حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش تولید آیفون ۱۴ پرو به دلیل تقاضا و فروش بسیار خوب آن در دستور کار اپل است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

هنوز مدت زیادی از ممعرفی آیفون‌ها جدید اپل نمی‌گذرد، اما در همین مدت کم، وضعیت بازار بیانگر موفقیت بسیار عالی سری آیفون ۱۴ پرو است. این موضوع گویا کمی دور از انتظار این شرکت بوده و افزایش تولید آیفون ۱۴ پرو به دلیل تقاضا و فروش بسیار خوب آن در دستور کار اپل است. با ترنجی همراه باشید.

افزایش تولید آیفون ۱۴ پرو به دلیل تقاضا و فروش بسیار خوب آن در دستور کار اپل است

در تاریخ ۷ سپتامبر، شرکت آمریکایی اپل، سری جدید گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴ خود را معرفی کرد. این سری شامل چهار مدل است که دو مدل با ویژگی‌های کمتر  و دو مدل نیز به عنوان نسخه‌های پرو عرضه شده‌اند. سه مدل از چهار مدل آیفون ۱۴، در حال حاضر فروش خوی دارند. بنابراین، مشتریان زیادی موفق شده‌اند تا آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و ​​سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین نسخه، یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس را در دست بگیرند.

آخرین نسخه از این سری، یعنی آیفون ۱۴ پلاس نیز از تاریخ ۷ اکتبر عرضه خواهد شد. داده‌های فروش فعلی نشان می‌دهد که تقاضای مصرف کنندگان برای آیفون ۱۴ پرو در مقایسه با سری آیفون ۱۳ پرو بسیار بیشتر است. علاوه بر این، اپل واچ اولترا که به تازگی معرفی و عرضه شده است، به شدت در حال فروش رفتن است و استقبال زیادی از آن شده است و حتی از تمام ساعت‌های هوشمند قبلی این شرکت نیز پیشی گرفته است.

افزایش تولید آیفون ۱۴ پرو

در حالی که روزهای بی پایان صف‌های اپل استور که در انتظار عرضه هر آیفون جدید، به طور قطعی به پایان رسیده است، اما گویا آخرین گوشی‌های هوشمند اپل فروش اولیه بسیار بیشتری را در بین مصرف کنندگان جهانی نسبت به سایر محصولات این شرکت کسب کرده است. البته ما به طور خاص در مورد مدل‌های ممتاز آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس صحبت می‌کنیم (نه فقط سری آیفون ۱۴). با شکسته شدن رکورد محبوبیت چهار گوشی جدید اپل تا این لحظه، طبق گزارش‌ها، گویا اپل مجبور به بازنگری در میزان تولید سری پرو آیفون ۱۴ شده است

سوال اصلی اکنون این است که فروش آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس چقدر است؟ متاسفانه هنوز هیچ کس نمی‌تواند پاسخ روشنی برای این سؤال ارائه دهد و حتی ممکن است مدتی طول بکشد تا منبع معتبری بتواند تخمین دقیق و قابل اعتمادی از اعداد فروش گوشی‌های هوشمند جدید اپل را جمع‌آوری کند. آنچه در حال حاضر کاملا آشکار است، این است که فروش مدل‌های۶.۱ و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، به طور قابل توجهی بهتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد عمل کرده است و شاید فروش دو نسخه ۶.۱ و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس در کل جهان، کمتر از آنچه باشد که در ابتدا انتظار می‌رفت.

دلیل این مسئله شاید آن است که شایعه شده است اپل تولید هر ۴ مدل آیفون ۱۴ را افزایش نمی‌دهد، در عوض ظرفیت خط تولید نسخه‌های معمولی را به دو نسخه پرو اختصاص می‌دهد. این موضوع اساسا به این معنی است که این شرکت به برخی از با ارزش‌ترین شرکای خود دستور داده است تا تعداد بیشتری از گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس تولید کنند و همچنین در مقابل، تعداد کمتری از آیفون ۱۴ و آیفون 14 پلاس (نسبت به آنچه که قبلا توافق شده بود) بسازند.

افزایش تولید آیفون ۱۴

به گزارش وب سایت خبری PhoneArena، در حالی که این نوع بازنگری‌ها مطمئنا بی سابقه نیستند، اما افزایش حدود ۱۰ درصدی در پیش بینی تولید و عرضه مدل‌های آیفون ۱۴ پرو تا پایان نیمه چهارم امسال، تغییر بسیار قابل توجهی به نظر می‌رسد که می‌تواند به اپل اجازه دهد میانگین فروش قابل توجه سری پرو آیفون ۱۴ را افزایش دهد. البته، اگر گذشته را در نظر بگیریم، نسخه معمولی آیفون ۱۴ همچنان به احتمال زیاد موفق‌ترین گوشی جهان خواهد بود و باز هم نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ پلاس، در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل اپل است.

شاید بهتر بود که این شرکت همان نسخه مینی را در خط تولید خود نگه می‌داشت. اما مسئله اصلی اپل این است که آیا خانواده آیفون ۱۴ از آمار فروش آیفون ۱۳ پیشی خواهد گرفت؟ پس از گذشت چند روز از در عرضه مستقیم سری آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، پاسخ دادن به این سؤال حتی سخت تر از گذشته است، اما این سه مدل با وجود پیش‌بینی‌هایی درباره عدم استقبال کافی، قطعا شروع فروش خوبی داشته اند و نوآوری‌های خاصی نیز به همراه دارند.

این واقعیت که در حال حاضر باید چندین هفته منتظر بمانید تا سفارش‌های جدید آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از فروشگاه آنلاین اپل استور ایالات متحده ارسال شوند، نشانه بسیار خوبی برای این شرکت است و همچنین یکی از دلایل کلیدی برای منطقی بودن افزایش تولید این دو دستگاه با هزینه احتمالی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس است که هنوز عرضه نشده‌اند.

پس از آن، باید دید که چگونه گزارش‌های گسترده‌تر از مشکلات دوربین و سایر باگ‌ها بر فروش آیفون ۱۴ پرو تاثیر می‌گذارد، به‌ ویژه با توجه به اینکه نمره تعمیر غیرمنتظره آیفون ۱۴ معمولی به عنوان یک نقطه فروش عمده توصیف می‌شود. همچنین باید دید که آیا اپل در نهایت هدف تولید سری آیفون ۱۴ خود را برای سه ماهه تعطیلات آتی از ۹۰ میلیون دستگاه که مطابق با آنچه که سری آیفون ۱۳ در مراحل آخر سال گذشته به دست آورده بود، افزایش خواهد داد یا خیر.

افزایش تولید آیفون ۱۴ پرو

در حال حاضر، پیش‌بینی می‌شود که این دو خانواده از گوشی‌های iOS اپل، کم و بیش همچنان به همان اندازه موفق باشند، با این حال انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۴ امسال، زمانی که به اندازه کافی در دسترس مشتریان قرار گیرد، سود بیشتری کسب کنند. مثل همیشه، اپل بدون توجه به هر چیزی برنده بازی است و به همین دلیل در تولید سری پرو آیفون ۱۴ نیز بازنگری می‌کند.

در همین رابطه، مینگ چی کو اشاره کرده است که اپل از فاکسکان خواسته است ظرفیت خط تولید آیفون ۱۴ را به مدل‌های پرو اختصاص دهد. به عبارت دیگر، اپل پیش‌بینی فروش آیفون‌های ۱۴ پرو در سه ماهه چهارم را حدود ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. مینگ چی کو گفته است که با توجه به تقاضای زیاد برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو، آخرین بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که اپل از Hon Hai خواسته است تا ظرفیت خطوط تولید آیفون ۱۴ را به مدل‌های آیفون ۱۴ پرو تغییر دهد که به بهبود فروش این نسل از آیفون‌های اپل کمک می‌کند.

وی همچنین افزوده است که بر اساس نرخ تبدیل خط تولید، این آمار معادل افزایش حدود ۱۰ درصدی پیش‌بینی عرضه مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در سه ماهه چهارم امسال است. در حال حاضر تنها تعداد کمی از تغییرات سفارش تامین کنندگان قطعات، نشان دهنده تبدیل خط تولید Hon Hai است (به عنوان مثال، Samsung Display). همچنین انتظار می‌رود که اکثر تامین کنندگان نیز طی چند هفته آینده درخواست افزایش سفارش برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو را از اپل دریافت کنند. نظر شما کاربران ترنجی درباره افزایش تولید آیفون ۱۴ پرو به دلیل تقاضا و فروش بسیار خوب آن چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان