حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت جدید ویندوز ۱۱ امکان نظارت بیشتری به کاربران این سیستم عامل خواهد داد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11، اخبار، مایکروسافت

همانطور که می‌دانید، ویندوز ۱۱ مدتی است عرضه شده و آپدیت‌های مختلفی نیز برای آن عرضه می‌شود. مایکروسافت به شکل جدی روی امنیت این سیستم عامل تمرکز کرده است و حالا آپدیت جدید ویندوز ۱۱ امکان نظارت بیشتری به کاربران این سیستم عامل خواهد داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

آپدیت جدید ویندوز ۱۱ امکان نظارت بیشتری به کاربران این سیستم عامل خواهد داد

در حالی که بالاخره در آپدیت بعدی ویندوز ۱۱، فایل اکسپلورر یک بخش برگه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و اکنون که اولین به‌روز رسانی بزرگ ۲۰۲۲ برای کاربران در دسترس است، به‌روز رسانی جدید توسط این شرکت را ارائه شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا ببیند چه چیزی از فایل‌های شما استفاده می‌کند.

زیرا در گذشته و حتی امروزه، این موضوع باعث کاهش سرعت رایانه شما می‌شود. در واقع، PowerToys برنامه‌ای است که مجموعه‌ای از ابزارها را برای کمک به بهبود رایانه یا لپ تاپ شما به همراه دارد که از قرار دادن افکت نور روی فلش ماوس برای یافتن آسان‌تر آن و یا افزودن برخی ابزارهای اضافی به File Explorer (که در اینجا آخرین مورد آن است) را شامل می‌شود.

آپدیت جدید ویندوز ۱۱

با توجه به آخرین آپدیت ویندوز ۱۱، این به‌روز رسانی آتی برای PowerToys به شما امکان می‌دهد کلیک راست کرده و در منوی زمینه، گزینه‌ای را انتخاب کنید تا بدانید دقیقا کدام فرآیندها از فایل مورد نظر استفاده می‌کنند. این برنامه که «File Locksmith» نامیده می‌شود، می‌تواند بسیار مفید باشد و اگر با لحظاتی روبرو شده باشید که برخی از فایل‌ها انتخاب شده‌اند و برای مدت طولانی سرعت رایانه شما را کاهش داده‌اند، آن‌ها را بررسی و غیر فعال کنید.

به گفته وب سایت خبری TechRadar، در یک به‌روزرسانی در GitHub، توسعه‌دهنده ivanstosic-janea، این ویژگی را با جزئیات بیشتری توضیح داده است، جایی که پنجره‌ای ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد کدام فرآیندها از فایل‌ها استفاده می‌کنند و شما می‌توانید آن‌ها را خاتمه دهید تا دسترسی و استفاده از فایل را با استفاده از آن ابزار را متوقف کنید.

بروز خطا در آپدیت ویندوز ۱۱

این موضوع می‌تواند از راه‌های مختلفی مفید باشد، زیرا می‌توانید سریع‌تر بفهمید که چرا رایانه شما کند می‌شود و به جای راه‌اندازی مجدد کامل رایانه، صرفا فایل مورد نظر را متوقف کنید. این ویژگی هنوز در حال آزمایش است و البته هنوز در دسترس کاربران نیست، اما در عین حال، ما نصب PowerToys را بدون توجه به آن توصیه می‌کنیم، زیرا می‌تواند به راحتی برخی از مراحل تغییر نام دسته‌ای از فایل‌ها را به طور همزمان کاهش دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان