حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد بازی پوکمون گو با گذشت بیش از شش سال از عرضه آن به ۴.۵ میلارد دلار رسید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، بازی، عملکرد تجاری شرکت ها

همه ما به خاطر داریم زمانی که باززی موبایل پوکمون گو عرضه شده، چه استقبال زیادی از آن صورت گرفت و خیلی زود میان کاربران همه‌گیر و محبوب شد. گویا این بازی هنوز هم محبوب باقی مانده و درآمد بازی پوکمون گو با گذشت بیش از شش سال از عرضه آن به ۴.۵ میلارد دلار رسیده است. با ترنجی همراه باشید.

درآمد بازی پوکمون گو با گذشت بیش از شش سال از عرضه آن به ۴.۵ میلارد دلار رسید

تابستان ۲۰۱۶ بود که شرکت Niantic بازی Pokemon Go که یک عنوان مبتنی بر واقعیت افزوده بود را برای گوشی‌های هوشمند منتشر کرد. در آن زمان، تعداد زیادی از کاربران را می‌دیدید که در اطراف ویترین فروشگاه‌ها و پارکینگ‌ها قدم می‌زدند و به صفحه نمایش گوشی‌هایشان خیره می‌شدند و به دنبال گرفتن پوکمون‌های خاص بودند. تا زمانی که دانشمندان نتوانند هیولاهای جیبی واقعی بسازند، Pokemon Go نزدیک‌ترین چیزی بود مه به زنده شدن این کارتون قدیمی شباهت داشت. اکنون گویا درآمد جهانی پوکمون گو در مدت کمی بیش از شش سال، به حدود ۴.۵ میلیارد دلار رسیده است.

درآمد بازی پوکمون گو

هدف بازی این است که تا جایی که ممکن است پوکمون‌ها را به دست آورید که هر کدام دارای قدرت‌های جداگانه‌ای هستند، شما باید آن‌ها را آموزش دهید و با مربیان دیگری که پوکمون مخصوص به خود را دارند مبارزه کنید. جای تعجب نیست که این بازی موفقیت بزرگی در سراسر جهان داشت و پس از اولین ماه انتشار، ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. برای درک بهتر این موضوع، باید بگوییم که Fortnite در ماه اول خود در پلتفرم‌های موبایلی فقط ۲۵ میلیون دلار درآمد داشت و پس از ۹۰ روز اول عرضه در پلتفرم موبایل، درآمدی ۱۰۰ میلیون دلاری به دست آورد.

اکنون، بیش از شش سال بعد، SafeBettingSites.com محاسبه کرده است که Pokemon Go و Niantic (سازنده بازی) موفق به کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری شده است. همچنین گزارش جدیدی ادعا می‌کند که بهترین سال بازی در سال ۲۰۲ بوده است که بازیکنان Pokemon Go حدود ۹۱۵.۲ میلیون دلار برای آیتم‌های درون برنامه‌ای هزینه‌ کرده‌اند. این گزارش به داده‌های Statista و App Magic اشاره می‌کند. در سال گذشته، درآمد این بازی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش یافت و به رقمی بالغ بر ۸۸۷.۵ میلیون دلار رسید.

درآمد بازی پوکمون گو

پوکمون گو در قاره آمریکا بسیار محبوب است، زیرا در شش سال اول این عنوان، ۱.۸۶ میلیارد دلار برای آیتم‌های درون برنامه‌ای آن منطقه هزینه شده است. این درآمد نسبت به بازار آسیا و اقیانوسیه که در آن برهه، ۱.۸۴ میلیارد دلار توسط بازیکنان در این بازی خرج شده بود، پیشی می‌گیرد. در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا، نیز مبلیغ نزدیک به ۷۹۲ میلیون دلار توسط بازیکنان در همان بازه زمانی صرف شده است. با این وجود Pokemon Go همچنان محبوب است زیرا هفتمین بازی موبایلی پردرآمد در جهان است. شش بازی پیش روی Pokemon Go عبارتند از Honor of Kings، PUBG Mobile، Genshin Impact، Candy Crush Saga، Roblox و Coin Master.

به گفته PhoneArena، پس از هشت ماه اول سال جاری، بازیکنان Pokemon Go نزدیک به ۴۳۰.۶ میلیون دلار در این بازی هزینه کرده‌اند. اگر هزینه‌ها با این سرعت باقی بماند، گویا باز هم شاهد کاهش شدید درآمد آن خواهیم بود که به حدود ۶۴۶ میلیون دلار برای سال ۲۰۲۲ خواهد رسید. اما با تعطیلاتی که در پیش است، سرعت خریدهای درون برنامه‌ای ممکن است با دریافت کارت‌های هدیه App Store و Play Store افزایش یابد. که می‌تواند برای خرید بیشتر Pokeballs (که برای گرفتن پوکمون استفاده می‌شود)، لباس‌ها برای شخصیت‌های روی صفحه، و آیتم‌هایی استفاده شود تا در نبردها و هنگام تلاش برای گرفتن پوکمون برتری پیدا کنند.

درآمد بازی پوکمون گو

سرعت دانلود Pokemon Go در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که این بازی امسال ۳۸ نصب کمتری خواهد داشت. داده‌های Statista و App Magic همچنین نشان می‌دهد که خود بازی ۵۹۰ میلیون بار دانلود شده است که بیش از نیمی از این دانلودها در سال اول انتشار Pokemon Go انجام شده است. در سال ۲۰۲۰، Pokemon Go بیش از ۶۰ میلیون بار نصب شده بود که تعداد زیادی از آن‌ها در طول همه گیری ویروس کرونا بوده است، زیار تعداد زیادی از کاربران به سمت بازی‌های تلفن همراه خود روی آورده‌اند. سال گذشته این بازی ۵۶ میلیون بار دانلود شده و برای هشت ماه اول سال ۲۰۲۲ نیز ۲۳ میلیون بار دانلود شده است. این موضوع باعث می‌شود که دانلود بازی در سال ۲۰۲۲ احتمالا به ۳۴.۵ میلیون بار برسد.

واقعیت افزوده (AR) لایه‌ای از تصاویر و داده‌های تولید شده است که توسط یک رایانه بر روی یک نمای واقعی از جهان قرار می‌گیرد. در بازی، این موضوع خود را با نشان دادن پوکمون‌های وحشی و آزاد و در حال دویدن در چمنزار روبروی شما یا داخل یک رستوران یا فروشگاه نشان می‌دهد. از آنجایی که واضح است که می‌دانید پوکمون‌ها واقعی نیست، موجوداتی که روی صفحه گوشی خود می‌بینید توسط گوشی شما ساخته شده‌اند و در بالای یک پلتفرم واقعی لایه‌بندی شده‌اند و توسط تصویری از دوربین عقب گوشی شما نمایش داده می‌شوند.

اگر تا به حال پوکمون گو را بازی نکرده‌اید و کنجکاو هستید که بدانید این بازی در مورد چیست، می‌توانید آن را از اپ استور برای آیفون خود نصب کنید. اگر صاحب یک گوشی اندرویدی هستید، این بازی را می‌توانید از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. همچنین باید به یاد داشته باشید که شما باید همه آن‌ها را بگیرید و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ پوکمون در بازی وجود دارد. نظر شما کاربران ترنجی درباره درآمد بازی پوکمون گو که با گذشت بیش از شش سال از عرضه آن به ۴.۵ میلارد دلار رسیده است، چیست؟ آیا این بازی همچنان می‌تواند به درآمدزایی خوب خود ادامه دهد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان