حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل کروم به زودی به این مرورگر خواهند آمد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، گوگل، مرورگر، هوش مصنوعی

گوگل کروم مرورگری است که به واسطه سیستم عامل اندروید، شدیدا محبوب است و استفاده از این مرورگر نیز بسیار رایج است. گوگل همیشه این مرورگر را با قابلیت‌های جدید آپدیت کرده و گویا حالا نیز ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل کروم به زودی به این مرورگر خواهند آمد. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل کروم را بشناسید

بر کسی پوشیده نیست که مرور وب گاهی اوقات می‌تواند به همان اندازه که سرگرم کننده است، خطرناک نیز باشد. روش‌های زیادی وجود دارد که کلاهبرداران می‌توانند خیلی راحت، از شما و حساب بانکی‌تان سرقت کنند. گاهی اوقات، حتی بدون اینکه شما بدانید مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اید، این موضوع رخ می‌دهد. به همین دلیل است که گوگل از سیستم یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا مرورگر گوگل کروم خود را بهتر و ایمن‌تر نماید.

اخیرا در یک پست وبلاگی جدید، این شرکت چند ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده است که قرار است به مرورگر مورد علاقه شما افزوده شوند. همانطور که گوگل تاکید کرده است، همه این به‌روزرسانی‌ها از مدل‌های یادگیری ماشینی روی دستگاه استفاده می‌کنند، بنابراین اطلاعات شما در دستگاه شما باقی می‌ماند و پردازش می‌شود.

پیش‌بینی‌های کروم با سیستم یادگیری ماشینی روی دستگاه شما

اعلان‌های یک وب‌سایت می‌توانند بسیار مفید باشند، به خصوص اگر می‌خواهید با محتوای جدید آن وب‌سایت به‌روز بمانید. اما در بیشتر موارد، همانطور که گوگل گفته است، آن‌ها فقط باعث مزاحمت شما هستند. به همین دلیل است که Chrome می‌تواند بر اساس انتخاب‌های قبلی‌تان، زمانی را پیش‌بینی کند که بعید است به سایتی اجازه ارسال اعلان‌ها را بدهید و بنابراین این اعلان‌های مزاحم را که هنگام بازدید از یک وب‌سایت برای اولین بار ظاهر می‌شوند، مسدود کنید.

ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل کروم

در نسخه بعدی کروم، از طریق یک مدل جدید یادگیری ماشینی، این پیش‌بینی‌ها مستقیما در دستگاه شما بدون ارسال اطلاعات توسط مرورگر به سرورهای Google انجام می‌شود. علاوه بر این، در ماه مارس، گوگل یک مدل یادگیری ماشینی جدید برای کروم ارائه کرده است که به گفته این شرکت، ۲.۵ برابر بیشتر از مدل قبلی، سایت‌های مخرب و حملات فیشینگ را شناسایی می‌کند. به عبارت دیگر، با این قابلیت، وبگردی شما ایمن‌تر است و عادت‌های روزمره‌ شما هنگام مرور نیز کمی خصوصی‌تر می‌شوند.

صفحات در Journeys اکنون به طور خودکار به زبان دلخواه شما ترجمه می‌شوند

گوگل همچنین اعلام کرده است که مروگر کروم اکنون از یک مدل هوش مصنوعی شناسایی زبان آپدیت شده استفاده می‌کند که بر اساس ترجیحات شما می‌داند که آیا صفحه‌ای در Journeys باید ترجمه شود یا خیر. این شرکت همچنین گفته است که به لطف این مدل آپدیت شده، می‌توانید هر روز ده‌ها میلیون ترجمه موفقیت آمیز دیگر را ببیند. Journeys یک ویژگی در کروم است که با استفاده از هوش مصنوعی، تاریخچه جستجوی شما را بر اساس موضوعات خاص گروه بندی می‌کند.

یک نوار ابزار جدید برای مطابقت با ترجیحات شما

به گفته PhoneArena، چیزی که گوگل می‌داند، این است که هر یک از ما عادت‌های متفاوتی داریم. در حالی که شما ممکن است در حال مرور هستید، احتمال دارد که ترجیح دهید لینک‌های زیادی را به اشتراک بگذارید، یا حتی ممکن است از جستجوی صوتی برای یافتن پاسخ سؤالات خود استفاده کنید.

ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل کروم

به همین دلیل است که کروم اکنون از سیستم یادگیری ماشین برای پیدا کردن مواردی که ترجیح می‌دهید انجام دهید، استفاده می‌کند و نوار ابزار را به صورت Realtime و در همان لحظه تنظیم می‌کند تا عملی که در آن لحظه، مفیدترین است را نشان دهد. برای مثال، می‌تواند دکمه اشتراک‌گذاری پیوند، دکمه جستجوی صوتی و غیره را به شما نشان دهد. گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای موجود است و این خبر خوبی است که گوگل به بهبود آن با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی ادامه می‌دهد. نظر شما در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان