حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۵ اولترا با فیلمبرداری 8K، نمایشگر بزرگ‌تر و عمر باتری بهتر معرفی خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

با اینکه مدت کوتاهی از معرفی رسمی سری آیفون ۱۴ شرکت اپل نگذشته است، اکنون شاهد انتشار اخبار و شایعاتی درباره نسل بعدی گوشی‌های هوشمند این شرکت هستیم. بنابر اخبار منتشر شده، آیفون ۱۵ اولترا با فیلمبرداری 8K، نمایشگر بزرگ‌تر و عمر باتری بهتر معرفی خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

آیفون ۱۵ اولترا با فیلمبرداری 8K، نمایشگر بزرگ‌تر و عمر باتری بهتر معرفی خواهد شد

زمانی که شرکت اپل اعلام کرد ساعت هوشمند مقاوم و گران قیمت جدیدش به جای اپل واچ پرو، اپل واچ اولترا نامیده می‌شود، بسیار درباره این موضوع متعجب شدند که آیا اپل به تغییری اشاره می‌کند که قصد دارد در سری آیفون‌های خود نیز ایجاد کند؟ بنابراین برخی تحلیلگران گفته‌اند که شاید سال آینده، اپل یک آیفون ۱۵ اولترا گران قیمت‌تر را معرفی کند که دارای مشخصاتی بالاتر از آیفون ۱۵ پرو مکس باشد.

اما آیا اپل می‌تواند آیفون ۱۵ پرو مکس را با آیفون ۱۵ اولترا جایگزین کند یا خیر؟ قبل از صحبت درباره هر چیزی، باید دقت کرد که اپل احتمالا قصد دارد از نام Ultra برای آیفون پرمیوم بعدی خود استفاده کند، این نام، همان نامی است که قبلا توسط رقیب اصلی این شرکت، یعنی سامسونگ استفاده شده است. بنابراین برخی دیگر نیز تصور می‌کنند که اپل این کار را نمی‌کند. بنابراین نمی‌توان به سادگی حدس زد که در نهایت تصمیم اپل برای پرچمدار رده بالاترش چیست.

آیفون ۱۵ اولترا

این موضوع همان داستان تجارت رقابتی است، زیرا پس از انتشار توییتی از LeaksApplePro، که از جمله افشاگران معتبر توییتر است و در مورد طرح نام‌ گذاری جدید مدل‌های آیفون ۲۰۲۳ که احتمالا از یک منبع شنیده بود، نوشته است، بسیاری از این موضوع متعجب و حتی خوشحال هستند و شاید برخی نیز از این مسئله عصبانی باشند. همانطور که پیش‌بینی‌های قبلی محصولات اپل تا حد زیادی به واقعیت پیوسته است، بر همین اساس قاعدتا اپل تصمیماتی در زمینه نام گذاری جدید محصولاتش خواهد گرفت.

این افشاگر می‌گوید که اپل در سال آینده آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ اولترا را معرفی و عرضه خواهد کرد. او نه تنها انتظار دارد که اپل مدل اولترا را بیشتر از مدل‌های Pro Max متمایز کند، بلکه حتی انتظار دارد قیمت آن از ۱۱۹۹ دلار شروع شود. این مبلغ ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت اولیه ۱۰۹۹ دلاری آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود. وی همچنین بیان کرده است که اپل در حال کار بر روی قابلیت ضبط ویدیوی 8K است، اگرچه مشخص نیست که آیا این قابلیت برای هر دو مدل پرو (آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ اولترا) یا صرفا برای مدل اولترا خواهد بود.

آیفون ۱۵ اولترا

مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر موسسه TF International، افشاگری است که حتی می‌داند تیم کوک پنج‌شنبه هفته آینده در ماه اکتبر کدام پیراهن را بر تن خواهد کرد. وی در این زمینه اشاره کرده است که تنها مدل Ultra دارای لنز پریسکوپی با قابلیت زوم ۵ تا ۶ برابر است و گفته می‌شود آیفون ۱۵ اولترا، سه تا چهار ساعت عمر باتری بیشتری ارائه می‌دهد. قطعا این موضوع برای بسیاری از کاربران جای خوشحالی خواهد داشت.

به گفته PhoneArena، ما از قبل می‌دانیم که حداقل شایعه شده است هر چهار مدل آیفون ۱۵ دارای آخرین ویژگی شگفت انگیز اپل یعنی همان قابلیت جزیره پویا هستند. انتظار می‌رود اپل سال آینده، از تراشه A16 Bionic با فناوری ساخت ۴ نانومتری در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس استفاده کند، در حالی که از تراشه A17 Bionic با فناوری ساخت ۳ نانومتری در آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ اولترا استفاده خواهد شد. این امر باعث می‌شود که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ ​​اولترا به اولین مدل‌های آیفونی تبدیل شوند که از تراشه‌های ساخته شده با استفاده از فرآیند تولید ۳ نانومتری TSMC استفاده کنند.

هر چه عدد فرآیند تولید کوچک‌تر باشد، تعداد ترانزیستورهایی که می‌توانند در یک نقطه متراکم کوچک مانند یک تراشه قرار گیرند بیشتر است و هرچه تعداد ترانزیستورها در یک تراشه بیشتر باشد، آن قطعه قدرتمندتر و بازده انرژی بیشتری دارد. همچنین طبق گزارش‌ها، اپل در حال آزمایش راهی برای انتقال اجزای دوربین True Depth (که برای Face ID استفاده می‌شود) به زیر نمایشگر با استفاده از سوراخ پانچ هول برای لنز دوربین است.

آیفون ۱۵ اولترا

از سوی دیگر، سری آیفون ۱۵ اپل به احتمال زیاد درگاه لایتنینگ را با پورت USB-C جایگزین خواهد کرد. اگر نتوانیم به این موضوع اشاره کنیم که تمام مدل‌های آیفون ۱۵ احتمالا بالاخره درگاه لایتنینگ را با درگاه USB-C جایگزین می‌کنند، غافلگیر خواهیم شد. اما این تغییر می‌تواند در آیفون ۱۶ نیز صورت گیرد، زیرا در اتحادیه اروپا همه دستگاه‌هایی که از پلتفرم شارژ سیمی استفاده می‌کنند باید تا پاییز ۲۰۲۴ یک پورت شارژ USB-C داشته باشند.

ما هیچ تغییر محسوسی در اندازه صفحه نمایش مدل‌های اخیر آیفون ندیده‌ایم. بنابراین ممکن است آیفون ۱۵ اولترا با نمایشگری بزرگ‌تر از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پلاس عرضه شود. همه این موارد برای اپل بسیار منطقی است که آن‌ها را در نظر نگیرد و حتی اگر سامسونگ ابتدا از نام Ultra در سری گلکسی S استفاده کرده است، مطمئن هستیم که اپل مشکلی در استفاده از آن نخواهد داشت زیرا اپل صرفا سودی را که یک مدل آیفون ۱۵ اولترا می‌تواند ایجاد کند محاسبه خواهد کرد. نظر شما کاربران ترنجی درباره معرفی آیفون ۱۵ اولترا با فیلمبرداری 8K، نمایشگر بزرگ‌تر و عمر باتری بهتر چیست؟ آیا وجود چنین محصولی می‌تواند درآمد اپل را بیشتر از گذشته کند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان