حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری مجدد هواوی با شرکت های آمریکایی؛ این موضوع چگونه امکان پذیر است؟!

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، هواوی

همانطور که می‌دانید، همین چند سال پیش، شرکت چینی هواوی در زمینه فروش محصولات خود بسیار موفق عمل کرده بود و این موضوع نگرانی شرکت‌های زیادی را در پی داشت. در ادامه هواوی به دستور دونالد ترامپ تحریم شد و دسترسی به فناوری‌های غربی را از دست داد. اما حالا همکاری مجدد هواوی با شرکت های آمریکایی چگونه امکان پذیر است؟ با ترنجی همراه باشید.

همکاری مجدد هواوی با شرکت های آمریکایی؛ این موضوع چگونه امکان پذیر است؟!

هواوی از سال ۲۰۱۹ تحت تحریم و محدودیت‌های آمریکا قرار گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، هواوی را به ارتباط با حزب کمونیست چین و ارتش این کشور متهم کرد. این امر منجر به قرار گرفتن هواوی در فهرست نهادهای تحریمی وزارت بازرگانی ایالات متحده شد. بدین ترتیب هواوی از تجارت با هر شرکت آمریکایی محدود شد.

با این حال، اخیرا اخباری به گوش می‌رسد که حاکی از آن است ایالات متحده در نهایت قصد دارد تحریم هواوی را کاهش دهد و درهای تجارت مجدد با این شرکت را باز کند. اما سوال این است که ایالات متحده چگونه این کار را انجام خواهد داد؟ بر اساس این خبر، دولت آمریکا در برنامه‌های خود برای انتقال فناوری‌های مرتبط با آمریکا به شرکت‌هایی که محدودیت‌هایی در استفاده از آن‌ها دارند، تجدید نظر کرده است.

همکاری مجدد هواوی با شرکت های آمریکایی

از جمله این شرکت‌ها می توان به هواوی اشاره کرد. با استناد به اخبار بلومبرگ، وزارت بازرگانی ایالات متحده استانداردهای جدیدی را ارائه خواهد کرد که راه را برای دسترسی شرکت‌های محدود شده به فناوری‌های ساخت ایالات متحده هموار می‌کند. همانطور که می‌دانید، استفاده از فناوری‌های ساخت ایالات متحده همیشه با شرایط و ضوابط خاصی همراه بوده است. اینجاست که به اصطلاح “استانداردها” وارد عمل می‌شوند.

بر اساس استانداردهای تصویب شده، همه شرکت‌ها باید به طور کامل وزارت بازرگانی ایالات متحده را از استانداردهای بین المللی خود مطلع سازند. به ویژه در جایی که استانداردهای حیاتی اما گاهی نامرئی که آن‌ها تعیین می‌کنند و به مسئله امنیت ملی (!) ارتباط دارد. همچنین این موارد شامل پیامدهای تجاری نیز خواهد بود که آلن استیوز، معاون وزیر بازرگانی آمریکا در بخش صنعت و امنیت این موضوع را بیان کرده است.

همکاری مجدد هواوی با شرکت های آمریکایی

برای بسیاری از کاربران سوال است که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا چگونه بر هواوی تاثیر گذاشته است؟ لازم به ذکر است که محدودیت‌های ایالات متحده واقعا به تجارت و تولیدات هواوی ضربه وارد کرده است. تا جایی که آن‌ها حتی دیگر نمی‌توانند برای کسب رتبه نخست در سرزمین خود رقابت کنند. این موضوع بدان علت است که آن‌ها نمی توانند به فناوری‌های اصلی ایالات متحده یا فناوری‌هایی که از هر بخشی از اجزای ایالات متحده برای تولید آن استفاده شده است، دسترسی پیدا کنند.

با همه این موارد، هواوی هنوز هم به خوبی در تلاش برای بقای نام خود است و گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی را تولید می‌کند. همچنین سیستم عامل مولتی پلتفرم بومی این شرکت، یعنی HarmonyOS نیز بسیار خوب عمل کرده است. با قضاوت درباره این که هواوی هنوز در برابر این تحریم‌ها و محدودیت‌ها خوب عمل می‌کند، شکی نیست که اگر استانداردهای جدید ایالات متحده به نفع آن‌ها باشد، این شرکت به راحتی می‌تواند به شکوه قبلی خود بازگردند. نظر شما کاربران ترنجی در مورد امکان همکاری مجدد هواوی با شرکت های آمریکایی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

واقعا کاااش این محدودیت ها برداشته بشن و هواوی به بازار رقابت برگرده. واقعا جاش توی دنیای گوشی های هوشمند خالیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان