حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxOMark دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو منتشر شد: صدر جدول برای اپل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تست، دوربین

سرانجام امتیاز DxOMark دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو منتشر شد. روز گذشته، این مجموعه امتیاز دوربین اصلی گوشی هوشمند مذکور را منتشر کرده بود. پرچمدار جدید اپل توانسته در تست های DxOMark بدرخشد و صدر جدول را به دست آورد. تا پیش از این، هواوی P50 Pro با امتیاز ۱۴۴ صدرنشین بود. هم اکنون اما آیفون ۱۴ پرو با یک امتیاز اختلاف، رقیب چینی خود را شکست داده است. با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به جزئیات تست جدید مجموعه دگزومارک بیندازیم.

دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو با کسب امتیاز ۱۴۵ در DxOMark بهترین عملکرد را داشت

آیفون ۱۴ پرو توانسته است با کسب امتیاز ۱۴۵، در صدر جدول دوربین سلفی DxOMark قرار گیرد. همان‌طور که اشاره کردیم، پیش از هواوی پی ۵۰ پرو با ۱۴۴ امتیاز بهترین عملکرد را داشت. آخرین نسخه از دوربین TrueDepth اپل اکنون با سیستم فوکوس خودکار و دیافراگم باز تر (f/1.9 در مقایسه با f/2.2 در مدل‌های قبلی) عرضه می‌شود. این تغییرات سخت افزاری باعث بهبود چشمگیر امتیازات (چه در بخش سخت افزاری چه در بخش نرم افزاری) شده اند. عملکرد فیلمبرداری دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو واقعاً چشم گیر است. این تلفن هوشمند با کسب امتیاز ۱۵۴ در رتبه بندی ویدیوهای دوربین جلو پیشتاز است و این موضوع به لطف امتیازات جدید در بخش نوردهی، رنگ و تثبیت به دست آمده است.

عکس سلفی گرفته شده با آیفون ۱۴ پرو

همان‌طور که لابراتوار DxOMark اشاره می‌کند، علیرغم عملکرد درخشان پرچمدار جدید اپل در بخش فیلمبرداری سلفی، اما این دستگاه در بخش عکاسی تنها موفق به کسب امتیاز ۱۳۹ شده است. این گوشی هوشمند در بخش عکاسی بهترین عملکرد را ندارد. اما افزایش ۱۱ امتیازی نسبت به نسل قبل، نشان دهنده پیشرفتی گسترده است. لازم به ذکر است که آیفون ۱۴ پرو در بخش Exposure و Bokeh بهترین عملکرد را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. مهندسان DxOMark بیش از ۱,۵۰۰ تصویر را هم در محیط‌ های آزمایشگاهی کنترل‌ شده و هم در محیط‌ های طبیعی بیرون، (حتی فضا های سرپوشیده و کم‌نور) با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض دوربین سلفی می‌گیرند و ارزیابی می‌کنند. پروتکل عکسبرداری برای در نظر گرفتن نیازهای کاربر طراحی شده است و بر اساس سناریوهای معمولی عکسبرداری (مانند سلفی های نزدیک و گروهی) است.

iphone 14 Pro

در بخش عکسبرداری، دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو در همه زمینه‌ ها نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده است. نتایج هم در صحنه های آزمایشگاهی و هم در صحنه های واقعی بهتر است. به نظر می‌رسد تغییرات سخت‌افزاری دوربین مدل جدید به رفع برخی از مشکلاتی که در دوربین‌ جلوی آیفون قبلی می‌دیدیم، کمک کرده است. به عنوان مثال، اضافه شدن یک سیستم فوکوس خودکار، تفاوت زیادی از نظر دقت فوکوس و عمق میدان ایجاد می‌کند. اما تصاویر دوربین جلو ۱۴ پرو به جز فوکوس خودکار، چیزهای بیشتری نیز برای ارائه دارند. از جمله نوردهی دقیق، جزئیات عالی، و همچنین رنگ های خوب. افکت بوکه عملکرد طبیعی و عالی دارد. یکی از نکات منفی دوربین تلفن هوشمند مورد بحث، وجود نویز بالا در اکثر شرایط است. در صحنه های کم نور یا کنتراست بالا نیز، دقت ثبت رنگ ها کاهش پیدا می‌کند.

امتیاز DxOmark دوربین آیفون ۱۴ پرو مشخص شد: پیشرفت نسبت به ۱۳ پرو اما ناکامی اپل در صدرنشینی

نظر شما چیست؟ اگر طرفدار گرفتن عکس های سلفی باشید، آیا به سراغ iphone 14 Pro خواهید رفت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی