حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه تعویض باتری آیفون 14 اپل با قیمت 99 دلار، 43 درصد بیشتر از مدل‌های قبلی است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اگرچه اپل برخلاف تمام پیش‌بینی‌های قبلی، قیمت پایه خانواده آیفون 14 خود را در هفته گذشته افزایش نداد؛ اما جدای از قیمت اصلی دستگاه، یکی از مواردی که گران‌تر شده است، هزینه تعویض باتری می‌باشد. اپل می‌گوید تعویض باتری آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس برای این شرکت 99 دلار هزینه دارد. این میزان نسبت‌به هزینه 69 دلاری برای سری آیفون 13، حدود 43 درصد افزایش یافته است.

هزینه تعویض باتری آیفون 14 اپل

البته هزینه 99 دلاری مربوط به تعویض باتری iPhone 14 جدید در داخل خاک آمریکا بوده و در بازارهای جهانی، این مقدار حتی بیشتر نیز شده است. به‌عنوان‌مثال، در بریتانیا، قیمت تعویض باتری آیفون از 69 پوند به 105 پوند با آیفون 14 افزایش یافته است.

البته، طول عمر باتری آیفون باید چندین سال دوام بیاورد، اما زمانی که سلامت باتری شما درنهایت کاهش پیدا کرد، باید انتظار داشته باشید که هزینه آن 99 دلار باشد تا اپل آن را بدون گارانتی سرویس کند.

هزینه تخمینی تعمیر باتری برای تمام مدل‌های قبلی آیفون 69 دلار است، به‌جز iPhone SE که 49 دلار می‌باشد.

هزینه تعویض باتری آیفون 14 اپل

هزینه تعویض باتری آیفون 14 اپل

مشخص نیست که چرا قیمت تعویض باتری فقط برای مدل‌های آیفون 14 تا این حد افزایش یافته است. ظرفیت باتری گزارش‌شده برای iPhone 14 تقریباً با iPhone 13 یکسان است، بنابراین به‌نظر نمی‌رسد که هزینه تعویض باتری این دستگاه‌ها در عمل تفاوتی با یکدیگر داشته باشد.

این قیمت‌ها برای مشتریان آیفون خارج از ضمانت استاندارد یک ساله یا بدون +AppleCare اعمال می‌شود. اگر +AppleCare دارید، تعویض باتری رایگان است. (در یک یادداشت مرتبط، +AppleCare اکنون شامل تعمیرات نامحدود تا زمانی است که شما برای این سرویس هزینه پرداخت می‌کنید.)

البته مشتریان دارای +AppleCare تنها درصورتی می‌توانند باتری آیفون را به‌صورت رایگان تعویض کنند که عمر باتری آیفون آن‌ها کمتر از 80 درصد ظرفیت اولیه خود باشد.

نظر شما پیرامون هزینه تعویض باتری iPhone 14 اپل و افزایش 43 درصدی آن نسبت‌به آیفون‌های قبلی این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی