حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزونه جدید گوگل کروم، بازگشت در صفحات وب را با Backspace ممکن می‌سازد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

شرکت گوگل، به‌تازگی افزونه‌ای را با نام “Go Back With Backspace” برای گوگل کروم ارائه داده است که قابلیت “بازگشت” در صفحات وب‌ را با استفاده از کلید Backspace در کی‌برد، ممکن می‌سازد. این قابلیت در نسخه ۵۲ برنامه گوگل‌کروم که در اوایل ماه آگوست عرضه شد، حذف شده است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

در ماه می، شرکت گوگل در پاسخ به خواسته کاربران، اعلام کرد که قابلیت “برگشت” در صفحات وب را با استفاده از کلید Backspace، حذف خواهد کرد و این کلید که برای بسیاری از کاربران به عنوان میان‌بری برای بازگشت به صفحات قبلی در هنگام وب‌گردی عمل می‌کند؛ دیگر، مانند گذشته چنین کاربردی نخواهد داشت.

تنها ۰٫۰۴ درصد از کاربران از کلید Backspace به عنوان میان‌بری برای بازگشت به صفحات قبلی در هنگام وب‌گردی، استفاده می‌کنند

گوگل، اعلام کرد که درصد بسیار کمی از کاربران (به ازای هر ۱۰۰۰ کاربر، تنها ۴ کاربر) از کلید Backspace به‌عنوان میان‌بری برای بازگشت در صفحات وب، استفاده می‌کنند و این موضوع برای بقیه کاربران، چندان اهمیتی ندارد. علاوه‌براین، شرکت گوگل مدعی شد که تعدادی از کاربران، هنگامی‌که از این میان‌بر برای بازگشت به صفحات قبلی استفاده می‌کنند؛ به اشتباه و هنگام بازدید از صفحات شامل فرم‌ و فیلد، کلید Backspace را به اشتباه فشار  داده و تمامی اطلاعات وارد شده در فرم‌ها و فیلدهایی که باید توسط کاربر تکمیل شود، از دست‌ می‌رود و کاربر به ناچار، باید آن‌ها را مجدداً تکمیل نماید.

به همین جهت، شرکت گوگل تصمیم گرفت به جهت بهبود تجربه کاربری (UX) در هنگام استفاده از گوگل کروم، قابلیت “برگشت” در صفحات وب را با استفاده از کلید Backspace، حذف نماید. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که تغییرات مذکور به مذاق کاربران حرفه‌ای خوش‌ نیامده است. البته افزونه‌هایی برای برطرف‌شدن این مشکل توسط توسعه‌دهندگان عرضه شد اما شرکت گوگل، به‌طور کلی این ویژگی را از کدهای مرورگر خود با عرضه نسخه ۵۲ برنامه گوگل‌کروم حذف کرد.

گوگل، تصمیم گرفته است تا این قابلیت را با عرضه یک افزونه رسمی، بازگرداند

شرکت گوگل به دلیل جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی از کاربران به دلیل استفاده از یک افزونه برای بازگرداندن قابلیت “برگشت” در صفحات وب با استفاده کلید Backspace، افزونه رسمی خود را برای مرورگر گوگل کروم ارائه داده است. افزونه رسمی گوگل با نام “Go Back With Backspace” برای گوگل کروم، با اجرای تعدادی کد جاوا اسکریپت در صفحات وب،  قابلیت “برگشت” در هنگام وب‌گردی را با استفاده از کلید Backspace به عنوان میان‌بر، برای کاربران ممکن می‌سازد. این افزونه، همانند قابلیت اصلی مرورگر گوگل‌کروم کار می‌کند؛ با این‌حال در صفحات داخلی گوگل کروم (صفحاتی که با “chrome://” شروع می‌شود) چندان کمکی به شما نخواهد کرد!

[su_button url=”https://9to5google.com/2016/08/16/miss-pressing-the-backspace-key-to-go-back-on-google-chrome-bring-it-back-with-this-extension/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]9to5google[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی