حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۴ و تبلت پیکسل گوگل احتمالا از برنامه‌‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهند کرد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | Android، اخبار، گوگل

اگر دو مورد بسیار مهم وجود داشته باشند که اتفاقا کاربران زیادی نیز منتظر آن‌ها باشند، بی شک این دو مورد اندروید ۱۴ و تبلت پیکسل گوگل هستند. بنابر اخبار دریافتی، گویا اینطور که به نظر می‌رسد، اندروید ۱۴ و تبلت پیکسل گوگل احتمالا از برنامه‌‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهند کرد. با ترنجی همراه باشید.

اندروید ۱۴ و تبلت پیکسل گوگل احتمالا از برنامه‌‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهند کرد

به دنبال تکمیل اکوسیستم پیکسل، شرکت گوگل در ماه می گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان I/O خود اعلام کرد که تبلت پیکسل در سال ۲۰۲۳ به گوشی‌های پیکسل، پیکسل بادز و پیکسل واچ خواهد پیوست. به گزارش ars technica، طبق توییتی از میشال رحمان، سردبیر فنی ارشد Esper، خط جالبی که در یک کامیت گوگل یافت می‌شود که می‌گوید “Move tangor to 64-bit only”. با توجه به اینکه tangor نام رمز تبلت پیکسل است، پیام این واضح است.

چنین جمله‌ای می‌تواند دربرگیرنده این موضوع باشد که احتمالا اندروید ۱۴ دیگر از برنامه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نمی‌کند. اپل در سال ۲۰۱۷ با iOS 11، توسعه دهندگان iOS را به پلتفرم ۶۴ بیتی خود منتقل کرد و تعدادی برنامه ۳۲ بیتی را در اپ استور برای کسانی که به دلایلی تصمیم گرفتند به آخرین نسخه iOS به روز نشوند، باقی گذاشت. در نهایت، این برنامه‌ها با توسعه نسخه ۶۴ بیتی آن‌ها همگی تغییر کردند.

اندروید ۱۴ و تبلت پیکسل گوگل

از سال ۲۰۱۹، گوگل درخواست کرده است که همه برنامه‌هایی که با استفاده از کد بومی به Play Store عرضه می‌شوند، نسخه ۶۴ بیتی داشته باشند. اگر گوگل این commit را دنبال کند، برنامه‌های ۳۲ بیتی دیگر روی تبلت پیکسل کار نمی‌کنند. این تغییر همچنین به برنامه‌ها امنیت بهتر و عملکرد روان‌تر و سریع‌تری می‌دهد.

میشال رحمان همچنین درباره تعهد دیگری برای اندروید ۱۴ توییتیی منتشر کرده است که بر اساس آن، پیشنهاد می‌کند تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی ۳۲ بیتی را فقط بر روی دستگاه‌هایی بسازند که دارای ۳ گیگابایت رم یا کمتر هستند. از آنجایی که اکثر گوشی‌های اندرویدی حالا دارای حداقل ۴ گیگابایت رم و یا حتی بیشتر نیز هستند، این احتمال وجود دارد که در سال آینده شاهد انتقال کامل اندروید ۱۴ به حالت ۶۴ بیتی باشیم.

اندروید ۱۴ و تبلت پیکسل گوگل

به گفته PhoneArena، خبر خوب این است که اکثر چیپست‌های مورد استفاده در گوشی‌های اندرویدی از ۶۴ بیت پشتیبانی می‌کنند و برخی از قطعات مورد استفاده در گوشی‌های پرچمدار در حال کاهش پشتیبانی از موارد ۳۲ بیت هستند. به عنوان مثال، تراشه‌های پیشرفته که از معماری ARM پیروی می‌کنند، پشتیبانی ۳۲ بیتی را حذف می‌کنند که تنها در سه هسته از هشت هسته وجود دارد و پنج هسته باقی مانده فقط از ۶۴ بیت پشتیبانی می‌کنند. ARM به دنبال حذف پشتیبانی ۳۲ بیتی از معماری پرچمدار خود است، اما کوالکام، طراح تراشه‌های اسنپدراگون، در این زمینه اتفاق نظر ندارد.

دلیل چنین موضوعی این است که در چین، فروشگاه Google Play اجازه ندارد پشتیبانی ۶۴ بیتی را کنار بگذارد. اما همانطور که ars technica اشاره می‌کند، پنج فروشگاه برتر اپلیکیشن در چین، به زودی عرضه اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را در پایان این ماه ممنوع می‌کنند. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

به نظر من که منطقیه دیگه، ناسلامتی سال ۲۰۲۲ هستیم ها 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان