حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی از فناوری رانندگی خودران خود رونمایی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، خودرو، شیائومی

حدود یک سال و نیم از ورود شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی هوشمند می‌گذرد و این شرکت به‌تازگی، فناوری جدید رانندگی خودران خود را به‌صورت رسمی معرفی کرده است. Lei Jun، مدیرعامل شیائومی، برنامه‌های آینده شرکت خود در این حوزه را در توییتر به‌اشتراک گذاشت.

فناوری رانندگی خودران شیائومی

شیائومی یک تیم بزرگ تحقیق‌وتوسعه متشکل از بیش از 500 کارشناس برجسته را جمع‌آوری کرده است و انتظار دارد 3.3 میلیارد یوان در مرحله تحقیق‌وتوسعه اولیه فناوری جدید خودران خود سرمایه‌گذاری کند. شیائومی همچنین در کنفرانس مطبوعاتی خود از یک ویدیوی آزمایشی جاده‌ای زنده از فناوری خودران رونمایی کرد که الگوریتم‌های پیچیده و توانایی خود را برای مدیریت طیف وسیعی از شرایط به‌نمایش می‌گذارد.

ویدیوی خودران شیائومی را از این لینک تماشا کنید. لی جون، بنیان‌گذار، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل گروه شیائومی، بیان می‌کند: «فناوری رانندگی خودران شیائومی از رویکرد تمام پشته خودتوسعه‌یافته استفاده می‌کند و این پروژه فراتر از انتظارات پیشرفت کرده است.»

فناوری رانندگی خودران شیائومی

فناوری رانندگی خودران شیائومی

لی جون همچنین بیان کرد که شیائومی بیش از 500 کارمند بر روی فناوری رانندگی خودران خود دارد و قصد دارد 3.3 میلیارد یوان در مرحله تحقیق‌وتوسعه اولیه هزینه کند. پیش‌بینی می‌شود که این تیم به گسترش خود ادامه دهد و تا پایان سال بیش از 600 عضو داشته باشد.

اعضای اصلی تیم، تجربه قبلی کار برای برخی از شناخته‌شده‌ترین مشاغل مرتبط با هوش‌مصنوعی را دارند. تمام زمینه‌های فنی موردنیاز برای ایجاد فناوری رانندگی خودکار شیائومی، ازجمله حسگرها، تراشه‌ها، الگوریتم‌ها، شبیه‌سازی، زنجیره ابزار، پلتفرم داده و موارد دیگر، توسط دانش حرفه‌ای آن‌ها پوشش داده می‌شود. واحد رانندگی خودران شیائومی از زمان عرضه رسمی خود در سال گذشته، استعدادهای برتر صنعتی زیادی را به خود جذب کرده است. بخش 500 نفره درحال‌حاضر شامل 50 متخصص صنعت است که به‌عنوان ستون فقرات تیم خدمت می‌کنند. این تیم به‌طورکلی دارای پیشینه آموزشی قوی است و بیش از 70 درصد از اعضا دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا هستند.

شیائومی به‌منظور ارتقای رانندگی خودران خود، استارتاپ رانندگی خودکار Shendong را به‌طور کامل خریداری کرده است. تیم رانندگی خودران در شیائومی بر روی پارکینگ متمرکز شده و یک راه‌حل خلاقانه برای پارک خودکار را معرفی کرده است که به موقعیت‌هایی مانند «فضای پارک رزرو شده»، «پارکینگ خودکار» و «شارژ بازوی روباتیک خودکار» می‌پردازد. سایر خدمات پارکینگ در آینده در دسترس خواهند بود و ترکیبی از هوش‌مصنوعی و ویژگی‌های خدمات‌محور به‌منظور مطابقت با قوانین و مقررات ملی قابل‌اجرا اضافه خواهد شد.

لی جون همچنین اظهار داشت که در مرحله اولیه توسعه فناوری رانندگی خودران، شیائومی قصد دارد ناوگانی متشکل از 140 خودروی آزمایشی بسازد. آن‌ها با هدف تبدیل‌شدن به رهبر در بازار خودروهای برقی هوشمند تا سال 2024 تحت آزمایش‌های فردی در سراسر کشور قرار خواهند گرفت.

علاوه‌بر استفاده از منابع داخلی، تیم خودروی شیائومی از پشتیبانی قوی تیم‌های متعدد دیگر در داخل شیائومی نیز بهره می‌برد، ازجمله تیم دستیار هوش‌مصنوعی XiaoAi، تیم دوربین گوشی هوشمند و آزمایشگاه هوش‌مصنوعی شیائومی. این تیم‌ها با هم در تلاش هستند تا به‌طور مشترک یک تجربه رانندگی خودکار پیشرفته را ایجاد کنند.

نظر شما پیرامون فناوری جدید رانندگی خودران شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی