حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیست بنچمارک Antutu ماه آگوست 2022 منتشر شد: حفظ صدرنشینی ROG Phone 6 Pro

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک

بنچمارک AnTuTu اخیرا گزارش ماهانه خود پیرامون قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی در هر رده را تا پایان دوره آگوست 2022 منتشر کرده است که در رده پرچمداران و درست مانند ماه گذشته، گوشی‌های مبتنی‌بر تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام کماکان در صدر قرار دارند. بااین‌حال، گفته می‌شود که این نتایج مدت‌زمان زیادی حفظ نخواهد شد؛ چراکه انتظار می‌رود تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 و گوشی‌های پرچمدار بهره‌مند از آن، تا پیش از پایان سال جاری میلادی عرضه شوند.

لیست بنچمارک Antutu ماه آگوست 2022

تیم بنچمارک AnTuTu اشاره می‌کند که بازار گوشی‌های گیمینگ همچنان کوچک است. بااین‌حال، سخت‌افزار برتر این دستگاه‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در عملکرد خام از اکثر پرچمداران عمومی اندرویدی پیشی بگیرند.

گوشی گیمینگ ROG Phone 6 ایسوس در ماه جاری همانند ماه گذشته نیز همچنان در بالای فهرست قرار دارد، به‌ویژه پیکربندی 16/512 گیگابایت آن. توجه داشته باشید که این نتیجه مربوط به مدل غیر پرو است. پس از آن قرار گرفتن iQOO 9T و Red Magic 7 در رتبه‌های دوم و سوم قابل‌توجه است؛ چراکه این گوشی‌ها از اسنپدراگون 8 نسل 1 عادی استفاده کرده و در جایگاهی بالاتر از Xiaomi 12S Ultra با مدل 8 پلاس نسل 1 قرار می‌گیرند.

لیست بنچمارک Antutu ماه آگوست 2022 - رده پرچمدار

لیست بنچمارک Antutu ماه آگوست 2022 – رده پرچمدار

همچنین بهترین گوشی مبتنی‌بر Dimensity 9000 (و تنها گوشی غیر اسنپدراگون در این لیست)، مدل پایه vivo X80 است. توجه داشته باشید که AnTuTu نتایج چندگانه را میانگین گرفته و مواردی مانند RAM و سرعت ذخیره‌سازی را به‌طور همزمان درنظر می‌گیرد؛ بنابراین در اکثر اوقات چیپست جدیدتر به‌معنای قدرت بیشتر نیست.

همچنین این لیست تنها گوشی‌های موجود در بازار بین‌المللی را ارزیابی می‌کند، بنابراین برخی از رقبا که هنوز بازار چین را ترک نکرده‌اند در این لیست یافت نمی‌شوند (لیست جداگانه‌ای برای بازار چین وجود دارد). این توضیح می‌دهد که چرا Red Magic 7S جایگزین مدل قبلی خود نشده است. Red Magic 7 یکی از معدود تلفن‌هایی است که به‌لطف فن خنک‌کننده فعال خود (البته در 7S نیز وجود دارد) می‌تواند فشار حرارتی Snapdragon 8 Gen 1 را مهار کند.

درحالی‌که مدیاتک نمایندگی چندانی در 10 گوشی پرچمدار برتر ندارد، “فهرست شبه‌پرچمداران” (یعنی دستگاه‌هایی مابین پرچمداران و میان‌رده‌ها) توسط Dimensity 8100 رهبری می‌شود.

لیست بنچمارک Antutu ماه آگوست 2022 - رده شبه‌پرچمدار

لیست بنچمارک Antutu ماه آگوست 2022 – رده شبه‌پرچمدار

همان‌طور که گفته شد، اسنپدراگون 870 خوب و قدیمی اکثر رتبه‌های پایین‌تر از رده 4 را پر می‌کند. به‌همین‌علت، جای تعجب نیست که در بین مدل‌های شبه‌پرچمدار محبوب باقی مانده است. همچنین شایان‌ذکر است که نوع Dimensity 8100-Max که ماه گذشته در صدر قرار داشت، به رتبه چهارم سقوط کرده است.

درنهایت، 10 میان‌رده برتر مملو از دستگاه‌های اسنپدراگون 778G بوده و درحقیقت 8 دستگاه با این تراشه در این لیست قرار گرفته‌اند. گوشی Nothing Phone (1) با مدل +778G این چیپست، در صدر این لیست جای گرفته است.

لیست بنچمارک Antutu ماه آگوست 2022 - میان‌رده

لیست بنچمارک Antutu ماه آگوست 2022 – میان‌رده

تنها یک استثنا وجود دارد، شیائومی Mi 11 Lite 5G در رتبه پنجم با اسنپدراگون 780G قرار دارد. 780G بسیار شبیه به 778G است، اما این تراشه‌ها به‌ترتیب با استفاده از فرایند 5 نانومتری سامسونگ و 6 نانومتری TSMC ساخته شده‌اند.

Snapdragon 7 Gen 1 جدید هنوز در این رده قرار نگرفته است. همچنین، اثری از Dimensity 8000 نیز به چشم نمی‌خورد که انتظار می‌رود هر دوی این چیپست‌های تازه‌وارد، در ماه‌های آتی در این لیست حاضر شوند.

نظر شما پیرامون لیست بنچمارک Antutu ماه آگوست 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی