حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزونه اینترنت دانلود منیجر در مرورگر کروم برای رایانه شخصی شما خطرناک است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، مرورگر

افزونه اینترنت دانلود منیجر در مرورگر گوگل کروم که بیش از 200 هزار نصب توسط کاربران را ثبت کرده است، حاوی ابزار های تبلیغاتی مزاحم است. طبق اولین ارزیابی‌ های کاربران، این افزونه حداقل از ژوئن ۲۰۱۹ در فروشگاه افزونه های کروم در دسترس بوده است. اما رفتار های عجیبی از آن مشاهده می‌شود.

ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل کروم به زودی به این مرورگر خواهند آمد

اگرچه این افزونه ممکن است یک برنامه مدیریت دانلود شناخته شده و قانونی را نصب کند، اما منبع مشاهده کرد که این افزونه درگیر رفتار های ناخواسته ای مانند باز کردن پیوند ها به سایت های هرزنامه، تغییر موتور جستجوی پیش فرض مرورگر و ردیابی کاربر با پنجره های بازشو که درخواست نصب برنامه های ناخواسته را دارند، می شود.

این افزونه مخرب ادعا می‌ کند که سرعت دانلود مرورگر را ده برابر افزایش می دهد تا مشوقی برای دانلود آن توسط مصرف کنندگان باشد. این واقعاً تقلیدی از نرم‌افزار اصلی است که حداقل از ژوئن 2019 در ویندوز پشتیبانی می‌شود. شما آن را به عنوان اینترنت دانلود منیجر یا IDM می‌شناسید.

افزونه Internet Download Manager

افزونه Internet Download Manager

افزونه اینترنت دانلود منیجر در مرورگر Chrome مخرب است

توسعه دهندگان اینترنت دانلود منیجر واقعی، به کاربران در وب‌سایت اختصاص داده شده به آن برنامه هشدار می‌دهد که همه پسوند های IDM که در فروشگاه افزونه های مرورگر گوگل کروم یافت می‌شوند جعلی هستند. بنابراین هرگز نباید استفاده شوند. آنها همچنین اذعان می‌کنند که شهرت نرم‌افزار آنها برای اهداف مخرب در حال استفاده است. در پاسخ به پرسشی از نشریه Bleeping Computer، آنها اظهار می‌دارند که در حالی که به طور منظم به گوگل هشدار می‌دهند، نسخه‌ های جعلی کمی بعد دوباره ظاهر می‌شوند.

به این دلیل که نصب افزونه از فروشگاه کروم برای فعال کردن ویروس کافی نیست، بعید است که کاربران حرفه ای به آن دچار شوند. نصب یک برنامه افزودنی ساده در مرورگر مستلزم دستکاری منحصر به فرد است. این فرآیند شامل دانلود یک پکیج آرشیوی و راه اندازی یک برنامه اجرایی از آن و نصب است. هکر ها اغلب از افزونه های کروم برای انتقال بدافزار استفاده می کنند.

 

تجربه استفاده از این افزونه را داشته‌اید؟ بهتر است ریسک نکنید و Internet Download Manager را از لیست افزونه های خود در مرورگر کروم حذف کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری