حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک جدید پیکسل ۷ پرو گوگل بیانگر عدم تغییر در تراشه جدید این شرکت است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، گوگل

یکی از گوشی‌های هوشمند مورد انتظار که قرار است به زودی معرفی شود، بی شک سری پیکسل ۷ گوگل است که در کنار طراحی جدید و دلنشین‌تر، از یک تراشه جدید بهره‌مند است. بر اساس اخبار دریافتی، گویا بنچمارک جدید پیکسل ۷ پرو گوگل بیانگر عدم تغییر در تراشه جدید این شرکت است. با ترنجی همراه باشید.

بنچمارک جدید پیکسل ۷ پرو گوگل بیانگر عدم تغییر در تراشه جدید این شرکت است

تراشه Tensor 2 که پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو گوگل به آن مجهز خواهند شد، ممکن است از هسته‌های CPU نسل‌های قدیمی استفاده کند و عملکرد آن صرفا کمی بهتر از نسل اول تراشه Tensor باشد. در همین حال نیز ممکن است GPU این تراشه بهبود یافته باشد و قابلیت‌های هوش مصنوعی بهتری نیز داشته باشد. تراشه Tensor، اولین تراشه بومی ساخت گوگل بود که با همکاری سامسونگ توسعه یافت.

گوگل به جای استفاده از یک هسته بزرگ، سه هسته متوسط ​​و چهار هسته کوچک برای این SoC (مانند تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام و تراشه‌های اگزینوس سامسونگ)، به سراغ دو هسته برای انتقال وظایف پردازش پیش‌ زمینه، دو هسته متوسط ​​و چهار هسته کوچک رفت. همچنین باید به این واقعیت اشاره کرد که شرکت گوگل، هسته‌های Arm Cortex-A76 قدیمی‌تر را به عنوان هسته‌های متوسط ​​انتخاب کرد، در صورتی که هسته‌های A78 در آن زمان موجود بود.

بنچمارک جدید پیکسل ۷ پرو

اخیرا توسعه دهنده‌ای به نام Kuba Wojciechowski، امتیازات بنچمارک ادعایی پیکسل ۷ پرو گوگل را پیدا کرده و کدی را در آن کشف کرده است که نشان می‌دهد تراشه تنسور ۲، مجددا از همان هسته‌ها استفاده خواهد کرد. با وجود اینکه احتمالا شرکت Arm طرح‌های جدیدی را آماده کرده است و شایعه شده که در تراشه رده بالای بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز به کار خواهد رفت.

Tensor G2 که با نام gs201 نیز شناخته شده است، دارای دو هسته Arm Cortex-X1، دو هسته Arm Cortex-A76 و چهار هسته Arm Cortex-A55 خواهد بود. در تست Geekbench، پیکسل ۷ پرو مجهز به نسل دوم تراشه تنسور، به امتیاز چند هسته‌ای ۱۰ درصد بالاتر از پیکسل ۶ پرو دست یافت که نشان می‌دهد عملکرد آن تا حدودی بهبود یافته است. این موضوع را می‌توان به دو چیز نسبت داد.

یکی اینکه ظاهرا نسل دوم تراشه تنسور مبتنی بر فرآیند ۴ نانومتری است که می‌تواند آن را قدرتمندتر و کارآمدتر از تراشه نسل اول کند و هسته‌های X1 و A76 اکنون با سرعت کلاک بالاتری به پردازش وظایف می‌پردازد. همچنین، همانطور که در مورد اولین تراشه انحصاری گوگل نیز صادق بود، به نظر می‌رسد گوگل عملکرد کم مصرف و پاسخ‌دهی مناسب را در اولویت قرار داده است و به نظر نمی‌رسد که نگران شکستن رکوردهای بنچمارک باشد.

بنچمارک جدید پیکسل ۷ پرو

از سوی دیگر، نسل دوم تراشه تنسور، یک GPU و مودم جدید را به همراه خواهد داشت. Wojciechowski اخیرا دریافته است که Tensor G2 دارای پردازنده گرافیکی Mali-G710 است که گفته می‌شود ۲۰ درصد سریع‌تر است و همچنین ۲۰ درصد مصرف انرژی بیشتری نسبت به Mali-G78 در نسل اول تنسور دارد. همچنین در بخش یادگیری ماشین نیز ۳۵ درصد افزایش عملکرد را ارائه می‌دهد. این پیشرفت‌ها برای بخش دوربین عالی خواهند بود و به پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو کمک می‌کنند تا به بهترین گوشی های دوربین محور امسال تبدیل شوند.

به عقیده PhoneArena، گفته می‌شود که Tensor G2 همچنین دارای یک TPU بهتر با اسم رمز Jaineiro است که احتمالا برای تجربیات جدید هوش مصنوعی است. به غیر از آن، به نظر می‌رسد گوگل در بلوک کدگذاری و رمزگشایی ویدیو و ISP بهبودهایی ایجاد کرده است. این دستگاه ممکن است یک مودم جدید S5300 ساخت سامسونگ داشته باشد و امیدواریم که این قطعه سخت‌افزاری به مشکلات اتصال که کاربران پیکسل ۶ تجربه کرده بودند کمک کند.

بنچمارک جدید پیکسل ۷ پرو

در مجموع، اگرچه بعید است که Tensor G2 سریع‌ترین تراشه موبایل در سراسر جهان باشد، اما رویکرد گوگل احتمالا تضمین می‌کند که این تراشه مشکل گرمایشی ندارد و همانطور که قبلا گفته شد، اکثر تلفن‌های هوشمند مدرن در حال حاضر بسیار سریع هستند و نسبت به تجربه کاربر از گوشی هوشمند، نسبت به عملکرد خام CPU و سایر عوامل مانند بهینه سازی نرم‌افزار که گوگل در آن مهارت دارد و نیز نقش مهمی ایفا می‌کند، قابلیت‌های بیشتری نیز دارند.

همچنین گفته شده است که گوگل کار بر روی تراشه نسل سوم Tensor را با نام رمز zuma آغاز کرده است و این تراشه بر اساس فرآیند ۳ نانومتری سامسونگ ساخته خواهد شد. گوگل در تاریخ ۶ اکتبر، سری پیکسل ۷ را به طور کامل معرفی خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان