حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 Ultra سامسونگ تقریبا هم اندازه حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو است؟!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

مدتی است که سامسونگ حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را معرفی کرده است و به احتمال زیاد گوشی پریمیوم بعدی این شرکت یعنی گلکسی اس 23 اولترا از آن بهره خواهد برد. بیاید ببینیم درباره دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 Ultra سامسونگ چه می‌دانیم؟

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 Ultra سامسونگ

ظاهراً اندازه این حسگر تصویر مورد استفاده در گلکسی اس ۲۳ اولترا مشابه ایزوسل HP1 و HP3 نیست که شرکت قبلاً معرفی کرده است. در حقیقت برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه است که سنسور 200 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده برای S23 Ultra بسیار بزرگ است، صحیح نیست.

تولیدکنندگان گوشی های هوشمند محدودیت ابعادی دارند که مانع از تجهیز گوشی های هوشمند به حسگرهای بسیار بزرگ می شود. این اواخر شرکت‌هایی را دیده‌ایم که از تکنیکی به نام Pixel binning یا ادغام پیکسل استفاده می‌کنند که به موجب آن پیکسل‌های کوچک‌تر با هم ترکیب می‌شوند تا به عنوان یک پیکسل بزرگ عمل کنند و تصاویر بهتری تولید کنند.

به عنوان مثال اگرچه S22 Ultra دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است، به طور پیش فرض تصاویر 12 مگاپیکسلی می گیرد. به طور مشابه، آیفون 14 پرو جدید اپل که با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی عرضه می‌شود، عکس‌های 12 مگاپیکسلی تولید می‌کند. این دستگاه با ادغام ۴ در ۱ پیکسل یک سنسور با پیکسل‌های 2.44 میکرومتری را خواهد داشت.

چنین ترفندهایی می تواند کیفیت دستگاه‌ها را تا حدی پیش ببرند، اما در برخی مواقع فیزیک فراتر می‌رود و حسگرهای دوربین باید بزرگ‌تر شوند تا پیکسل‌های بیشتری را در خود جای دهند.

اگرچه بعید است که سنسور 200 مگاپیکسلی بزرگ گلکسی اس 23 اولترا به اندازه نمونه 108 مگاپیکسلی S22 اولترا باشد، خبر جدید این است که افزایش اندازه تقریباً ناچیز خواهد بود.

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا پیکسل‌های بیشتری دارد و در عین حال تا حد زیادی همان اندازه حسگر تصویر گلکسی ۲۲ اولترا باقی می ماند.

سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HP3

سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ

خبر جدید از سوی Ice Universe است که می‌گوید 100 درصد مطمئن است که حسگر تصویر اصلی 200 مگاپیکسلی S23 Ultra اندازه‌ای برابر 1/1.3 اینچ خواهد داشت.

همچنین می گوید که حسگر تصویر مذکور دارای پیکسل‌هایی با اندازه 0.6 میکرومتر بوده و دیافراگم بزرگ‌تر f/1.7 برای استفاده بیشتر است. برای مقایسه، سنسور 108 مگاپیکسلی S22 Ultra برابر 1/1.33 اینچ با پیکسل 0.8 میکرومتری و دیافراگم f/1.8 است.

اندازه تقریبا برابر حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو

او اضافه می کند که حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا تنها کمی بزرگتر از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو خواهد بود که به گفته او آن هم حدود 1/1.3 اینچ است.

این احتمال وجود دارد که حسگر مذکور از حسگر تصویر برخی از گوشی های اندرویدی رقیب که سال آینده عرضه می شوند کوچکتر باشد. ما به گوشی‌هایی اشاره داریم که ممکن است از سنسورهای 1 اینچی استفاده کنند.

طعنه مجدد سامسونگ به اپل این بار با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

همانطور که در نمونه‌های اخیر تیکه سامسونگ به اپل مشهود است، سامسونگ بیشتر بر حفظ برتری خود نسبت به اپل متمرکز شده است. همانطور که اپل و گوگل نشان داده‌اند، رزولوشن‌های بالاتر همه چیز نیست، اما عموماً برای کاربران حرفه‌ای بهتر هستند زیرا گزینه‌های بیشتری برای کار در اختیار آنها قرار می‌دهند.

تعداد پیکسل هنوز توسط بسیاری از خریداران به عنوان یک عدد مهم برای تصمیم گیری در مورد کیفیت دوربین در نظر گرفته می شود. در پایان، عوامل بسیاری بر کیفیت تصویر تاثیر دارد که مگاپیکسل یکی از آن‌هاست. مثلا اندازه سنسور، زیرا سنسور بزرگ‌تر می‌تواند پیکسل‌های بیشتری را جا داده و جزئیات بیشتری را ثبت کند.

جزئیات بیشتری از تراشه و ظرفیت باتری گلکسی S23 اولترا افشا شد

شایعه شده است که گلکسی اس 23 اولترا سنسورهای تله فوتو 10 مگاپیکسلی اس 22 اولترا را با زوم اپتیکال 10 و 3 برابر حفظ خواهد کرد. هیچ چیز در مورد دوربین اولتراواید مشخص نیست. همچنین انتظار می‌رود که این شرکت از نرم‌افزار بهتری را برای کمک به S23 Ultra و در جهت ارائه تصاویر و ویدیوهای بهتر استفاده کند. می توان حدس زد که از این گوشی بتواند اکثر گوشی های دارای دوربین پرچمدار در سال 2022 پیشی بگیرد.

همچنین می شنویم که گلکسی S23 Ultra تا حد زیادی ابعادی مشابه مدل قبلی خود دارد، اما ممکن است تا حدودی طراحی جعبه‌ای و با لبه‌های تخت‌تر ارایه کند.

همچنین انتظار می‌رود که نمایشگر 6.8 اینچی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داشته باشد. این به احتمال زیاد بر روی چیپست معرفی نشده کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 طراحی می شود که گزارش ها نشان می دهد نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 مصرف انرژی بهینه‌تری دارد.

نظر شما چیست؟ منتظر گلکسی اس ۲۳ اولترا هستید؟ فکر می کنید موبایل قدری در بخش دوربین باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)