بازار نظر مثبت تحلیلگران را در پی داشته است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، عملکرد تجاری شرکت ها

چند وقتی است که اپل سری آیفون ۱۴ خود را که متشکل از دو نسخه پرو و دو نسخه معمولی است، به بازار عرضه کرده است. با توجه به رکود و شرایط نامناسب اقتصادی در جهان، انتظار می‌رفت اپل با مشکلاتی مواجه باشد. اما گویا عملکرد فروش سری آیفون ۱۴ در بازار نظر مثبت تحلیلگران را در پی داشته است. با ترنجی همراه باشید.

عملکرد فروش سری آیفون ۱۴ در بازار نظر مثبت تحلیلگران را در پی داشته است

از زمان عرضه رسمی سری آیفون ۱۴، ایم گوشی‌های هوشمند جدید، توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تنها جنبه‌هایی نیستند که توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند و از سوی دیگر، عملکرد فروش این سری نیز موضوعی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دن ایوز، تحلیلگر اپل و تحلیلگر بانک سرمایه گذاری Wedbush، در مصاحبه‌ای گفته است که تقاضای بازار برای گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۴ اپل بسیار بیشتر از سری آیفون ۱۳ است.

عملکرد فروش سری آیفون ۱۴

ترس فزاینده از رکود در میان سرمایه گذاران، سهام اپل را به اندازه سایر سهام تحت فشار نزولی قرار داده است. اما معرفی و عرضه آیفون‌های جدید و اپل واچ این شرکت، می‌تواند وضعیت آن را تغییر دهد. به گفته آیوز، به نظر می‌رسد دو محصول جدید از همان ابتدا تقاضای زیادی در بازار داشته‌اند. تقاضای مصرف کنندگان برای مدل‌های پیشرفته اپل بسیار بسیار بیشتر از انتظارات بوده است. آیوز تخمین می‌زند که ۸۵ تا ۹۰ درصد از پیش‌فروش‌های آیفون جدید مربوط به آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس است.

همچنین وی در مصاحبه‌ای گفته است که از نظر میانگین قیمت فروش محصولات، این تقاضا بسیار قوی است و فکر می‌کنم ۸ تا ۱۰ درصد بیشتر از آیفون ۱۳ باشد. از سویی دیگر، در حالی که رشد تقاضا در حال کاهش است، اما حداقل تا کنون، وی معتقد است که عرضه مهم‌تر از تقاضا است. زیرا تقاضای اولیه نسبتا زیادی برای محصولات جدید اپل وجود دارد.

در ۷ سپتامبر، اپل سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴ را در دفتر مرکزی این شرکت عرضه کرد. پیش فروش محصول از ۹ سپتامبر آغاز شده و مصرف کنندگان می‌توانستند کالاها را در روز شانزدهم از فروشگاه تحویل بگیرند. عرضه ایرپاد پرو جدید و اپل واچ اولترا و سایر مدل‌های اپل واچ نیز از ۲۳ سپتامبر آغاز شد. به نظر می‌رسد تحلیلگران دیگر با آیوز موافق هستند و همه آن‌ها تقاضای اولیه نسبتا زیادی را برای محصولات جدید اپل پیش‌بینی کرده‌اند.

عملکرد فروش سری آیفون ۱۴

سامیک چاترجی، تحلیلگر موسسه تحقیاتی جی پی مورگان در گزارشی نوشته است که تقاضای بازار پس از عرضه آیفون‌های جدید، افزایش زیادی داشته است. بازار ثابت اپل همچنان مانند سال گذشته از مدل پرو استقبال بیشتری می‌کند، اما در مقایسه با سال گذشته، زمان عرضه هر دو مدل جدید پرو افزایش یافته است. زمان تحویل گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۴ در مقایسه با میانگین مدت زمان تحویل برای سری آیفون ۱۳، یک روز پس از عرضه محصول شروع شد. این دوره تنها یک هفته پس از عرضه محصول شروع به افزایش یافت. از نظر زمان تحویل، تقاضای بازار برای بقیه محصولات جدید مانند اپل واچ اولترا نیز بسیار زیاد است.

سامیک چاترجی همچین می‌افزاید که اپل واچ اولترا جدید با قیمت ۸۰۰ دلار نیز فروش اولیه خوبی داشته است. علیرغم اینکه درآمدهای اولیه برای اپل مطلوب بود، سهام این شرکت در جریان فروش سپتامبر به شدت کاهش یافته است. سهام اپل در ماه گذشته حدود ۸ درصد کاهش یافته بود و امسال نیز ۱۵ درصد کاهش یافته است. ایوز معتقد است که این کاهش سریع، ممکن است بیش از حد انتظار اپل باشد باشد.

تقاضای زیادی برای نسخه‌های پرو آیفون ۱۴، به دلیل ارتقاء‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلف آن است. بدیهی است که سری آیفون ۱۴ پرو جذاب‌تر از آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس معمولی باشند. عملکرد فروش در بازار نیز همچنین نشان می‌دهد که سری پرو فروش بسیار بهتری داشته است. بر اساس گزارش‌های تحلیلگران و موسسات تحقیقاتی، دو نسخه پرو با ارتقاء‌های قابل توجهی کع دارند، تقاضای زیادی کسب کرده‌اند و فروش بیشتری نسبت به آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس دارند. زمان تحویل سری پرو نیز نسبت به مدل‌های دیگر بهتر است.

عملکرد فروش سری آیفون ۱۴

همچنین از سوی دیگر، سری پرو آیفون ۱۴ تقریبا یک میلیون واحد در سه روز اول فروخته است. به گزارش بلومبرگ، بانک سرمایه گذاری Jefferies جدیدترین گزارش تحقیقاتی در مورد سری آیفون ۱۴ را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، مصرف کنندگان چینی در ابتدای عرضه، آیفون ۱۴ کمتری نسبت به سال گذشته که مدل‌های جدید به فروش رسیدند، خریداری می‌کنند. بر اساس این گزارش، اکنون بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان، یعنی چین یک سال نزول را تجربه می‌کند.

به گفته GizChina، تحلیلگرانی مانند ادیسون لی در آخرین گزارش اشاره می‌کنند که سری جدید گوشی‌های هوشمند اپل در سه روز اول عرضه، ۹۸۷ هزار دستگاه فروخته است. این رقم حدود ۱۱ درصد کمتر از فروش محصولات مشابه در سری آیفون ۱۳ در مدت مشابه سال گذشته است. همچنین این موضوع یک کاهش دو رقمی نادر برای آیفون است که انعطاف‌پذیرترین فروش در بازار گوشی‌های هوشمند چین را داشته است، در حالی که بزرگ‌ترین شرکت داخلی این کشور، در طول سال عملکردی نامناسب داشته است.

علاوه بر این، تحلیلگران Jefferies همچنین خاطرنشان کرده‌اند که این داده‌های اولیه نشان می‌دهد فروش آیفون ۱۴ ممکن است آنقدر قوی نباشد که سطوح پیش‌سفارش نشان می‌دهد، در هر حال، انجام اقدامات اولیه برای پیش‌سفارش هزینه‌ای ندارد. اگر پیش‌سفارش در چین اینقدر ضعیف باشد، فروش آن نیز پایین‌تر خواهد بود. نظر شما کاربران ترنجی درباره عملکرد فروش سری آیفون ۱۴ در بازار و نظر مثبت تحلیلگران درباره این مدل‌ها چیست؟ آیا اپل با سری آیفون ۱۴ موفقیت بزرگ‌تری کسب خواهد کرد؟

آخرین گزارش بانک سرمایه گذاری نشان می‌دهد که در هفته سوم پس از شروع پذیرش رزرو، تقاضا برای آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس همچنان زیاد است. درست مانند گزارش Dan Ives، عملکرد بازار بهتر از دوره مشابه سری آیفون ۱۳ پرو است. برخی از بانک‌های سرمایه گذاری در این گزارش اعلام کرده‌اند که در سطح جهانی، زمان تحویل آنلاین آیفون ۱۴ همچنان ۳ روز است که تغییری نکرده است. میانگین زمان تخمینی تحویل آیفون ۱۴ پرو از ۳۵ روز به ۳۱ روز کاهش یافته است. با این حال، زمان تحویل آیفون ۱۴ پرو مکس اکنون ۳۹ روز است که نسبت به ۴۱ روز قبلی کاهش یافته است.

بر اساس گزارش‌های بانک‌های سرمایه گذاری، در بازارهای بزرگی مانند ایالات متحده و چین، زمان تخمینی تحویل پس از پیش خرید آیفون ۱۴ پرو همچنان بیش از ۳۰ روز و آیفون ۱۴ پرو مکس بیش از ۳۵ روز است. اگرچه بررسی ذقیق بانک سرمایه گذاری نشان می‌دهد که تقاضا برای آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس نسبت به سری آیفون ۱۳ پرو در هفته سوم رزرو آن بهتر است، اما تقاضا برای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به اندازه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی نیست که بتوان آن را یک رقابت توصیف کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان