حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک اولیه آیفون 14 پرو با تراشه A16 منتشر شد: پیشرفت جزئی نسبت‌به آیفون 13

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، بنچمارک

با فاصله‌ی یک روز از معرفی سری iPhone 14 اپل، به‌تازگی امتیاز بنچمارک Geekbench مدل آیفون 14 پرو با تراشه جدید A16 Bionic منتشر شده است که از بهبود عملکرد ناچیز در مقایسه با آیفون 13 پرو سال گذشته حکایت دارد.

بنچمارک اولیه آیفون 14 پرو

نتیجه تست Geekbench برای iPhone15,3، شناسه آیفون 14 پرو، گوشی جدید را با امتیاز تک‌هسته‌ای 1879 و امتیاز چندهسته‌ای 4664 نشان می‌دهد. لازم به یادآوری است که آیفون 13 پرو سال گذشته با تراشه A15 Bionic، در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز 1707 و 4659 را کسب کرده است. درنتیجه، تراشه امسال اپل تنها اندکی سریع‌تر از مدل سال گذشته می‌باشد.

مهم‌ترین ویژگی جدید A16 Bionic اینست که این اولین تراشه اپل می‌باشد که بر اساس فرایند 4 نانومتری ساخته شده است. تراشه A15 Bionic، مانند تراشه‌های سفارشی سطح دسکتاپ M1 و M2 اپل برای مک، مبتنی‌بر فرآیند 5 نانومتری می‌باشد.

بنچمارک اولیه آیفون 14 پرو

بنچمارک اولیه آیفون 14 پرو

با وجود جهش کوچک‌تر در عملکرد که برخی ممکن است از آن ناامیدوار شده باشند، اپل می‌گوید A16 Bionic “سریع‌ترین تراشه موجود در یک گوشی هوشمند است.” A16 Bionic همچنین دارای پردازنده گرافیکی قوی‌تری بوده که می‌تواند تا 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتری را برای بازی‌های گرافیکی فشرده فراهم کند. A16 Bionic همچنین دارای یک موتور عصبی 16 هسته‌ای جدید است که وظایف یادگیری ماشینی پیشرفته را تأمین می‌کند. در A16 Bionic واحد پردازشی دارای همان تعداد 6 هسته A15 Bionic است، اما اپل می‌گوید که این یک “CPU جدید 6 هسته‌ای” است.

بااین‌حال، A16 Bionic به‌سختی از پس برخی از بهترین تراشه‌های استفاده‌شده در گوشی‌های اندرویدی ازجمله Dimensity 9000 عبور می‌کند و این می‌تواند به‌دلیل عوامل زیادی باشد. در وهله‌ی اول، نمرات Geekbench 5 به‌راحتی قابل دستکاری هستند، بنابراین به خوانندگان توصیه می‌کنیم فعلاً این نتایج را با کمی شک‌وتردید درنظر بگیرید. ثانیاً این امکان وجود دارد که اپلیکیشن Geekbench 5 برای آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس تازه‌وارد و حتی iOS 16 بهینه نشده باشد.

دیدگاه شما پیرامون بنچمارک اولیه آیفون 14 پرو و پیشرفت حداقلی تراشه A16 در این گوشی نسبت‌به A15 آیفون 13 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب اگه دستکاری میشه از کجا معلوم که اپل دستکاری نمیکنه تا از اندرویدیا بیشتر کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی