حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اجرای برنامه های اندرویدی در ویندوز ۱۱ در دسترس کاربران قرار گرفت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11، اخبار

ویندوز ۱۱ مایکروسافت، جدیدترین نسخه سیستم عامل ردموندی‌ها است که با تغییراتی جذب و شگفت‌ انگیز همراه شده است. یکی از قابلیت‌هایی که در این سیستم عامل جدید، همواره بسیار مورد توجه قرار گرفته، ویژگی اجرای برنامه های اندرویدی در ویندوز ۱۱ بود که اکنون به طور کامل‌تری در دسترس کاربران قرار گرفته است. با ترنجی همراه باشید.

اجرای برنامه های اندرویدی در ویندوز ۱۱ در دسترس کاربران قرار گرفت

یکی از قابل توجه ترین ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱، امکان اجرای برنامه‌های اندرویدی بوده است. با این حال، این قابلیت از همان زمان عرضه و بلافاصله، در دسترس نبود. مایکروسافت یک نسخه پیش نمایش را بین فوریه و می سال جاری منتشر کرد که در برخی از کشورها از جمله کانادا و ایالات متحده در دسترس بود. این شرکت اعلام کرده است که با انتشار آپدیت 22H2 ویندوز ۱۱، این قابلیت حالا در ۲۱ منطقه جدید در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

این آپدیت جدید، امکان نصب بیش از ۲۰.۰۰۰ برنامه اندروید را بر روی رایانه‌هایی که سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای آن را دارند، فراهم می‌کند. علیرغم این واقعیت که مدت‌هاست راه حل‌هایی برای نصب برنامه‌های اندرویدی در ویندوز وجود دارد (مانند شبیه‌ سازها)، عرضه رسمی این قابلیت به صورت بومی، کار را برای کاربران بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

اجرای برنامه های اندرویدی در ویندوز ۱۱

از سوی دیگر نیز، حالا برنامه‌های اندروید ویندوز ۱۱ در ۳۱ کشور در دسترس هستند. نصب اپ استور آمازون، پلتفرمی که از طریق آن کاربران ویندوز ۱۱ می‌توانند برنامه‌های اندروید را دریافت کنند، تنها کاری است که برای شروع باید انجام دهید. فقط نام این برنامه را در فروشگاه مایکروسافت جستجو کنید و آن را نصب نمایید.

پس از آن، مشخصات سیستم ویندوز شما برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید بررسی می‌شود تا ببیند آیا به‌روزرسانی‌های موجود وجود دارد یا خیر. سپس به اپ استور آمازون رفته و یا با استفاده از یک حساب کاربری موجود وارد پروفایل خود شوید یا اینکه یک حساب جدید ایجاد نمایید. اکنون می‌توانید خیلی راحت یک برنامه را انتخاب کرده یا آن را بررسی نمایید و اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را مستقیما از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنیم.

اجرای برنامه های اندرویدی در ویندوز ۱۱

به گزارش GizChina، جالب‌ترین جنبه این ادغام در سطح سیستم عامل، این است که برنامه‌های اندروید به طور معمول در ویندوز کار می‌کنند. چه در حالت افقی یا عمودی. علاوه بر این، ممکن است بتوان آن‌ها را به نوار وظیفه (تسک بار) نیز اضافه کرد. به طوری که تنها با یک کلیک یا لمس (در دستگاه‌های دارای صفحه نمایش لمسی) بتوان به آن‌ها دسترسی داشت.

باید توجه داشته باشید که حتی اگر موقعیت مکانی شما یکی از مواردی است که در اعلامیه رمسی مایکروسافت ذکر شده است، فروشگاه Appstore آمازون در حال حاضر قابل دسترسی نیست. مایکروسافت اعلام کرده است که در چند هفته آینده امکان در دسترس بودن خود را افزایش خواهد داد. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که صبور باشید. علاوه بر این، توجه به مشخصات مورد نیاز برای سیستم عامل ویندوز ۱۱ و نصب این برنامه نیز مهم و ضروری است. نظر شما کاربران ترنجی درباره امکان اجرای برنامه های اندرویدی در ویندوز ۱۱ چیست؟ آیا این قابلیت برای شما مفید و کاربردی خواهد بود؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان