حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئیات بیشتری از تراشه و ظرفیت باتری گلکسی S23 اولترا افشا شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

گلکسی اس 22 اولترا وظیفه دشواری داشت که بهترین های سری گلکسی اس و نوت را در یک دستگاه قرار دهد. اما گلکسی S23 اولترا آینده چطور عمل می‌کند؟ منابع می‌گویند این دستگاه به اندازه نسل قبل خود جهش نخواهد داشت، اما باید فرمول طراحی فعلی را اصلاح و بهتر کند. به طور مشابه، برخی از اجزای سخت افزاری نیز جایگزین می‌شوند و ارتقا خواهند یافت، در حالی که برخی دیگر تغییری نمی‌کنند. اما آخرین اطلاعات بدست آمده به بخش باتری و چیپست پرچمدار آینده سامسونگ اشاره دارند. بیایید در ترنجی آنها را بررسی کنیم.

گلکسی اس 23 اولترا از دوربین تله فوتو مشابه نسل پیشین خود بهره می‌برد

منابع می‌گویند سامسونگ برای باتری گلکسی S23 اولترا از ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی مشابه گلکسی اس 22 اولترا استفاده خواهد کرد. اما حتی اگر پرچمدار بعدی سامسونگ، یعنی گلکسی S23 اولترا، ظرفیت باتری را نسبت به مدل 2022 ارتقاء ندهد، در تئوری باید به لطف ارتقاء سایر قطعات، عملکرد بالاتر و بازده انرژی بهتری ارائه دهد. یکی از این قطعات ارتقاء یافته چیپست است.

جزئیات بیشتری از تراشه و ظرفیت باتری گلکسی S23 اولترا افشا شد

سامسونگ گلکسی S23 اولترا را تنها به بهترین چیپست کوالکام مجهز می‌کند

همانطور که ممکن است شنیده باشید و در ترنجی نیز برای شما گفتیم، این احتمال وجود دارد که سری گلکسی S23 به طور انحصاری از چیپست های کوالکام استفاده کنند. سامسونگ در گذشته نیز می‌توانست تلاش‌ های ساخت تراشه Exynos خود را متوقف کند و به مشتریان پرچمداران خود در سراسر جهان تجربه‌ای برابر با یک چیپست اسنپدراگون ارائه دهد.

با توجه به تکامل طبیعی صنعت موبایل، شایعات اکنون ادعا می کنند که گلکسی اس 23 اولترا از چیپست نسل بعدی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره می برد. البته طبق گزارش‌ها، سامسونگ اولین برند در استفاده از این تراشه نیست. این تراشه جدید اواخر امسال از طریق یک برند دیگر گوشی‌ های هوشمند عرضه می‌شود. اما هر زمان که گلکسی اس 23 اولترا برای عرضه در بازار در سه ماهه اول سال 2023 حاضر باشد، این تراشه باید قدرت آن را نیز تامین کند.

افشاگران می‌گویند که پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای ترکیبی غیر عادی از هسته‌ های CPU است. این ترکیب شامل 1 هسته Cortex-X3 به عنوان قدرتمند ترین هسته، 2 هسته Cortex-A720 برای حمایت از هسته اصلی، 2 هسته Cortex-A710 و نهایتاً 3 هسته Cortex-A510 است. این CPU باید در کنار تراشه گرافیکی Adreno 740 کار کند.

طبق گزارش ها، TSMC چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 را با فرآیند 4 نانومتری تولید خواهد کرد. دقیقا همان شرکتی که برای نسخه دوم (پلاس) از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 SoC استفاده شد.

سامسونگ تراشه های اگزینوس را پس از بکارگیری اسنپدراگون فراموش نخواهد کرد

سری گلکسی اس 23 آینده باید شامل مدل پایه، پلاس و اولترا باشد. نظر شما راجع به تغییر نیافتن ظرفیت باتری گلکسی اس 23 اولترا نسبت به گلکسی اس 22 اولترا چیست؟ امید دارید که ارتقاء چیپست بتواند مصرف این دستگاه را بهینه‌تر کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری